Renault Espace Initiale Paris

Testirali smo najjaču dizelsku verziju modela Espace: Ovo je prava luksuzna krstarica!

23.09.2019 u 12:18

Bionic
Reading

Espace je najprije bio višenamjensko vozilo, a danas je, u petoj generaciji, klasificiran kao srednje veliki luksuzni crossover. Testirali smo model Renault Espace Initiale Paris Blue dCi 200 EDC

Priča o Renaultu Espace jedna je od najzanimljivijih u povijesti automobilske industrije. Počinje prije točno 40 godina, 1979. godine, kad je Philippe Guédon, tadašnji voditelj automobilskog odjela francuske marke Matra (Mécanique Aviation Traction), imao ideju o vozilu 'udobnom za obitelj i njihovu prtljagu'. Naziv Espace često se kod nas čita kao engleski naziv i nisu daleko od prave istine (engl. space ili prostor) oni koji to o čine, no pravilnije ga je čitati prema francuskom 'espas' (dakako, prostor).

Bez obzira na izgovor, trebalo je proći punih pet godina da Matra i Renault na tržište 1984. lansiraju prvu generaciju modela Espace, proizvođenog u Matrinoj tvornici u francuskom Romorantinu pod kodnom oznakom Matra P23. Zanimljiva je i činjenica da je prva generacija modela Espace izašla na tržište samo šest mjeseci nakon pionira segmenta, američkog Chrysler Voyagera.

Prva generacija proizvodila se od 1984., zamijenila ju je druga generacija 1991., pa treća 1996. I Espace prve tri generacije proizvodila je Matra za Renault. Uslijedila je četvrta generacija 2002. i, konačno, trenutna, peta generacija od 2015.

Espace je od svoje prve generacije nosio oznaku MPV vozila (Multi-Purpose Vehicle ili višenamjensko vozilo) ili, prema američkom poimanju vozila, minivan. No to se promijenilo u ovih tri i pol desetljeća, otkako se Espace kontinuirano proizvodi, pa je on danas klasificiran kao srednje veliki luksuzni crossover.

U europskim okvirima ulogu MPV vozila svojom je unutrašnjom prostranošću i vanjskim dimenzijama preuzeo drugi segment vozila – SUV. Malo je još konkurenata na tržištu modelu Espace, a to su prije svega Ford S-Max i Volkswagen Sharan.

Ako već opisujemo Espace, a pogotovo ovaj testni s opremom Initiale Paris, treba reći da je ova peta generacija nastala iz konceptnog vozila Renault Initiale Paris, prvi put prikazanog na autosalonu u Frankfurtu 2013. godine. Ovaj konceptni automobil najavio je dolazak pete generacije modela Espace, prvi put prikazane na autosalonu u Parizu 2014. I ako malo bolje pogledamo, razlike između koncepta i serijske verzije gotovo i nema.

Prema vanjskim dimenzijama, aktualni model prilično je dugačko vozilo, ali niske siluete. Dužina mu je 4857 mm, širina 1914 mm (bez retrovizora), visina 1677 mm, a međuosovinski razmak 2884 mm. Espace dolazi u izvedbama s pet ili sedam sjedala, a naša izvedba je ona s pet. Njegov vanjski izgled prilično je složen, jer ako samo pogledate s boka kako izgleda njegova silueta, primijetit ćete čak pet ostakljenih površina, a prednja A-konzola nije napravljena iz jednog komada, već iz dva elegantna stupa, pa je i pogled sjajan. Posebno su dojmljiva njegova prednja svjetla Pure Vision LED.

Unutrašnjost testnog modela s najboljom opremom Initiale Paris donosi pravo uživanje u dizajnu, kvaliteti i odabiru materijala sjedala i samog okruženja. Sjedala su jako udobna i profilirana, izrađena od dvobojne kombinacije kvalitetne nape. A mjesta? Rijetko kad za neki testni model možemo reći da mjesta u dugom redu sjedala ima i više nego dovoljno i za 'najodraslije' osobe. Doista, straga vrlo udobno mogu sjediti doista visoke osobe jer je od stražnjeg sjedala do naslona prednjeg sjedala prostor od 308 mm, a od sjedala do krova 874 mm. U prtljažnom prostoru nalazi se prostor volumena 680 litara, a kada se preklope nasloni stražnjih sjedala - i 2101 litra, što nadmašuje karavanske izvedbe automobila, ali i većinu SUV vozila.

Na središnjoj konzoli nalazi se 8,7-inčni okomito postavljeni infotainment zaslon osjetljiv na dodir sa sustavom Renault R-Link 2. Sustavi pomoći vozaču u našem testnom modelu podržavaju vas na sve načine. Vrhunska, intuitivna tehnologija čini vožnju sigurnijom i lakšom: prilagođava brzinu, osigurava pravu udaljenost, uvijek pomaže u održavanju prometne trake i pokreće prediktivno kočenje u nuždi. Čak i parkiranje možete prepustiti sustavu koji će to obaviti umjesto vas, s punim povjerenjem.

Pritiskom na okretnu sklopku na središnjoj konzoli novi sustav Multi-Sense omogućuje prilagođavanje automobila, odnosno individualnih karakteristika: upravljanje na sva četiri kotača 4CONTROL, elektroničku prilagodbu ovjesa, mjenjač, reakciju i zvuk motora te unutrašnje osvjetljenje.

U vožnji se jako dobro osjeti vrlo snažan motor jer se radi o četverocilindričnom dvolitrenom turbo dCi-u snage 200 KS (147 kW) te najvećeg okretnog momenta 400 Nm. Ovaj motor potkraj 2018. zamijenio je dotad najjaču verziju dizelaša 1,6 dCi sa 160 KS. Uparen s izvrsno pogođenim 6-brzinskim automatskim EDC6 mjenjačem s dvostrukom spojkom, ovaj model ima ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,1 sekundu, a krajnja mu je brzina 215 km/h. I dobro je da nije ugrađen 7-brzinski automatski EDC7 mjenjač, koji je standardan na najjačem benzinskom motoru 1.8 TCe snage 225 KS, jer je njegov najveći okretni moment 'samo' 300 Nm. Mala zamjerka ide ručici automatskog mjenjača koja je, iako dobro ergonomski oblikovana, malo neprecizna u određivanju stupnja inicijalnog prijenosa (naprijed, neutralno, natrag). Na prvu ćete se malo pomučiti pronaći pravi položaj ubacivanja u brzinu i čini vam se kao da ima previše 'stupnjeva slobode' u svom hodu, ali uz ponešto prevaljenih kilometara i malo prakse u manevriranju naći ćete idealan način za određivanje pravog stupnja prijenosa.

S obzirom na upravljanje na sva četiri kotača 4CONTROL i adaptivni ovjes u modu Sport te gume dimenzija 235/55R19 Dunlop SportMaxx, naša testna verzija Espacea sjajna je u vožnji, precizna i agilna. U modu Confort, kojim se omogućuje uglađenija i smirenija vožnja, njegova potrošnja nije prevelika te čak nije ni pretjerana tvrdnja proizvođača da u kombiniranim uvjetima ne troši više od 5,5 litara na 100 km.

Za kraj, cijena osnovnog modela je 310.900 kuna (s PDV-om i trošarinom), a naša testna verzija Espace Initiale Paris Blue dCi 200 EDC stoji 350.824 kune bez dodatne opreme. Uz dodatnu opremu s paketima: Techno, City i Winter, kao i crnu metalik boju amethyst, stoji 393.273 kune (s popustom, PDV-om i trošarinom).

Renault Initiale Paris na autosalonu u Frankfurtu 2013.
  • Renault Espace Initiale Paris Blue dCi 200 EDC
  • Renault Espace Initiale Paris Blue dCi 200 EDC
  • Renault Espace Initiale Paris Blue dCi 200 EDC
  • Renault Espace Initiale Paris Blue dCi 200 EDC
  • Renault Espace Initiale Paris Blue dCi 200 EDC
    +11
Renault Espace Initiale Paris Blue dCi 200 EDC Izvor: Ostale fotografije / Autor: Z.M.