U vožnji, fino projektirano, kruto podvozje postiže savršenu ravnotežu između ponašanja, udobnosti i upravljanja za istinski užitak u vožnji. Najnoviji full hibridni motor E-Tech razvija ukupnu snagu od 146 kW (200 KS)
Renault je prije malo od više od godinu dana svijetu predstavio Austral, potpuno novi kompaktni SUV C-segmenta. Novi je to bio model kojeg su mnogi autonovinari odmah proglasili nasljednikom Renaulta Kadjara. Posebno je to važno za Renault znajući da je upravo ovaj segment najbrže rastući u strukturi prodaje osobnih automobila, posebno u Europi ako gledamo cijeli C-segment.
Naravno da je Renault odlučio poduzeti nešto u ovom traženom, većem segmentu, a treba reći da Austral i nije prvi njihov model koji će započeti ovu tranziciju, jer su prije njega na tržište već stigli Mégane Conquest i potpuno električni Mégane E-TECH Electric.
U Parizu, na njegovoj statičkoj premijeri i osim po izgledu nismo mogli znati o kakvom se 'proizvodu' zapravo radi. Odgovorni stručnjaci iz Renaulta zaduženi za ovaj projekt govorili su nam iz prve ruke njegove specifičnosti, a mi smo još bili pod dojmom uvodnih priprema za ovu svjetsku premijeru. Naime, još u avionu na putu prema' gradu svjetla', ali i visoke mode te gurmanske prijestolnice svijeta 'borili' smo se sa službenim press materijalima. Svega 48 stranica, skraćene forme svih detalja automobila koji za francuskog 'Créateur d'automobiles' predstavlja priličnu prekretnicu. Već onda smo razmišljali o tome, kako uopće prenijeti svojim čitateljima još skraćeniju formu automobila, a da ne izostavimo bitne detalje budućeg Australa. Rezultat: 41 minuta potrebnih za čitanje tekstualnog dijela, gledanje snimljenih fotografija iz prve ruke i službenih video materijala Australa!
U siječnju ove godine, na hrvatskoj premijeri Australa, smo prvi puta isprobali uživo ovaj kompaktni SUV, odvozivši nekih petstotinjak kilometara u prilično složenim uvjetima snježnog Gorskog kotara. Prvi dojam nam je govorio, da je ovdje riječ o nečem posebnom. Nije niti čudno, jer se novi Austral proizvodi se u Renaultovoj ultramodernoj tvornici Palencia u Španjolskoj.
No sada nakon što smo Austral imali i na svom jednotjednom testu, točnije, najopremljeniju top verziju Renault Austral iconic esprit Alpine 200 E-Tech full Hybrid, slobodno možemo reći: baš kakav mu je i službeni naziv modela - ovo je najkompletniji i najbolji Renault ikada!
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Gledajući Austral izvana, odmah je vidljivo da je riječ o prilično impresivnom SUV-u izbočenih mišića, snažnih linija, skladno isklesanih oblika, snažnog prednjeg dijela te strukturiranih tehničkih značajki. Zaključak: Austral je sljedeća faza ponovnog rođenja francuske marke. Naša testna verzija, po prvi put ikad na vozilu Renault, ekskluzivna je izvedba Esprit Alpine za sportskiji izgled, s dinamičnim i zadivljujućim značajkama dizajna.
Na prednjem dijelu dominira horizontalna kromirana obrada koja se proteže kroz prednja svjetla prelazi preko vrha široke prednje rešetke s pravokutnim uzorcima u Ice Black crnoj boji. Element dizajna koji čini prednji dio puno širim, a istovremeno mu daje dodatni osjećaj elegancije i sofisticiranosti.
U sredini, Renaultov novi 'Nouvel'R' logo od brušenog Chrome satena svjedoči o modernoj osobnosti potpuno novog Australa. Na modelima s visokim razmakom od tla, prepoznatljiv dizajn prednjeg kraja je poboljšan donjim rubom s ekspresivnom sportskom oštricom u istoj boji kao i karoserija i aerodinamičnim zahvatima u Diamond Black crnoj boji. Općenito, kvaliteta montaže je odmah uočljiva.
Izbočene linije koje se protežu duž vrha lukova kotača daju novi oblik vozilu. Izdvajajući se od glatke, senzualne, tekuće površine, unose energiju i preciznost u profil automobila. Pregib okrenut prema naprijed na donjim bokovima dodatno poboljšava dinamičnu siluetu modela. Svi ovi strukturni elementi potkrijepljeni su niskim štitnicima i kućištima kotača u Diamond Black crnoj boji koja odražavaju boju korištenu na anteni s 'perajom morskog psa' i bočnim retrovizorima.
Obrubi od poliranog nehrđajućeg čelika protežu se duž gornjeg dijela bočnih prozora kako bi se istaknula uronjena linija krova i dinamična krivulja stakla dok se proteže do stražnjih vrata. U stražnjem dijelu, ime vozila ponosno je prikazano elegantno oblikovanim i jednako dinamičnim kromiranim slovima.
Potraga za poboljšanjem aerodinamike kroz učinkovit dizajn također je imala veliki utjecaj na konačni stil. Središnji i bočni otvori za zrak smješteni na prednjem braniku, niska linija krova produžena zakrivljenim stražnjim spojlerom i linearni dijelovi integrirani u skulpturalne bokove ne samo da služe za poboljšanje aerodinamičke učinkovitosti, već su i vizualni markeri aerodinamičnih performansi automobila.
Potpuna LED prednja i stražnja svjetla na potpuno novom Australu fino su izrezana u izrazito modernom dizajnu. Sprijeda se nalaze Renaultova prepoznatljiva svjetla u obliku slova C. Ovdje u svom ažuriranom obliku svjetla s potpisom daju vozilu tehnološki izgled koji dodaje karakter i prestiž. Kompaktna svjetla uključuju do 7 visokotehnoloških modula snopa koji se mogu prilagoditi načinu na koji se svjetlost distribuira. Višenamjenska rasvjeta dostupna je u tri verzije: Pure LED Vision, Adaptive LED Vision i Matrix LED Vision s dinamičkim pokazivačima smjera (naša testna verzija).
Stražnja svjetla također imaju C-Shape potpis i povezuju se s Renaultovim logotipom prelazeći s jedne strane prtljažnika na drugu, dodatno podupirući prestižni stas vozila. Karakteristično za mikrooptičku tehnologiju prvi put viđenu na potpuno novom Megane E-TECH Electric, moiré efekt i osjećaj dubine koji se vidi na visokim verzijama omogućeni su zahvaljujući mnoštvu laserski izrezanih gravura. Formirajući dvije jasno izrezane trake, stvaraju živopisan efekt 3D holograma koji oživljava stražnji dio automobila danju i noću. Elegantni, dinamični indikatori zaokružuju set završnim dodirom.
Austral je prvo vozilo Renault dizajnirano na 3. generaciji CMF-CD platforme koja je zajednički razvijena unutar Alijanse te sadrži najnoviju snažniju i učinkovitiju verziju 'Full Hybrid' E-TECH sustava, i dva benzinska 48V ili 12V 'Mild Hybrid' motora. Treba reći i da Austral neće dobiti svoju 100-postotnu električnu verziju, kao niti pogon na sva četiri kotača.
Potpuno nova CMF-CD platforma najavljuje potpunu reviziju Alijansine linije brandova za kompaktne i high-end segmente. Potpuno novi Austral je prvi Renaultov model koji ju koristi i ima potpuno novu arhitekturu, redizajnirano podvozje i najnoviju ugrađenu tehnologiju za model koji će ostale na tržištu natjerati na dodatni trud. Sa posebno dizajniranim podvozjem i sustavom upravljanja, potpuno novi Austral je pravi užitak za vožnju. Slijedi novi Espace, koji ima 212 mm dužu karoseriju, uz 71 mm duži međuosovinski razmak.
Potpuno novi Australov ovjes dolazi u dvije verzije: fleksibilna torzijska greda za modele s upravljanjem s dva kotača i stražnja multi-link osovina s 4CONTROL Advanced za upravljanje na četiri kotača.
Model s upravljanjem na dva kotača ima krug okretanja od rubnika do rubnika od 11,5 metara. To pada na samo 10,1 metar na modelu upravljanja na četiri kotača, što ga čini lakim za manevriranje kao gradski automobil na gradskim cestama. Ovo je za razliku od bilo kojeg drugog vozila u segmentu. Sadašnja iteracija treće generacije, sustav 4CONTROL neprestano se poboljšavao i nikad nije bio isti otkako je stvoren prije 15 godina.
Što se vanjskih dimenzija Australa tiče, dužina mu je 4510 mm, visina 1618 mm, širina 1825 mm te međuosovinski razmak 2667 mm. Za potpuno novi Austral, Renaultovi dizajneri su iskoristili temeljne omjere koji SUV-ove čine tako poželjnima, kao što su prevjes (925 mm sprijeda i 917 mm straga) i velike dimenzije kotača do 20 cola. Potpuno novi Austral također ima tradicionalna obilježja SUV-a: prednje i stražnje zaštitne ploče, kontrastne bokove i pragove, visoki razmak od tla (170 mm) i visoku pojasnu liniju za zaštitu putnika.
Zahvaljujući produženom međuosovinskom razmaku na novoj platformi CMF-CD i kliznoj stražnjoj klupi, unutrašnjost Australa optimizirana je bez kompromisa u pogledu kapaciteta prtljažnika. U verzijama Mild Hybrid ili Mild Hybrid Advanced, s fiksnom stražnjom klupom, stražnji prtljažni prostor može stati 500 l (430 l na E-TECH Hybrid). Uz kliznu klupu, kapacitet prtljažnika može doseći do 575 l (555 l na E-TECH Hybrid). S preklopljenim stražnjim sjedalom, raspoloživi kapacitet doseže 1525 l (1455 l na E-TECH Hybrid).
Potpuno novi Austral opremljen je motoriziranim prtljažnim vratima kao dodatnom opremom na Techno izvedbi i kao standardnim dijelom kod Iconic razine opreme. Pritiskom na gumb, vozač može jednostavno otvoriti i zatvoriti prtljažnik s prednjeg sjedala. Izvana, prtljažnik se može otvoriti ili zatvoriti pomoću električnog gumba koji se nalazi na stražnjim vratima, hands-free ključ karticom ili jednostavnim pomicanjem noge ispod senzora postavljenog na stražnjem braniku. Senzori pokreta nove generacije pomogli su poboljšati način rada sustava.
Masa našeg testnog praznog vozila (s vozačem 68 kg, prtljagom 7 kg i 90 posto punim spremnikom goriva, određena prema trenutnoj verziji Direktive 92/21/EEC) je 1517 kg, no ovdje treba dodati posebnu opremu i dodatke. Osim toga verzija E-Tech 200 može vuči kočenu prikolicu od 1500 kg (uspon 12 posto), kao i nekočenu prikolicu od 750 kg.
Naš je testni model imao, za esprit Alpine serijske, 20-colne lakometalne kotače, sa zimskim gumama Continental WinterContact TS 870 P dimenzija 235/45R20. Rezervni kotač je smanjenih dimenzija - T155/90R17.
Naravno i boja našeg testnog modela je posebna i doplatna: mat siva Schiste metalik boja.
Unutrašnjost kabine
Renault Austral ima potpuno novi dizajn interijera. Elegantan, visokotehnološki interijer može se pohvaliti razinom udobnosti dostojnom obiteljskih modela koji su obilježili Renaultovu povijest. Vozačevo sjedalo visoke tehnologije i putnički prostor dobrodošlice u potpunosti utjelovljuju pojmove kvalitete, praktičnosti i prostranosti.
Ergonomski dizajnirana prednja sjedala su izuzetno udobna (150 cm širine laktova i 137 cm širine kukova) s više prostora oko središnje konzole i ispod instrument ploče. Povišen položaj za vožnju i odsutnost komandi obično ugrađenih u središnju konzolu čine prostraniju i udobniju vožnju. Sjedala u testnoj verziji iconic esprit Alpine imaju izvrsne tamno sive presvlake u kombinaciji tkanina/alcantara 'saint-martin-de-belleville' s plavim šavovima esprit alpine.
Što se tiče prostora za putnike straga, razina udobnosti i ergonomska izvedba položaja sjedala poboljšani su u odnosu na standardne SUV modele, s prostranošću u drugom redu među najboljima u kategoriji. S prostorom za koljena veličine 27,4 cm i više od 90 cm visine glave. Inteligentni kut stražnje klupe omogućuje putnicima da drže pete ravne na podu bez podizanja koljena, zajamčena udobnost na dugim putovanjima.
Naša testna verzija Australa ima stražnja sjedala koje se mogu preklopiti u omjeru 2/3–1/3. Svaki dio može kliziti naprijed-natrag preko 16 cm odvojeno jedan od drugog. Sjedala za klupe klize duž tračnica kada se aktiviraju jednostavnim povlačenjem ručke koja se nalazi ispod sjedala. Jednostavan i brz manevar za promjenu unutrašnjeg volumena automobila kako bi se povećao kapacitet prtljažnika ili dalo više prostora za noge putnicima na stražnjim sjedalima. Kut naslona stražnjih sjedala također se može podesiti (25°, 27° i 29°) za dodatnu udobnost i bolje pristajanje svakom putniku. Ručke sa svake strane prtljažnika služe za ravno polaganje naslona.
Automobil se također može pohvaliti optimalnom dostupnošću s nekim od najširih prednjih i stražnjih bočnih otvora za ovu kategoriju (67,6 cm sprijeda i 57,7 cm straga). Konačno, panoramska staklena krovna ploča – dostupna kao dodatna oprema u sklopu Techno opreme – povećava osjećaj prostranosti u vozilu. Zatamnjeni krov opremljen je električnim štitnikom od sunca za bolju kontrolu temperature ljeti.
Austral ima i dovoljno prostora za pohranu za cijelu obitelj. Premještanjem mjenjača i drugih komandi na kolo upravljača i Open R zaslon, ostavio je veliko područje između dva prednja sjedala koje se može koristiti za nove pretince za odlaganje. To uključuje pladanj za 'rezervni kusur' s dva držača za čaše, držač za pametni telefon s ugrađenim induktivnim punjenjem, 2-litreni prostor za pohranu skriven ispod kliznog naslona za ruke i 3,6-litreni zatvoreni pretinac za pohranu iza središnje konzole. Zatvoreni pretinac se lako otvara jednostavnim pritiskom na preklop krilnog poklopca. Radi praktičnosti, u gornju konzolu ugrađen je pretinac za sunčane naočale. Pretinac za rukavice ima kapacitet od 6,4 litre, a u džepove na vratima stane.
Glavna značajka kokpita na potpuno novom Australu je uporaba sofisticiranih i senzualnih materijala koji odjekuju 'senzualno-tehnološki' dizajn eksterijera. Ovisno o ukrasima i odabranim dodacima, unutrašnjost potpuno novog Australa uključuje pravo drvo, kožu, alcantaru, podstavljene tekstile i druge materijale koji su mekani na dodir i upareni s lakiranim detaljima u dubokoj sjajnoj crnoj i Satin Chrome boji. Vrhunski materijali koji u unutrašnjost automobila unose osjećaj topline i prestiža.
Kada se vozač popne u Austral, sjeda u kultni, tehnološki i intuitivni kokpit. Veliki OpenR zaslon se uključuje sa zaslonom dobrodošlice. Ambijentalno osvjetljenje naglašava vozačevu instrumentnu ploču, dok unutarnji zvučnici reproduciraju prepoznatljivi Renaultov zvuk dobrodošlice. Tehnološko i osjetilno iskustvo od trenutka kada se popnete u kabinu.
Prvi put viđen na potpuno novom Meganeu E-TECH Electric, OpenR zaslon prikazuje i ploču s instrumentima i navigacijske i multimedijske sustave, dok uključuje najbolje Googleove usluge i aplikacije. Dva velika zaslona od 12 inča plus head-up zaslon od 9,3 inča čine ukupni prostor zaslona od gotovo 1000 cm² za intuitivno, impresivno i povezano iskustvo vožnje.
Završna obrada OpenR zaslona napravljena je prema istim standardima kao i high-end tableti i pametni telefoni. Zaslon je prekriven Gorilla-Glass aluminosilikatnim staklom – kaljenim staklom koje je ultra-otporno na ogrebotine, svakodnevne udarce i ponovljeno čišćenje. On je također dobio dodatne premaze protiv otisaka prstiju i odsjaja kako bi ga bio užitak dodirivati kao i vidjeti.
Na početnim modelima, multimedijski zaslon je veličine 9'' (1250 x 834 piksela, pejzaž). Oba zaslona imaju iste tehničke specifikacije: TFT LCD IPS tehnologiju, HD rezoluciju sa 167 piksela po inču, stopu osvježavanja od 60 Hz, 8-bitnu boju za 16 milijuna boja, 80-postotni NTSC raspon i kapacitivni zaslon kompatibilan s rukavicama.
Odjeljak OpenR zaslona posvećen instrument ploči nudi vozaču četiri opcije prikaza, ovisno o tome što mu je potrebno u bilo kojem trenutku: Classic (brzina, broj okretaja, itd.), Navigacija (karte), Zen (minimalistički) i Road ( vizualizacija okolne ceste i prometa). Široko prilagodljiv zaslon nadzorne ploče također ima pet widgeta (štednja goriva, tlak u gumama, udaljenost, eko-monitor, glazba) i osam boja osvjetljenja.
OpenR zaslon i integrirani kompaktni kožni volan spajaju se u jednu cjelinu kroz fino podešene detalje. Blago četvrtasti oblik upravljača olakšava ulazak i izlazak iz vozila te omogućuje optimalan pogled na ploču s instrumentima. Njegova kompaktna veličina savršeno odgovara izgledu kokpita OpenR zaslona i doista je vrlo ugodan za držanje i upravljanje vozilom.
Dizajn interijera potpuno novog Australa ima jedinstvenu visoko postavljenu široku središnju konzolu. Elegantna i moderna, stvara suptilnu podjelu između vozača i suvozača, dajući svakoj osobi vlastitu ultramodernu zaštitnu čahuru, ali još uvijek dovoljno otvorenu da i dalje mogu uživati u međusobnom društvu.
Konzola se može pohvaliti fino izrađenom završnom obradom. Podstava koja pristaje obliku ima dvostruke šavove od Techno obruba prema gore. Elegantan dizajn je očišćen od svih tipki i prekidača, koji se sada nalaze oko upravljača i OpenR zaslona, kao što je automatski E-shifter s električnim upravljanjem.
Dodatni slobodni prostor na središnjoj konzoli sada je dom za naslon za ruke prekriven finom završnom obradom koja je ugodna na dodir i izgrađena na čvrstom Satin Chrome nosaču. Ergonomski dizajniran, može kliziti naprijed-natrag, jamčeći jednostavno korištenje multimedijskog zaslona i tipki poput klavirskih tipki smještenih odmah ispod. Također ima praktičan okomiti držač za pametni telefon.
Naš je testni model imao izvrsni, doplatni, audio sustav Harman Kardon. Zvučnici ovog audiosustava posebno su dizajnirani za Austral te se odlikuju naprednom zvučnom tehnologijom koja se prilagođava vašem okruženju. Ozvučenje s 12 zvučnika i snagom od 485 W osigurava savršeno zvučno iskustvo u cijelom interijeru. Sustav uključuje 2 visokotonca uz ploču s instrumentima, po 2 visokotonca u panelima vrata sprijeda i straga, 2 surround zvučnika, 1 središnji srednjetonski zvučnik sprijeda, 2 visokotonca i 1 subwoofer u prtljažniku. Da bi užitak u glazbi bio potpun, na raspolaganju su vam i različite postavke zvuka.
Sustavi sigurnosti i pomoći u vožnji
Novi Austral ide ukorak sa suvremenim tehnologijama te nudi čak 27 sustava za pomoć u vožnji i niz značajki pasivne sigurnosti koje ga svrstavaju među najudobnije i najsigurnije automobile u klasi.
Ovih 27 sustava za pomoć u vožnji podijeljena su u tri kategorije: vožnja, parkiranje i sigurnost. Osmišljeni da pruže neusporedivu udobnost u vožnji, pomažu održati kontrolu u svim uvjetima kako bi se zajamčila sigurnost putnika u vozilu i ostalih sudionika u prometu.
Tu su, između ostalog, sljedeći sigurnosni sustavi: najnoviji 9,3-inčni head-up zaslon, poluautomatski sustav za parkiranje slobodnih ruku, 3D kamera s prikazom u 360 °, upozorenje na izlazak iz traka (LDW), upozorenje na vozilo u mrtvom kutu (BSW), sustav za održavanje vozila u prometnom traku (LKA), funkcija pomoći pri kočenju unatrag, upozorenje na nadolazeći promet straga, sustav za siguran izlazak putnika.
Uz pomoć poboljšanih značajki pasivne sigurnosti, novi Austral savršeno štiti svoje putnike i ostale sudionike u prometu. Putnički prostor sada je dodatno osiguran u slučaju frontalnog, bočnog ili stražnjeg sudara.
U putnički prostor ugrađeno je sedam zračnih jastuka, uključujući novi zračni jastuk između prednjih putnika koji sprječava sudaranje glava u slučaju bočnog sudara. Osim toga, senzori pritiska u vratima rano prepoznaju da je došlo do bočnog sudara i tako ubrzavaju aktivaciju zračnih jastuka.
Sigurnosni pojasevi s predzatezačima i graničnicima sile zatezanja sprječavaju ozljede prsa u slučaju teškog sudara, a pričvrsne su točke dodatno optimizirane za još bolju zaštitu lumbalnog dijela. Svi nasloni za glavu dizajnirani su da spriječe nastanak trzajnih ozljeda.
Kako bi se povećala sigurnost djece, u vozilo su ugrađene tri pričvrsne točke Isofix: dvije na stražnjoj klupi i jedna na suvozačevu sjedalu.
Siguran pristup bateriji i precizne informacije o vozilu
Austral E-Tech puni hibrid ima poseban otvor za pristup bateriji kako bi joj, u slučaju nesreće, vatrogasci mogli brzo pristupiti i osigurati je. Osim toga, na prozoru vozila nalazi se QR kod s informacijama o bateriji. Jednostavnim skeniranjem tog koda vatrogasci mogu saznati o kojoj je vrsti elektrificiranog vozila riječ te provjeriti ostale ključne informacije (lokacija baterije i zračnih jastuka, mjesta za brzo i sigurno rezanje itd.). Ta dragocjena informacija štedi i do 15 minuta pri izvlačenju putnika iz automobila.
Brzi pristup bateriji i QR kod tek su neke od značajki koje povećavaju sigurnost Renaultovih kupaca. Općenito je briga za sigurnost korisnika na cesti i zaposlenika na radnom mjestu jedan od tri stupa (uključujući ekološku tranziciju i uključivost) politike održivog razvoja Renault Grupe (CSR) koja se provodi u okviru strategije Renaulution.
Dinamičnost i učinkovitost
Što se tiče ponašanja u vožnji, fino projektirano, kruto podvozje na potpuno novom Australu postiže savršenu ravnotežu između ponašanja, udobnosti i upravljanja za istinski užitak u vožnji. Kruto tijelo i optimizirani amortizeri i ovjes pomogli su uvelike smanjenju vibracija i buke za vrhunsku udobnost.
Čvrstoća torzijskog okvira postignuta je bez dodavanja prevelike težine vozilu zahvaljujući korištenju materijala kao što je aluminij (vrata, osovine). Održavajući težinu pod kontrolom (manje od 1400 kg u osnovnoj verziji s Mild Hybrid 12V motorom), također je pomogao u smanjenju inercije vozila u vožnji, čime je poboljšao agilnost i upravljivost u zavojima.
Rad obavljen na svakom aspektu CMF-CD platforme znači da potpuno novi Austral može integrirati inovativnu hibridnu tehnologiju kako bi kontinuirano tražio najbolje razine performansi i učinkovitosti. To također znači da su ekonomija goriva i emisija CO2 najbolji u segmentu.
Hibridni motor E-Tech snage 200 KS
Novi Renault Austral dostupan je s inovativnim hibridnim pogonom E-Tech s baterijom kapaciteta 1,7 kWh (400 V) i maksimalnom snagom do 200 KS te 12 V blagim hibridom snage 140 ili 160 KS kojima Renault želi ubrzati prelazak na električnu mobilnost.
Naš je testni model imao najnoviji hibridni motor E-Tech koji razvija ukupnu snagu od 146 kW (200 KS) i može se pohvaliti najboljim omjerom potrošnje i performansi na tržištu te većim užitkom u vožnji uz manje emisije CO2.
Puni hibrid E-Tech zadržava domišljatu arhitekturu i donosi pregršt inovacija. Razvio ga je i patentirao Renaultov inženjerski odjel. Riječ je o kombinaciji termičkog motora, dvaju električnih motora (glavni električni motor i visokonaponski elektropokretač-generator koji služi za pokretanje termičkog motora, pomoć pri promjenama stupnjeva prijenosa i punjenje baterije), glavne baterije i naprednog dog-clutch mjenjača s više načina rada.
Nova generacija hibridnog motora E-Tech temelji se na novom 1,2-litrenom 3-cilindričnom motoru s turbopunjačem koji razvija 96 kW (130 KS) snage i 205 Nm okretnog momenta, koji je kombiniran s električnim motorom za dodatnu isporuku snage i okretnog momenta (50 kW (68 KS) i 205 Nm), litij-ionskom baterijom većeg kapaciteta (2 kWh / 400 V) i mjenjačem s dva stupnja prijenosa za električni motor i četiri stupnja za benzinski motor). Ovaj multimode mjenjač s 15 načina rada može podnijeti više okretnog momenta (do 410 Nm u usporedbi s 350 Nm za prvu generaciju) i snage te nudi brži odziv. Treba napomenuti i kako je baterija ove inačice motora teška 25,6 (+/-0,8) kg.
Nova generacija hibridne tehnologije E-Tech
Za razvoj inovativnog hibridnog motora E-Tech prijavljeno je više od 200 patenata! Nova poboljšanja odnose se na sklop motora, optimizirani automatski mjenjač i 400-voltnu bateriju kapaciteta 2 kWh.
Ova baterija, s inovativnim rashladnim sustavom koji se oslanja na klima-uređaj, omogućuje bateriji da zadrži performanse u svim uvjetima rada. Veći kapacitet baterije omogućuje dulju vožnju u posve električnom načinu rada, što donosi više užitka u gradskoj vožnji, pri nižim brzinama i na autocestama.
Kao i prethodna generacija, hibridni motor E-Tech novog Australa temelji se na tzv. serijsko-paralelnoj hibridnoj arhitekturi, što znači da dopušta najrazličitije kombinacije pogonske energije i da značajno smanjuje emisije CO2 u vožnji. Zahvaljujući poboljšanjima broj takvih kombinacija kreće se od 14 do 15, što dodatno povećava iskoristivost hibridnog sustava. Pametni multimodalni automatski mjenjač automatski odabire neki od sljedećih načina rada:
- posve električni (samo električni motor pokreće kotače);
- dinamični hibrid (termički motor i električni motor zajedno pokreću kotače);
- E-drive (električni motor pokreće kotače, termički motor puni bateriju);
- ICE (samo termički motor pokreće kotače i/ili puni bateriju);
- Regeneracija (kotači pokreću električni motor koji puni bateriju).
Od ostalih poboljšanja izdvajaju se veći užitak u vožnji i manja potrošnja goriva za najbolji omjer troškova i performansi na tržištu.
Rezultat je toga premium doživljaj vožnje koji spaja okretnost i učinkovitost. Kretanje s mjesta, koje se uvijek izvodi u električnom načinu rada, snažno je i linearno, prijelazi su uglađeni, bez gubitka okretnog momenta, a termički motor uvijek je u optimalnom rasponu okretaja.
U inačici s 200 KS, Austral E-Tech čini vožnju maksimalno učinkovitom. Novi pogon ujedno je i jedan od najodzivnijih na tržištu, što potvrđuje međuubrzanjem od 80 do 120 km/h u samo 5,6 sekundi. Što se ubrzanja od 0 do 100 km/h tiče, ono iznosi 8,4 s, a krajnja brzina mu je ograničena na 175 km/h (kao i modeli s ostalim inačicama motora).
Sustav za prikupljanje energije automatski se aktivira prilikom usporavanja i kočenja, a u kombinaciji s litij-ionskom baterijom visokog kapaciteta pomaže puniti vozilo u vožnji te optimizira potrošnju hibridnog motora. Time je omogućeno 80 posto gradske vožnje na posve električni pogon i ušteda goriva do 40 posto (u usporedbi s ekvivalentnom benzinskom inačicom bez potrebe za promjenom stila vožnje).
Baš kao i u prethodnoj generaciji punog hibrida E-Tech, automobil se odlikuje trenutačnom isporukom okretnog momenta i automatskim pokretanjem u električnom načinu rada, koji je sada dostupan dvostruko dulje nego kod motora s konvencionalnim hibridom. Puni hibrid E- Tech na taj način osigurava tih rad i odzivnost specifične za električna vozila.
Pametni mjenjač automatski prebacuje između električnog ili termičkog pogona kako bi zajamčio odzivnu vožnju i smanjio potrošnju goriva.
Pokretan najnovijim punim hibridom E-Tech, Austral odlikuje se najnižom potrošnjom goriva i emisijama CO2 u klasi (već od 4,6 l/100 km i 105 g CO2/km), bez negativnog utjecaja na užitak u vožnji. Novi visokoučinkoviti termički motor (41 posto) čini ga jednim od hibridnih SUV-ova s najnižim uporabnim troškovima na tržištu, i pravom alternativom dizelašima.
Kako bi potvrdio svoju elektrificiranu prirodu i mali ugljični otisak, novi Austral E-Tech Hibrid na poklopcu prtljažnika nosi oznaku 'E-TECH Hybrid', dok je naziv vozila na našoj testnoj verziji Esprit Alpine ukrašen slovom E plave boje.
Prilagodljiva funkcija regenerativnog kočenja
Elektrificirani motori novog Australa imaju funkciju regenerativnog kočenja. Vozač može birati između četiri načina rada s pomoću dva gumba iza upravljača. Regenerativno kočenje pretvara kinetičku energiju prikupljenu prilikom usporavanja ili kočenja u električnu energiju koja se zatim pohranjuje u bateriji. Time su smanjeni potrošnja goriva i emisije zagađivača, povećan je doseg u električnom načinu rada i smanjeno je trošenje kočnica.
U inačici s hibridnim motorom E-Tech, sve informacije o energiji koja se prikupi otpuštanjem papučice gasa ili kočenjem prikazuju se izravno na zaslonu instrumentne ploče.
Posebne animacije
Instrumentna ploča inačice s punim hibridnim motorom E-Tech uključuje nove animacije svojstvene hibridnim modelima.
U E-Tech modelu s punim hibridom instrumentna ploča prikazuje snagu oslobođenu prilikom ubrzanja te količinu prikupljene energije u fazi regeneracije pri otpuštanju pritiska s papučice gasa i kočenju. Pokazivač baterije prikazuje količinu dostupne električne energije u stvarnom vremenu.
Widget protoka energije prikazuje dolazi li energija iz termičkog ili električnog motora
Osim praćenja vožnje u stvarnom vremenu na zaslonu instrumentne ploče, na zaslonu multimedijskog sustava OpenR Link (inačice s punim hibridnim motorom E-Tech) moguće je pratiti protok energije i aktivne vrste pogona (električni, termički ili hibridni). Graf prikazuje povijest potrošnje energije, s posebnim naglaskom na udaljenost prijeđenu na potpuno električni pogon.
Istaknimo i to kako kombinacija tih pokazivača i odabrane razine regenerativnog kočenja pruža jasan uvid u energetsku učinkovitost vožnje.
Što se cijena tiče, Austral kreće s modelom equilibre mild hybrid 140 od 29.990 eura, slijedi techno mild hybrid 140 od 32.790 eura, techno mild hybrid 160 auto od 35.190 eura, teschno esprit Alpine mild hybrid 160 auto od 36.890 eura, techno esprit Alpine E-Tech full hybrid 200 od 40.490 eura i iconic esprit Alpine E-Tech full hybrid 200 od 43.790 eura. Naša testna verzija sa svim uključenim opcijama stoji 49.760 eura.
Treba napomenuti kako Austral ima doplatno produljeno jamstvo od 5 godina ili 100.000 km, 8 godina ili 150.000 km (dodatno na 5 godina produljenog jamstva) ili 10 godina ili 200.000 km (dodatno na 5+3 godina produljenog jamstva). Tu su i doplatne verzije ugovora o održavanju: 3 godine / 60.000 km, 4 godine / 80.000 km ili 5 godina / 100.000 km.