Na izbor će biti tri električna pogona koji razvijaju 230 KS, 245 KS i 350 KS, a potonji će biti opremljen s dva električna motora za pogon na sva četiri kotača. DS N°8 ima dodatnih 30 KS verziji s prednjim pogonom i 25 KS u modelu s pogonom na sve kotače
DS Automobiles je pokazao kako će izgledati njihova luksuzna krstarica intrigantnog naziva DS N°8. Nakon modela DS 3, DS 4, DS 7 i DS 9, potpuno novi DS N°8 označava početak nove ere luksuzne marke. Prvi je to model od dizajna marke i Stellantis grupe u Europi koji je isključivo 100 posto električan.
Predstavljanjem modela DS N°8 7 DS Automobiles otkriva novu filozofiju imenovanja. 'N°' jer predstavlja standardni način pisanja 'broja' na francuskom, utjelovljujući eleganciju i bezvremenost. Osim toga, na stražnjem dijelu automobila iscrtan je poput vrha dijamanta. Ovaj pristup povezuje nazive postojećeg asortimana s budućim modelima zadržavanjem brojeva, ali uvođenjem hrabrijeg obrazloženja s 'N°' (broj).
Buduća paleta DS Automobiles će slijediti ovu novu konvenciju imenovanja. Za DS N°8, broj 8 je bez presedana za DS Automobiles. Njegov oblik, blizak znaku beskonačnosti, asocira na ravnotežu i spokoj. Kako bi se ojačao identitet marke, stražnji dio automobila nosit će natpis 'DS AUTOMOBILES' koji će biti upotpunjen 'N°8'.
Vanjski dizajn
Inspiriran konceptom DS AERO SPORT LOUNGE, DS N°8 demonstrira progresivan pristup velikoj francuskoj karoserijskoj izradi. Riječ je o modelu usmjerenom na potragu za aero-učinkovitošću. Ova potraga očito je nadahnula njegov dizajn svojim napetim i suženim linijama. DS N°8 u potpunosti je u skladu s avangardom originalnog DS-a predstavljenog 1955., SM-a lansiranog 1970. i pionirskog duha koji je vodio marku od njezina osnutka 2014. godine.
Prepun profinjenosti i tehnologije, dizajn DS N°8 je projekcija u budućnost i manifest francuske umjetnosti putovanja. Njegov oblik poziva na prevaljivanje velikih udaljenosti zahvaljujući aerodinamici koja postavlja rekorde. Njegov CD od samo 0,24 i njegov CdA od 0,64, među najboljima su u svojoj klasi. DS N°8 savršeno pokazuje ove aerodinamičke karakteristike kroz glatkoću svojih linija koje čine strujanje zraka oko karoserije automobila očiglednim. Svaki dio tijela testiran je u zračnom tunelu. Sav rad na aerodinamici predstavlja uštedu od 15 dm² u SCx, tj. povećanje dometa od 59 km WLTP i 74 km na autocesti. Ovaj tehnički podvig postignut je bez kompromisa u vanjskom dizajnu.
Ova aero-učinkovitost nadopunjena je visokotehnološkim dijelovima kao što su KONTROLIRANI USISNICI ZRAKA, koji su usisnici zraka s pokretnim preklopima integriranim u prednji branik. Zatvaranjem radi hlađenja, oni predstavljaju aerodinamički dobitak od 95 posto u odnosu na tradicionalni usisnik zraka i 40 posto u usporedbi s konkurentskim uređajima, što je ekvivalentno 17,6 km WLTP ili 22,4 km na autocesti. Za ovu izvedbu uglavnom je zaslužan njihov prednji položaj u braniku, čime se izbjegava strujanje zraka ispod poklopca motora. Valja napomenuti da je poklopac motora posebno nizak, opet s ciljem optimizacije potrošnje energije.
Veliki kotači (740 mm u promjeru) daju automobilu jedinstven izgled. Kovani kotači od 21 cola dizajnirani su za kombinaciju lakoće i robusnosti. Teže 6 kg manje od onih od 20 cola, što je značajna ušteda u neopruženoj masi u korist udobnosti. Kotači od 19 cola posebno su učinkoviti s aerodinamičkim umetcima za dobitak od 1 dm² ili 4 km po WLTP-u i 5,4 km na autocesti.
Donji dio DS N°8, potpuno obložen pločicama, pomaže optimizirati CdA za 3,5 dm² ili + 14,4 km WLTP ili +17,6 km na autocesti.
Vanjske dimenzije daju DS N°8 prisutnost i savršenu ravnotežu: 4,82 m duljine sa širinom koja doseže 1,90 m i visinom od 1,58 m.
Spektakularan svjetlosni potpis
Sprijeda, DS N°8 obuhvaća napredan i privlačan svjetlosni potpis. DS LUMINASCREEN osvijetljena rešetka, inovacija u automobilskom svijetu, osvijetljena je okomitim linijama i DS logom osvijetljenim po prvi put na proizvodnom modelu. Prednja svjetla, koja se sastoje od tri modula, ocrtana su s 8 LED dioda koje imaju uzorak Clous de Paris, podsjećajući na reljefnu završnicu interijera.
DS N°8 je prvi model u asortimanu DS koji prihvaća okomiti svjetlosni potpis na stražnjoj strani. Izravno inspiriran DS AERO SPORT LOUNGE-om, odražava legendarni okomiti potpis na prednjem dijelu kako bi DS N°8 bio trenutno prepoznatljiv noću, na udaljenosti većoj od 100 m. Trokutni oblik okomite LIGHT BLADE poboljšava odvajanje strujanja zraka straga. Naposljetku, uzorci ljuski završavaju unutrašnjost suženih vodoravnih stražnjih svjetala. Sada su trodimenzionalni kako bi bili još upečatljiviji.
DS N°8 dizajniran je oko suptilne ravnoteže između glatkih i senzualnih površina duž bočnih strana, u kontrastu s isklesanim i oštrim linijama sprijeda i straga. Kao i na modelu DS AERO SPORT LOUNGE, proširena dvobojna boja koristi duboku crnu boju. Ova boja na krovu, nastavlja se na poklopac motora i proteže se do rešetke. Ovaj produženi duo ton naglašava karakter i eleganciju oblika i predstavlja naklon vrhuncu francuske karoserije. Tehnologija 'Paintjet' koja se koristi za izradu dvobojne crne površine poklopca motora prva je u svijetu u masovnoj proizvodnji. Njegov postupak primjene, koji ne zahtijeva fazu pečenja, također smanjuje emisije stakleničkih plinova.
DS N°8 bit će dostupan u izboru od pet boja, uključujući tri nove: Topaz Blue plava, Palladium Grey siva i Alabaster White bijela, koje su dodane poznatim DS bojama: Crystal Pearl i Perla Nera Black crna.
Unutrašnjost
DS N°8, prema proizvođaču, pruža jedinstveno iskustvo dobrodošlice koje počinje čak i prije nego što uđete unutra. Značajka Proximity ulaska i pokretanja bez ključa upravlja električnim ručkama vrata koje se uklapaju u ravninu dok se približavate automobilu. DS N°8 tada otkriva profinjenu unutrašnjost koja odiše dojmom udobnosti i mira. Interijeri sadrže visokokvalitetne materijale, uključujući brušeni aluminij upečatljive debljine i završne obrade na većim površinama.
Nadzorna ploča koja spaja stručnost i tehnologiju
DS N°8 ima kokpit koji utjelovljuje francusku udobnost, spokoj i luksuz. Široka armaturna ploča obavija putnike i predstavlja primjer besprijekornog duha (Bešavni dizajn). On je i dekorativan, poput zanatskog djela, i tehnički kroz integraciju zvučnog sustava, ventilacijskih otvora i svjetlosnih potpisa. Čistoća njegovog dizajna savršeno spaja visoku razinu stručnosti (High Craft) i napredne tehnologije (High-Tech), što svjedoči o savršenoj alkemiji između tehničke sofisticiranosti i vještine DS Automobiles u primjeni materijala.
Reljefni umetci Clous de Paris na upravljaču i ventilacijskim otvorima, kao i biserni šavovi na armaturnoj ploči i naslonima za ruke, središnji dio DS Automobiles, i dalje su prisutni. S presvlakom remena za sat od Nappa kože, ove osnovne stvari doprinose Umijeću putovanja.
Osvjetljenje je glavna značajka nove generacije interijera DS. Dizajniran za strukturiranje dijelova dok se čini da lebde, prenosi atmosferu čistoće i smirenosti. Unutarnji LIGHTBLADE vertikalni svjetlosni potpisi koji odjekuju vanjskim dnevnim svjetlima, oživljavaju krajeve armaturne ploče i označavaju položaj ručki na vratima. Oni svijetle kada se vrata otvore za dobrodošlicu putnicima. Grafika konzole s pozadinskim osvjetljenjem inspirirana je zvjezdanim nebom.
Kokpit
Nadahnuta konceptom DS AERO SPORT LOUNGE, sjedala sa svojom omotajućom konstrukcijom imaju vitki oblik s potpuno integriranim naslonima za glavu. Korištenje pjene visoke gustoće i izgled podesivih bočnih podupirača na naslonima upotpunjuju udobno sjedenje. Prednja sjedala su masirajuća, hlađena i grijana.
Udobnost je poboljšana DS NECK WARMER, koji grije što je moguće bliže tijelu kako bi se povećala potrošnja energije. Postavljeni u naslone prednjih sjedala, osvijetljeni su pozadinskim osvjetljenjem DS logotipa kristalnog izgleda.
Na stražnjim sjedalima, putnici na sjedalima imaju koristi od pomno proučavane posturalne udobnosti, s dovoljno prostora za koljena, 84 cm prostora za glavu i naslonima za leđa nagnutim pod 30 stupnjeva, bez kompromisa u njihovoj modularnosti 40/20/40. Hlađene i grijane baze sjedala i nasloni upotpunjuju udobnost.
DS N°8 također ima referentnu zvučnu izolaciju potpomognutu pažljivo oblikovanom aerodinamikom, kompletnom akustičkom obradom i laminiranim staklom, koji upotpunjuju obećanje prvoklasnog putovanja.
Animirani prikaz instrumenata
Kada se vrata otvore, DS logo se pojavljuje u sredini 10,25-inčnog zaslona s instrumentima. Oživljava i dočekuje vozača suptilno svjetlucavim zlatnim odsjajima. Tijekom vožnje dinamički digitalni ART sadržaj oživljava pozadinu zaslona s instrumentima. Ova animacija pridonosi spokoju na putovanjima. Brzina ove animacije je blaga dok se obrisi uzoraka stapaju s tamnijom pozadinom, tako da vozač ostaje usredotočen na bitne informacije. U sredini, dizajn brojača kilometara inspiriran je svijetom izrade satova. Čitljivost indikatora napunjenosti baterije i mjerača snage imaju prednost.
Upravljač u obliku slova X
Novi upravljač u obliku slova X, inspiriran našim najnovijim konceptnim automobilima, sada dolazi u DS N°8. Njegov dizajn krši ustaljena pravila, dok njegova arhitektura i poboljšana ergonomija vozaču nude nove zone prianjanja koje pridonose užitku u vožnji. Njegov je rub prekriven različitim materijalima ovisno o razini specifikacije. Potpuno prekriven, ovaj novi upravljač također doprinosi ideji toplinske udobnosti izbliza kroz svoju funkciju grijanja.
Centralna konzola po mjeri
S DS N°8 francuska umjetnost putovanja dobiva novu dimenziju. Unutrašnjost ima dvokatnu lebdeću središnju konzolu. Gornji dio posvećen je glavnim interaktivnim značajkama. Izbornik mjenjača i izbornik načina vožnje, kao i trenutna kontrola glasnoće audio sustava savršeno su vam pri ruci. Ove značajke dizajnirane su poput kristala, sa suptilnom svjetlosnom animacijom koja dočarava oblik galaksije. Prostor za pohranu telefona, obrubljen alcantarom®, poput je dragocjenog lijesa. Prekriveni naslon za dlanove sadrži dodatno skriveno spremište, dok naslon za ruke nudi veliku dodatnu površinu. U donjem dijelu veliki prostor za pohranu, koji se može sakriti kliznim zatvaračem, sadrži dva uklonjiva držača za čaše i dvije USB-C utičnice. Bočne strane konzole su presvučene i podstavljene kako bi bile ugodne na dodir iu kontaktu s nogom.
Veliki, lijepo integrirani središnji zaslon
Velikodušno veličine od 16 inča i s mogućnošću personalizacije, omogućuje pristup funkcijama DS IRIS SYSTEM 2.0 kojima se može upravljati prepoznavanjem govora. Integriran je u nadzornu ploču i radi besprijekorno i brzo kao pametni telefon. Vrlo tanak, savršeno se stapa s površinom armaturne ploče bez zadiranja u njenu oblogu. Korisnici će cijeniti i poboljšane performanse ove značajke visoke tehnologije i njezin elegantan dizajn. Kromirane šablone donose dašak profinjenosti koji nikada prije nije bio primijenjen na proizvodnom automobilu.
DS Automobiles želio je ići dalje u poštivanju okoliša prilikom dizajniranja svojih kokpita. ETOILE interijer ima ekskluzivnu Alcantara®, izrađenu od 68 posto recikliranih materijala. Punozrnata Nappa koža, koja uključuje revidirana sjedala s remenom za satove, sada je štavljena maslinovim listom tradicionalnom netoksičnom i potpuno biorazgradivom metodom. Materijali koji se recikliraju na kraju svog životnog vijeka također su prisutni u tekstilu (60 posto), tepisima (75 posto) i podnim prostirkama (96 posto). Uklanjanje kroma u korist boje, brušenog aluminija i nehrđajućeg čelika također je dio ovog pristupa.
Panoramski stakleni krov s većom toplinskom učinkom
DS N°8 može se opremiti velikim panoramskim staklenim krovom sa sitotiskom koji maksimalno povećava prostor za glavu i održava aerodinamičku učinkovitost dok putnicima pruža svijetlu atmosferu u unutrašnjosti. Njegovo laminirano staklo sastoji se od nekoliko slojeva, uključujući infracrveni tretman i premaz 'Low E' posvećen toplinskim performansama (ljeti i zimi). Također je razvijen poseban premaz koji štiti od svjetla i ograničava refleksiju bez utjecaja na prozirnost. To omogućuje DS N°8 da nema funkciju zatamnjivanja staklenog krova, koja ima vrlo mali utjecaj na performanse (razlike od 1 posto u ukupnom prijenosu sunca i 2 posto u prijenosu svjetla).
Velik i funkcionalan prtljažnik
DS N°8 ima veliki prtljažnik u obliku paralelopipeda - do 620 litara ispod police što ga čini jednostavnim za korištenje. Vrata prtljažnika, s električnim otvaranjem koje se može podesiti u širokom rasponu (185 cm ispod vrata prtljažnika), omogućuju korisnicima pristup prtljažniku bez saginjanja, a istovremeno zadržavaju svestranost. Dubina prostora - 1,16 m - omogućuje prijevoz dugih predmeta bez potrebe za preklapanjem naslona stražnjih sjedala.
Integrirani FOCAL Electra® 3D Hi-fi
DS Automobiles i vrhunski francuski audio stručnjak FOCAL udružili su snage kako bi razvili sustav koji nudi novi koncept integracije 14 zvučnika u cijelom kokpitu za izlaznu snagu od 690 W i impresivno iskustvo, uz zvučnu kulisu podesivu po visini.
Unutar DS N°8, rešetke zvučnika stopile su se s aluminijskim oblogama vrata. Kako bi se postigla potrebna grafička preciznost na aluminiju, DS Automobiles upotrijebio je lasersku tehnologiju bez presedana u svijetu automobila. Sustav je nadopunjen s dva zvučnika u razini krova koji pridonose jasnom, impresivnom i trodimenzionalnom zvuku audio sustava dostupnog u DS N°8.
Postavke interijera
DS N°8 nudi izvanredan izbor unutarnjih harmonija koje prate specifikacije PALLAS i ETOILE. Novi model nudi tri interijera od tkanine i dva interijera od Nappa kože.
STLA Medium platforma
DS N°8 koristi platformu STLA Medium grupe Stellantis, koja je optimizirana po duljini i širini za smještaj baterija do kapaciteta od 97,2 kWh. Također odgovara velikim kotačima promjera 740 mm novog vodećeg vozila DS Automobiles. Ova kombinacija kapaciteta baterije, ograničenog međuosovinskog razmaka i velikih kotača jedinstvena je na tržištu.
DS N°8 koristi nove prednje i stražnje osovine, kočioni sustav prilagođen njegovoj električnoj tehnologiji i postavke šasije koje su savršeno u skladu s DNK marke. Više nego ikad, DS N°8 utjelovljuje dinamičan mir.
Strategija Stellantis grupe je dizajnirati i proizvoditi svoju glavnu tehnologiju elektrifikacije u kući, ali također iu Francuskoj. Na primjer, ćelije za NMC (nikl-mangan-kobalt) bateriju DS N°8 dizajnirane su i proizvedene u Billy-Berclau Douvrin (Francuska) od strane ACC-a, zajedničkog ulaganja u kojem je Stellantis jedan od osnivača i najveći dioničar.
Električni motor u DS N°8 dizajniran je i proizveden u Trémeryju (Francuska) od strane NPE, još jednog zajedničkog pothvata koji uključuje grupu.
Pogonski sklopovi: do 350 KS i domet od 745 km
DS N°8 bit će dostupan s izborom od tri 100 posto električna pogona koji razvijaju 230 KS, 245 KS i 350 KS, a potonji će biti opremljen s dva električna motora za pogon na sva četiri kotača. Svi motori uživaju dodatnu snagu koja povremeno daje dodatnih 30 KS verziji s prednjim pogonom i 25 KS modelu s pogonom na sve kotače LONG RANGE.
Rad obavljen na aerodinamici automobila omogućuje značajno poboljšanje dometa dok ostaje vjeran dizajnu i tehničkoj DNK marke. DS N°8 dostupan je s izborom od dvije baterije. Prvi pruža iskoristivi kapacitet od 74 kWh do DS N°8 FWD (230 KS). Drugi, s neto kapacitetom od 97,2 kWh, ugrađen je u verzije FWD LONG RANGE (245 KS) i AWD LONG RANGE (350 KS). DS N°8 FWD LONG RANGE ima domet od 466 milja za potrošnju od 12,9 kWh/100 km WLTP ciklusa. Također tvrdi da ima impresivan domet od više od 500 km na autocesti (pri konstantnoj brzini od 120 km/h).
DS N°8 nudi prvorazredne performanse, s vremenom od 0 do 100 km/h od 5,4 sekunde za AWD LONG RANGE verziju, i za 7,7/7,8 s za FWD verzije. Svaki DS N°8 ima najveću brzinu ograničenu na 190 km/h.
Inteligentno upravljanje pogonom na sva četiri kotača
Na modelu DS N°8 AWD LONG RANGE upravljanje stražnjom električnom pogonskom jedinicom osmišljeno je kako bi ponudilo najbolje iskustvo za način vožnje i uvjete. U ECO načinu rada, DS N°8 koristi samo pogon na prednje kotače, osim u načinu kick-down, koji trenutačno oslobađa svu snagu dostupnu na sva četiri kotača. U normalnom načinu rada, DS N°8 AWD LONG RANGE koristi svoja dva motora za maksimalnu vuču prilikom polaska, a zatim se stražnja osovina odvaja između 15 i 140 km/h ako uvjeti prianjanja dopuštaju. Ako je potrebno, stražnji motor se odmah ponovno spaja. Ovo povremeno isključivanje optimizira energetsku učinkovitost, a time i domet. U načinima rada Sport i AWD, vozač uživa u stalnom pogonu na četiri kotača s upravljanjem okretnim momentom specifičnim za svaki program. U sportskom načinu rada prednost se daje snazi, dok AWD način maksimizira trakciju. Vozač može pratiti sve informacije vezane uz vožnju na digitalnom zaslonu s instrumentima.
Lakše punjenje i kraća zaustavljanja
DS N°8 omogućuje vam da ograničite broj i trajanje zaustavljanja tijekom dugih putovanja. To je jedino vozilo u svojoj klasi koje može prijeći 280 milja od Pariza do Lyona autocestom bez potrebe za punjenjem.
S maksimalnom snagom punjenja od 160 kW konstantno između 20 i 55 razine napunjenosti i prisutnošću uređaja za predkondicioniranje baterije, moguće je povećati s 20 na 80 napunjenosti u 27 minuta na brzom terminalu. To predstavlja oporavak od 200 km dometa u samo 30 minuta.
Za svakodnevna putovanja koja zahtijevaju kraći domet, DS N°8 ima ugrađeni AC punjač od 11 kW (opcijski 22 kW kasnije) i nudi inteligentno upravljanje baterijom. Aktivira se sa središnjeg zaslona automobila ili putem aplikacije MyDS, Smart Battery Management (SBM) ograničava punjenje na 80, što se preporučuje za zaštitu performansi i dugovječnosti ćelija.
Ugrađeni punjači od 11 kW i 22 kW nudit će V2L (Vehicle to Load) funkcionalnost za punjenje vanjskog električnog uređaja.
DS N°8 posjeduje značajke koje povećavaju njegov domet i jednostavnost korištenja:
Standardna dizalica topline
To čini klimatizacijski sustav koji štedi energiju u kojem se rashladno sredstvo više puta komprimira, ukapljuje i isparava radi izmjene topline s vanjskim zrakom. Zahvaljujući energetski učinkovitoj dizalici topline, snaga potrebna za grijanje kokpita je do 40 posto niža od one potrebne za vozilo bez nje. DS N°8 tako nudi višu razinu udobnosti uz štednju energije svojih baterija.
Regenerativno kočenje i način rada s jednom pedalom
DS N°8 učinkovit je u smislu aerodinamike i tehničkih rješenja razvijenih oko njegovih motora i baterija. Uz tradicionalno kočenje papučicom, DS N°8 nudi tri različita načina regenerativnog kočenja, s tri različite snage usporenja (niska regeneracija od 0,6 m/s², umjerena regeneracija od 1,2 m/s² i visoka regeneracija od 1,8 m/s² .
Regenerativno kočenje počinje čim vozač otpusti papučicu gasa, a njegova se snaga može modulirati pomoću paleta za volanom (lijevo za povećanje regeneracije i sile kočenja, desno za smanjenje). DS N°8 čuva u memoriji posljednji korišteni način rada.
Uz ove različite razine regeneracije, DS N°8 ima značajku jedne pedale. Aktivira se tipkom na središnjoj konzoli i omogućuje vožnju bez dodirivanja papučice kočnice. Vozač tada može uživati u regenerativnom kočenju koje se pojačava do -12,5 m/s² i do potpunog zaustavljanja.
Sustavi udobnosti
DS Active Scan Suspension
Novi DS N°8 je standardno opremljen mnogi sustavima koji omogućuju udobnost i dinamiku u vožnji. Tako je DS N°8 standardno je opremljen varijabilnim sustavom prigušenja koji je povezan s kamerom smještenom na vrhu vjetrobrana. Potpomognut senzorima položaja i trima akcelerometrima, analizira površinu ceste u nekoliko milisekundi i prenosi svoje informacije računalu koje djeluje na svaki kotač. Ovaj mehanizam aktivira motorizirani solenoidni ventil koji kontrolira prolaz ulja iz donje u gornju komoru amortizera (ili obrnuto, ovisno o tome treba li se amortizer stisnuti ili otpustiti). Ovjes se savršeno i u stvarnom vremenu prilagođava nepravilnostima na cesti, dajući DS N°8 izvrsnu upravljivost i udobnost.
DS Extended Head up Display
S vidnom linijom podešenom na 1,29 m iznad tla, vozač uživa u optimalnom položaju za vožnju. Također će moći iskoristiti prednosti DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY, head-up zaslona proširene stvarnosti koji pruža relevantne i nenametljive informacije kao što su brzina ili cesta koju treba slijediti sa strelicama koje osiguravaju da ispravno birate između dvije ulice. Putokazi se glatko pomiču preko vjetrobrana u proširenoj stvarnosti. DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY je učinkovit i diskretan kopilot.
DS Night Vision
Ovaj sustav poboljšava vidljivost noću zahvaljujući infracrvenoj kameri smještenoj u braniku. Posljedično, DS N°8 može uočiti pješake i životinje do 300 m ispred sebe. Sustav prikazuje poruku na zaslonu digitalnih instrumenata, a pokretne prepreke su označene prvo žutom, a zatim crvenom bojom kako bi upozorile vozača. DS NIGHT VISION radi čim se upale prednja svjetla. Ova je značajka prava prednost kada je riječ o sigurnosti na cesti i osigurava opušteniju noćnu vožnju.
Digital Rear View
DS N°8 je opremljen digitalnim retrovizorom s dvostrukim pogledom. Ovo funkcionira kao konvencionalni retrovizor i također uključuje digitalni zaslon koji se napaja kamerom instaliranom u stražnjem dijelu automobila. Vozač tada ima široko i potpuno neometano vidno polje, bez stražnjih naslona za glavu, stupova karoserije i putnika. Prebacivanje između dva načina rada vrši se jednostavnim naginjanjem zrcala pomoću poluge koja se nalazi ispod njegova donjeg ruba.
DS Pixelvision
Ovaj sustav uključuje svu najnoviju tehnologiju (adaptivna svjetla, zakretna duga svjetla, svjetla za zavoje, nezasljepljujuća duga svjetla) kako bi pružila najbolju udobnost korisniku. Snažan dio vanjskog dizajna DS N°8, DS PIXELVISION ističe se kroz svojih osam 'dijamantnih vrhova' smještenih u prednjim svjetlima. Inteligentan u čitanju ceste, DS PIXELVISION ima domet od 400 m, detektira druge sudionike u prometu, razumije njihovu putanju i štiti ih od zasljepljujuće zrake dok nastavlja učinkovito osvjetljavati cestu.
Blokirajući objekte visoke refleksije poput prometnih znakova, DS N°8 opremljen je funkcijom ‘HIGH BEAM BOOST’, koja se sastoji od intenzivnijeg osvjetljenja u središtu dugog svjetla. Ovaj način se automatski aktivira kada brzina na ravnoj cesti dosegne 80 km/h. U ovim uvjetima domet osvjetljenja je proširen na 520 m. Između 40 km/h i 70 km/h, ovisno o kutu upravljača, dodatni svjetlosni snop osvjetljava stranu ceste kako bi se poboljšala vidljivost.
Kratka i duga svjetla prilagođavaju se kako bi osvijetlili unutrašnjost zavoja prateći putanju automobila bez obzira na njegovu brzinu. Izvorni DS bio je prvi serijski automobil koji je uveo rotirajuća prednja svjetla, nakon čega je uslijedio SM. DS N°8 nastavlja s ovom tehnologijom.
DS PIXELVISION radi u nekoliko načina rada koji se automatski pokreću za prilagodbu svjetlosnog snopa ovisno o uvjetima vožnje (gradski način rada, način rada za selo, način rada za autocestu, način rada za kišu i maglu).
Sigurnost
Budući da bezbrižnost također dolazi sa sigurnošću, DS N°8 ima široku paletu pomoći za vozača.Budući da bezbrižnost također dolazi sa sigurnošću, DS N°8 ima široku paletu pomoći za vozača. Tu su tako prisutni sljedeći sustavi: DS Drive Assist 2.0; Active Lane Change Assist; Sustav upozoravanja vozača; 12 ultrazvučnih senzora koji prate okolinu, a podržava ih kamera za vožnju unatrag VISIO PARK; Rear Cross Traffic Alert; WPP sustav detektira ako vozač pobrka papučice gasa i kočnice.
Multimedijalne i povezane usluge
DS N°8 opremljen je operativnim sustavom čija je snaga deseterostruko povećana i čini korak naprijed sa svojim servisnim paketima koji nude veću bezbrižnost.
• DS IRIS SYSTEM 2.0: vršcima prstiju i glasom
Multimedijskim sustavom sljedeće generacije koji koristi DS Automobiles može se upravljati pomoću prepoznavanja govora ili s velikog 16-inčnog zaslona osjetljivog na dodir. To je okvir sve u jednom koji uključuje audio sustav s 8 zvučnika (ili 14 s Electra® 3D by Focal Hi-fi), četiri USB-C utičnice, Bluetooth povezivanje, bežični Apple CarPlay i Android Auto. DS IRIS SYSTEM 2.0 također otključava pristup više povezanih usluga.
DS IRIS SYSTEM 2.0 je moćan, s vrlo intuitivnim sučeljem čovjek-stroj, u duhu pametnog telefona. Inteligentni zaslon osjetljiv na dodir ima dvije zone. Prvi, s lijeve strane, je za vozača. Mogu konfigurirati do četiri različita zaslona koji se pomiču vodoravno i prikazuju željene widgete. S desne strane nalazi se prostor za suvozača, gdje se ovoga puta različite informacije pomiču okomito. DS IRIS SYSTEM 2.0 flash i RAM memorije pomnožene su s 2 odnosno 1,5. Brzina odziva zaslona također je udvostručena. Na praktičnoj razini, traka sa svim relevantnim informacijama (vanjska temperatura, Bluetooth veza, stanje napunjenosti telefona, vrijeme itd...) stalno je prikazana, kao i informacije o ventilaciji, koje su uvijek trenutno dostupne. Dostupno je više pozadinskih boja (nijanse plave, crvene ili zlatne), a njihov se izgled mijenja u dnevnom ili noćnom načinu rada. Ove pozadine su u skladu s markom, kao i materijali, presvlake i specifikacije kokpita u DS N°8.
• Povezane usluge
CONNECT ONE PAKET
Uključen na 10 godina uz kupnju DS N°8, ovaj paket sadrži osnovne usluge kao što su SOS & POMOĆ, daljinsko održavanje (mjesečno izvješće o stanju automobila, rezerviranje mjesta za servis), digitalni servisni zapis i sva daljinska ažuriranja ( infotainment elemenata, ali i softvera, posebice pogona).
CONNECT PLUS PAKET
Ova je usluga uključena tri godine na bilo koji automobil marke, pružajući maksimalnu bezbrižnost. Na DS-u br. 8 paket CONNECT PLUS opremljen je povezanim uslugama za povećanje spokoja potpuno električnog putovanja:
• EV ROUTING u automobilu
Putovati u DS N°8 znači uživati u značajnom dometu i optimiziranom vremenu putovanja uz EV ROUTING planer putovanja u automobilu. Povezana je s DS IRIS SYSTEM 2.0 Connected Navigation koja uključuje ažuriranje karata, točke interesa, opasne zone, itd... Na ruti programiranoj u navigacijskom sustavu, ova usluga analizira energetske potrebe prema prometu i potrošnji u stvarnom vremenu . Prikazuje optimalnu rutu i informacije o ruti, uzimajući u obzir sve potencijalne potrebne lokacije za punjenje. Ugrađeni EV ROUTING kontinuirano odabire točke punjenja koje najbolje odgovaraju potrebama automobila, kako u pogledu snage tako i vremena zaustavljanja. Također uzima u obzir razinu napunjenosti koju vozač želi kada stigne na odredište.
• Predkondicioniranje baterije
Kako bi smanjio vrijeme zaustavljanja, DS N°8 priprema ćelije baterije tako da ih kondicionira da budu na povoljnoj temperaturi za visoku i pravilnu krivulju punjenja. Na dugom putovanju, ugrađeni EV ROUTING automatski pokreće predkondicioniranje baterije prije dolaska na stanicu za punjenje. To osigurava da su ćelije u najboljem stanju za punjenje, bez obzira na vanjsku temperaturu.
• Prošireno prepoznavanje govora i ChatGPT
Francuski proizvođač poduzima još jedan korak naprijed s poboljšanjem prepoznavanja govora kroz prostorizaciju. Kada je unutra više ljudi, DS N°8 prepoznaje glas i položaj osobe koja mu se obraća iz prvog reda. Ako suvozač na prednjem sjedalu kaže 'Ok Iris, hladno mi je, povećaj temperaturu', sustav razumije da trebate dodati nekoliko stupnjeva samo na suvozačevoj strani kokpita.
Početkom 2024. DS Automobiles je bio prvi proizvođač u svijetu koji je uključio ChatGPT usluge kao standard u cijeloj svojoj ponudi sa DS IRIS SUSTAVOM. Unutar DS br. 8 sve što trebate učiniti je postaviti pitanje na prirodan način, kao da razgovarate s ljudskim bićem, kako bi Umijeće putovanja dobilo drugu dimenziju. Kroz umjetnu inteligenciju, ChatGPT može obraditi bilo koju vrstu zahtjeva. Trebate više informacija prije posjeta palači Versailles? Trebate zaokupiti dijete sljedeća dva sata? Pravi osobni asistent, IRIS podržan od strane ChatGPT-a nije samo izvor informacija, već može pomoći pronaći mjesto i zatražiti od navigacijskog sustava da programira odredište. Uz ChatGPT, DS IRIS SYSTEM 2.0 pruža prednosti bez presedana.
Paket CONNECT PLUS također vam omogućuje da iskoristite druge značajke putem aplikacije MyDS kao što je daljinski upravljač za punjenje (programiranje vremena početka punjenja, predkondicioniranje temperature u kabini itd...), daljinsko upravljanje (zaključavanje/otključavanje, prednja svjetla i sirena) i povezani alarm (na vozilu opremljenom fizičkim alarmom).
Nadalje, DS N°8 nudi aplikaciju e-ROUTES za pripremu vaše vožnje unaprijed. e-RUTE tvrtke Free2move Charge, dostupne na MyDS-u, je planer ruta koji vam omogućuje planiranje putovanja daleko od vašeg automobila. Izračunava najbolje vrijeme putovanja uključujući sve točke punjenja. Ova mobilna aplikacija može postati pravi kopilot jer se može koristiti bežičnim zrcaljenjem na velikom središnjem zaslonu automobila. Izračun rute ažurira se u stvarnom vremenu.