Ovaj grand tourer je bio prava koncentracija tehnologije. Njegov aerodinamični stil, koji je dizajnirao Robert Opron, bio je istovremeno elegantan i avangardan. Ispod poklopca motora, snažni V6 nudio je iznimne performanse na cesti
U proljeće 2020., DS Automobiles je podijelio seriju skica pod nazivom #SM2020 na svojim društvenim mrežama. Ovi su crteži bili rezultat internog kreativnog natjecanja između dizajnera DS Design Studios Paris oko reinterpretacije veličanstvenog Citroëna SM predstavljenog 1970. godine.
'Radimo na genima naših kultnih modela kako bismo potaknuli naše istraživanje o obliku budućih modela koji će se pojaviti na kraju desetljeća', izjavio je Thierry Metroz, direktor dizajna DS Automobiles. 'Naša zajednica poslala nam je nekoliko snažnih poruka tijekom ovog dijeljenja skica. Prvi je bio da je bio jako vezan za kultne modele iz našeg nasljeđa. Drugi je bio da nije želio da se originalni dizajn pokvari.'
Više od puke počasti, SM Tribute slavi deset godina umjetnosti i elegancije od stvaranja DS Automobiles i njegovog sudjelovanja na prvom sajmu Chantilly Arts & Elegance, istovremeno pridonoseći istraživanju usmjerenom na budućnost DS Design Studios Paris.
Počast SM-u i vrlo aktualnoj dizajnerskoj studiji
Poruka koju je prenijela zajednica DS Automobiles je poslušana. Tim DS Design Studios Paris je radio kao da se SM nastavio razvijati tijekom proteklih pet desetljeća.
SM, rođen početkom 1970-ih, utjelovio je vrhunac francuske automobilske inovacije. Ovaj grand tourer bio je prava koncentracija tehnologije. Njegov aerodinamični stil, koji je dizajnirao Robert Opron, bio je istovremeno elegantan i avangardan. Ispod poklopca motora, snažni V6 nudio je iznimne performanse na cesti. Ali ono što je doista učinilo SM izvanrednim automobilom bio je njegov hidropneumatski ovjes, naslijeđen od DS-a, koji mu je dao nenadmašnu udobnost vožnje i izvrsno držanje ceste. SM je i danas kultni model, tražen među kolekcionarima diljem svijeta. Njegov jedinstveni spoj udobnosti, performansi i inovacija čini ga pravom automobilskom legendom.
Ako je SM ostavio dojam, to je također zahvaljujući luksuznoj i preciznoj unutrašnjosti. Visokokvalitetni materijali, precizna izrada i proračunata ergonomija stvorili su posebno profinjenu atmosferu unutra. Armaturna ploča, sa svojim kružnim instrumentima i prepoznatljivim upravljačem, bila je i funkcionalna i estetska. SM je također bio vrlo dobro opremljen za to vrijeme, uključujući klima uređaj i servo upravljač. Osim svog dinamičnog karaktera, SM je bio automobil sposoban ponuditi prvoklasnu udobnost svojim putnicima.
Frédéric Soubirou, voditelj dizajna eksterijera DS Automobiles, kaže: 'Nadahnulo nas je proučavanje nekoliko SM modela, uključujući prototipove i dva predsjednička SM. Imali su upečatljivu osobinu, poput potpisa. Ostavljali su dojam da lete na cesti, bili su vrlo zračni.'
Ova lakoća, koja sugerira dinamičnost i učinkovitost, odražava se na vitku, ali mišićavu siluetu SM Tribute. Izravan odnos snažno je karakteriziran legendarnim prednjim dijelom i profilom kojim dominira dugačak poklopac motora...
'Dodali smo mu neke vrlo aktualne simbole našeg rada,' nastavlja Frédéric Soubirou.
Prošireni dvotonski izgled nastao je oko reinterpretacije boje zlatnog lista koja je bila u brošuri 1971., sa satenskim lakom obrađenim ručno izrađenom patinom i kombiniranom s posebno obojenom crnom.
'Htjeli smo izgraditi mostove između različitih razdoblja: 1930-ih, kada su prestižne francuske marke izlagale dvobojnu karoseriju u concours d'elegance, automobilske ikone 1970-ih koja je SM i našeg sadašnjeg dizajna s završnim obradama kao što je produženi bi boja u boji, viđena na konceptu DS Aero Sport Lounge. Ovaj tretman je stvarno postao zaštitni znak dizajna DS Automobiles,' kaže Vincent Lobry, voditelj dizajna boja, materijala i završnih obrada (CMF) u DS Automobiles.
SM nije imao očiglednu gornju rešetku, koja je zamijenjena vrlo velikim staklenim dijelom koji je otkrivao module prednjih svjetala i registarsku pločicu. Pedeset godina kasnije, ovaj stakleni dio postaje 3D zaslon koji svijetli do svoje sredine, uokviren svjetlosnim potpisom koji se sastoji od tri modula sa svake strane – kao u prošlosti – pojačan s osam vertikalnih DRL-ova s dijamantnim vrhom koji se temelje na trijadi oblik koji se sastaje u točki poput brodskog pramca.
Profil zadržava karakteristične linije SM-a prateći strujanje zraka od prednjeg prema užem stražnjem dijelu. Iza dva velika prozora, stražnja četvrtasta ploča prerezana je na pola i nastavlja se tako da stražnji dio lebdi u obliku slova S. Naravno, stražnji kotači su djelomično obloženi uklonjivim dijelovima.
Dok su legendarne proporcije SM-a zadržane s duljinom od 4,94 m (+ 3 cm) i visinom od 1,34 m (+ 2 cm), SM Tribute primarno dobiva na mišićavosti i prisutnosti s 1,98 m širine (+ 14 cm). U potrazi za učinkovitošću, udaljenost od tla se mijenja na 12 centimetara (-3,5 cm). SM Tribute stoji na velikim kotačima od 22 cola ukrašenim aerodinamičnim umetcima.
Unutrašnjost također nastavlja jezik SM-a iz 1970.
Unutar kabine je također reinterpretiran dizajn iz 1970. s karakterističnim oblikom gornjeg dijela armaturne ploče, pa čak i ovalnim dizajnom instrumenata. Vjeran avangardnoj duši SM-a, informacijski zaslon je putem projekcije, a zakrivljena 'zaslonska konzola', povezana s kolom upravljača, upotpunjuju ovaj duh koji je drag marki. Zvuk i svjetla obavijaju putnike.
Unutrašnjost je vrlo svijetla s bojom bjelokosti koju čine koža i Alcantara. Veliki izlog na prednjoj strani armaturne ploče pruža izvanredan ambijent za gotovo beskonačan izbor završnih obrada i materijala! Sjedala nastavljaju ikonične presvlake SM-a s vodoravnim jastucima.
'Dizajn gornjeg dijela nadzorne ploče bio je snažan potpis s implicitnim crossoverom,' kaže Luc Quirin, dizajner interijera DS Automobiles. 'Zadržali smo ovaj pristup temeljen na identitetu uključivanjem rezultata našeg istraživanja. Prikaz je projekcijski, bez platna. Postavka je impresivnija, a istovremeno je manje restriktivna za vozača i putnike.'
'Laserski gravirana koža na panelima vrata dočarava uzorke inspirirane dekorativnom umjetnošću. Ovaj trend rođen je iste godine kada i concours d'elegance. Biserni ukras aludira na trenutne modele,' dodaje Vincent Lobry, voditelj CMF dizajna DS Automobiles.
'To nije samo prikaz SM-a', zaključuje Thierry Metroz. 'Tim DS Design Studios Paris se zabavio uz ambiciozan projekt. Poštivali smo originalni dizajn kroz njegov duh i detalje. Napravili smo prijepis i reinterpretaciju SM-a. Ali kako nemamo naviku odvajati se od našeg drugog posla, uključili smo mnogo detalja o tome što su modeli DS Automobiles i naši budući projekti.'
SM Tribute u Chantilly Arts et Élégance
Partner Chantilly Arts & Elegance od njegovog početka 2014., DS Automobiles predstavlja SM Tribute na desetu godišnjicu natjecanja održanih u francuskim vrtovima Château de Chantilly.
Smješten na prostoru od 120 m2 uz originalni SM, SM Tribute će sudjelovati na Concours d'Elegance 15. rujna. DS Automobiles već je na popisu pobjednika najcjenjenijeg natjecanja u Francuskoj s DS E-Tense 2016. godine.
Na prethodnom događaju, DS E-Tense Performance osvojio je nagradu za inovaciju, a nekoliko modela iz prošlosti DS Automobilesa također je osvojilo Concours d'État tijekom godina, uključujući SM Mylord (dva trofeja) i DS 19 La Croisette (jedan trofej ).
Za ovu će godinu, SM Tribute biti popraćen širokim spektrom SM-ova na izložbi u selu kolekcionara. Posjetitelji će moći vidjeti ili ponovno otkriti SM Opera s četvera vrata, kabriolet SM Mylord, trkaći SM koji je nastupio na 24 sata Spa-Francorchampsa 1974., SM Proto koji je već viđen na Rétromobileu 2023. i druge SM-ove u različitim bojama od Euro SM Club, zahvaljujući l'Aventure DS.