virtualne gume

Razvoj i istraživanje Pirellija u vrijeme pandemije; prelazak na digitalnu sferu

15.10.2020 u 16:17

Bionic
Reading

Pandemija je omela proizvodnju i prodaju proizvođača guma u cijelom svijetu, a prihod Pirellija smanjio se za trećinu u prvih šest mjeseci 2020. i trebao je održavati svoj novi razvoj guma na putu za očekivani skok prodaje sljedeće godine

Guma je jedini dio vozila koji ostvaruje izravan kontakt s cestom i to je nepobitna činjenica. Zbog toga je pravilno korištenje i održavanje guma, kao i poznavanje njihovih karakteristika, ključno kako bi se zajamčila sigurnost u bilo kojoj situaciji, produžio vijek trajanja guma i uštedjelo novac. Stoga vijesti koje su vezane na gumarsku industriju svakako vrijedi pratiti s pozornošću. Zanimljivo je razmatranje trenutne situacije kod jednog od najutjecajnih proizvođača guma na svijetu, talijanskog Pirellija, uzrokovane globalnom pandemijom bolesti COVID-19.

Kad je pandemija koronavirusa natjerala talijanskog proizvođača guma Pirelli da privremeno zatvori svoje tvornice u ožujku, šef R&D (istraživanja i razvoja) Pierangelo Misani trebao je brzo preispitati kako dalje. S novom paletom proizvoda koja bi trebala biti predstavljena najkasnije početkom sljedeće godine, Misani je izmiješao tehničare i IT timove kako bi se više istraživanja i razvoja preusmjerilo online kako bi zaključani inženjeri mogli virtualno testirati materijale i gume.

Pandemija je omela proizvodnju i prodaju proizvođača guma u cijelom svijetu, a prihod Pirellija smanjio se za trećinu u prvih šest mjeseci 2020. i trebao je održavati svoj novi razvoj guma na putu za očekivani skok prodaje sljedeće godine. 'Postoje trenutci krize, poput COVID-a, kada se morate preoblikovati i učiniti se učinkovitijim i to je ono što radimo', rekao je Misani za Reuters.

Pirelli ima 19 pogona u 12 zemalja i jedini je od najvećih proizvođača guma koji radi isključivo na tržištu potrošačkih guma, isporučujući vrhunske gume za automobile, motocikle i bicikle, kao i za trkaće automobile Formule 1.

Poput tvrtki u autoindustriji, Pirelli već godinama ide u digitalnu sferu jer su jeftinija računalna snaga i napredni softverski programi omogućili virtualni inženjering. Ali nastavlja se i s testiranjem na cesti brojnih čimbenika gdje je još uvijek bolje to učiniti u fizičkom okruženju. Kao dio svog digitalnog pogona, Pirelli je pripremao mlađe IT osoblje, odnosno inženjere s različitim skupinama vještina, sposobnih uskladiti dinamiku vozila i znanje o modeliranju, jer skupa ispitivanja na cesti polako ustupaju mjesto virtualnim testiranjima. 'Promjena inženjerskog profila najveći je izazov za automobilsku industriju', rekao je Misani.

Posljednjih godina tvrtka sa sjedištem u Milanu na sjeveru Italije potrošila je u prosjeku više od 6 posto prihoda od svojih takozvanih guma visoke vrijednosti na istraživanje i razvoj, jednu od najviših razina među konkurentima. Iako se neki testovi poput buke i akvaplaninga mogu pouzdano provesti pomoću potpune simulacije, drugi poput izdržljivosti guma još uvijek trebaju fizičko fino prilagođavanje u dugim cestovnim ispitivanjima kako bi provjerili stvari poput upravljanja i voznih karakteristika.

Ali s tzv. 'lockdown'-om ili zaključavanjem koje je onemogućilo vožnju automobilima tisućama kilometara, Misanijev tim trebao je rješenja. Stoga se okrenuo novom simulatoru razvoja guma predstavljenom početkom ove godine, koji se temeljio na godinama virtualnog rada u Formuli 1.

Sustav koristi omotani panoramski zaslon (wrap-around screen) od 210 stupnjeva izgrađen oko statičnog automobila ožičenog kako bi reproducirao osjećaje koje bi svaki vozač osjećao u pravom automobilu; sjedalo, volan, sigurnosni pojasevi, sustavi za trešnju. Ovo smanjuje vrijeme za 30 posto i broj potrebnih fizičkih prototipova.

Kao rezultat 'zaključavanja', Misanijev tim je pojačao 'vožnje na daljinu', razvijajući niz 'off-line' simulacija. To je omogućilo inženjerima da rade testove na svojim osobnim računalima kod kuće povezanim s Pirellijevim serverom, poslužiteljem, gdje se pokreću računalni programi.

'Ono što nas je iznenadilo su brzina i ubrzanje cijele stvari. Ako smo prije bili na 70 posto simulacije, sada smo naglo narasli na 80 posto', rekao je Misani. 'I to će rasti.'

Misani je rekao da su najbolji rezultati postignuti na zamjenskom tržištu (kada se kupuju nove gume nakon što vam se istroše gume koje ste dobili s novim automobilom) gdje bi do početka 2021. godine trebali lansirati tri nove linije proizvoda: gumu izuzetno visokih performansi za ljetnu uporabu, potpuno novu cjelogodišnju gumu i novu zimsku gumu.

'Epidemija nas je ponukala na izradu alata koji će pojačati simulaciju i modeliranje i bit ćemo na vrijeme spremni za lansiranje', rekao je Misani.

Stvari su išle malo sporije u takozvanom sektoru originalne opreme (prva ugradnja), gdje tvrtka prodaje gume izravno proizvođačima automobila, jer je vezana za vrijeme razvoja samih automobila. 'Došlo je do određenog kašnjenja, iako nije toliko loše kao što smo mislili, budući da su proizvođači automobila također pokušali nadograditi svoje IT platforme u ovom razdoblju9, rekao je.

Pirelli ima razvojne centre širom svijeta: u Njemačkoj, Južnoj Americi, Sjedinjenim Državama i Kini. U svojim tvornicama također imaju ispitne uređaje. Iako prelazak na virtualno uklanjanja potrebu za plaćanjem okruženja za fizičko testiranje, dio uštede zatim se reinvestira u nove alate, softverske licence i IT infrastrukturu. Ali Misani kaže da će rast kad je riječ o simulatorima i virtualnom testiranju pomoći uštedjeti i, što je još važnije, ubrzati vrijeme potrebno za razvoj proizvoda i njihovo plasiranje na tržište.

'Ono što radimo nije usmjeravanje ili prilagodba istraživanja i razvoja - mi ga preoblikujemo.'

Pirelli - prelazak na digitalnu sferu
  • Pirelli - prelazak na digitalnu sferu
  • Pirelli - prelazak na digitalnu sferu
  • Pirelli - prelazak na digitalnu sferu
  • Pirelli - prelazak na digitalnu sferu
  • Pirelli - prelazak na digitalnu sferu
    +11
Pirelli - prelazak na digitalnu sferu Izvor: Promo fotografije / Autor: Pirelli