ZA 2024.

Subaru osvježio Solterru: Sada još naprednija, udobnija, sigurnija i osjetno povoljnija

30.09.2024 u 10:01

Bionic
Reading

Dvije godine nakon dolaska na europsko tržište Solterra je obnovljena modelskom godinom 2024. Nova verzija ovog baterijskog električnog vozila donosi zanimljiva poboljšanja s jedinstvenim paketom sadržaja

Solterra je 2021. bila prvo baterijsko električno vozilo marke Subaru lansirano na globalnoj razini. Novi model bio je važan korak prema budućnosti tvrtke Subaru. Prednosti koje nude baterijska električna vozila spojena su s vrijednošću 'Enjoyment and Peace of Mind' kojom se Subaru izdvaja od ostalih te je stvoreno vozilo koje iskorištava više od 50 godina iskustva s tehnologijom pogona na sva četiri kotača.

Dvije godine nakon dolaska na europsko tržište Solterra je obnovljena modelskom godinom 2024. Nova verzija ovog baterijskog električnog vozila donosi zanimljiva poboljšanja koja obogaćuju serijsku opremu te ga čine još naprednijim, udobnijim i sigurnijim automobilom zahvaljujući jedinstvenom paketu sadržaja ponuđenom klijentima.

Novi dizajn upravljača

Solterra (MY24) je opremljena novim upravljačem četvrtastijeg izgleda zahvaljujući kojem se postiže optimizirana vidljivost kontrolne ploče i bolje držanje samog upravljača kako bi vožnja bila udobnija. Poboljšan je i sustav grijanja koji sada jamči bolju učinkovitost i ujednačenije raspršivanje topline.

Osim toga, upravljač je opremljen novim još osjetljivijim senzorom koji otkriva siguran položaj ruku na upravljaču bez potrebe za njegovim okretanjem. Sve to omogućuje maksimalnu udobnost.

Poboljšani zaslon s višestrukim prikazom informacija

Zaslon s višestrukim prikazom informacija poboljšan je tako da su određene informacije još čitljivije, primjerice prikaz paljenja kočionih svjetala kada se stisne papučica kočnice ili se otpusti papučica gasa u načinu rada S-Pedal.

Kontrole stupnja prijenosa na upravljaču i regenerativno kočenje

Upotreba kontrola stupnja prijenosa na upravljaču, koje su postojale već u verziji MY23, dodatno je poboljšana te je sada moguće aktivirati način rada S-Pedal bez odvajanja ruku od upravljača. Čak su i razine usporavanja koje odgovaraju različitim načinima upotrebe kontrola na upravljaču revidirane kako bi se pojačala snaga regenerativnog kočenja.

Sustav grijanja baterije

Novi sustav grijanja baterije usvojen je kako bi se poboljšale performanse punjenja Solterre. Ugradnjom izmjenjivača topline omogućeno je kraće punjenje istosmjernom strujom na niskim temperaturama. Time se poboljšava doživljaj korištenja, posebno u hladnijim danima, jer je potrebno kraće vrijeme za punjenje.

Trofazno punjenje od 11 kW

U cilju poboljšanja performansi punjenja ugrađen je trofazni punjač snage 11 kW koji je dodan monofaznom punjaču snage 7 kW. To omogućuje značajno kraće vrijeme punjenja izmjeničnom strujom, čime se optimizira i punjenje tijekom kraćih pauza. Za punjenje do 50 posto izmjeničnom strujom snage 11 kW potrebna su otprilike 3 sata, dok bi za punjenje snagom od 7 kW trebalo oko 5 sati.

Suvozačevo sjedalo u 8 položaja

Suvozačevo sjedalo, koje je već opremljeno električnom regulacijom, sada sadrži 8 umjesto prijašnja 4 položaja.

Sigurnost

Sigurnosni sustav Solterre dodatno je razvijen prelaskom sa sustava Subaru Safety Sense 2 na Subaru Safety Sense 3. To obuhvaća uvođenje hardverskih elemenata i softverskih poboljšanja koja dodaju nove funkcije i tako dodatno povećavaju razinu sigurnosti Solterre.

Prednji radari

Ugrađen je sustav prednjih radara, koji nadopunjuje već postojeće sigurnosne sustave, kako bi se bogatom paketu dostupnom na Solterri dodale dodatne funkcije.

Subaru Solterra (MY24)
  • Subaru Solterra (MY24)
  • Subaru Solterra (MY24)
  • Subaru Solterra (MY24)
  • Subaru Solterra (MY24)
  • Subaru Solterra (MY24)
    +16
Subaru osvježio Solterru Izvor: Promo fotografije / Autor: Subaru

Emergency Steering Assisst s aktivnom podrškom (ESA s aktivnom podrškom)

Sustav pomaže vozaču u situacijama u kojima je potrebno hitno skrenuti radi izbjegavanja prepreke, sprječavajući pritom prelazak u suprotan trak. Emergency Steering Assist prepoznaje pješake uz rub ceste, bicikliste, zaustavljena vozila i motocikliste. Sustav pomaže pri zakretanju volana, lagano aktivira kočnice i s pomoću radara prati dolazak drugih vozila kako bi se opasnost od sudara svela na najmanju moguću razinu.

Front Cross Traffic Alert (FCTA)

Ovaj sustav pomaže vozaču tako što ga vizualnim signalom na zaslonu s višestrukim prikazom informacija i zvučnim signalom upozorava na približavanje drugih vozila bočno i okomito na smjer vožnje.

Lane Change Assist (LCA)

Ovaj sustav pomaže vozaču pri promjeni traka dok upotrebljava Dynamic Radar Cruise Control u kombinaciji s Lane Tracing Assist. Kada se aktivira pokazivač smjera sa sustavom jednog dodira, LCA provjera da u bočnom traku nema automobila koji se približavaju, pomaže vozaču pri zakretanju upravljača kako bi promijenio trak, nastavlja provjeravati da tijekom cijelog manevra nema automobila koji se približavaju i na kraju deaktivira aktivirani pokazivač smjera.

Flashing Hazard Lamp (FHL)

Ovaj sustav aktivira svjetla za slučaj nužde u slučaju da je vozilo iza u opasnosti od naleta kako bi ga obavijestio na opasnost te kako bi se šteta od nezgode izbjegla ili smanjila.

Secondary Collision Braking (SCB)

Ovaj sustav aktivira kočnice u slučaju naleta vozila od iza. Kočnice se aktiviraju kako bi se izbjegli dodatni sudari s vozilima ispred, s pješacima ili drugim mogućim preprekama ispred Solterre.

Kako bi povećao privlačnost ovog modela, tvrtka Subaru je repozicionirao Solterru koja se sada, u početnoj verziji, nudi po cijeni od 49.900 eura (ključ u ruke, bez poreza na motorna vozila - koji iznosi 0 eura za potpuno električno vozilo) čime se sada podudara s najpoznatijim modelom marke Subaru s benzinskim motorom, Outbackom. Na taj način kupac ima mogućnost, uz iste razine sigurnosti i filozofije vožnje, birati između električnog vozila ili motora s unutarnjim izgaranjem.