Kineska startup tvrtka Human Horizons predstavila je svoj radikalni električni SUV koncept koji bi trebao doći na tržište 2021.
Da doista granice ljudske mašte ne postoje, najbolje je jučer dokazala kineska startup tvrtka Human Horizons, čiji tehnički tim vodi bivši šef odjela za posebna vozila Jaguar Land Rovera, predstavljanjem svog radikalnog SUV koncepta HiPhi 1 SUV. Ovo konceptno vozilo do u detalje otkriva kako će izgledati prvi automobil ove nove tvrtke, koji bi trebao biti u prodaji u roku od dvije godine.
Tvrtka Human Horizons usmjerena je na tehnologiju koja se fokusira na 'pametna vozila, pametan prijevoz i pametne gradove'. Planiraju razviti niz modela za rastuće kinesko tržište premium električnih vozila, dizajniranih za privatne vlasnike i zajedničku uporabu, s naprednim autonomnim sustavima i komunikacijom od vozila do svega (vehicle to everything ili V2X).
Koncept HiPhi 1 je prvo vozilo koje su predstavili, a tehnički razvoj vodio je Mark Stanton, koji je prije radio za Ford te Jaguar Land Rover, a posljednje mu je radno mjesto bilo kao šef Operacije za posebna vozila u JLR-u.
Vozilo ima 562 senzora koji nude 'autonomiju više razine' koristeći V2X komunikacijske sustave. HiPhi će također nadzirati kabinu pomoću kamera za prepoznavanje lica, pa čak i senzora za miris, kako bi otkrio one neželjene. HiPhi 1 sadrži devet elektronikom upravljanih vrata, preklopa i pretinaca, uključujući stražnja vrata koja se otvaraju prema gore, i ulazni sustav bez upotrebe ruku koji koristi sustav prepoznavanja lica i usklađen je s pametnim telefonom.
Vozilo će imati nekoliko načina da mu se pristupi, uključujući postavku 'superstar', koja otvara sve sustave krova i vrata. Tu je i način 'parade' koji će omogućiti model da se polako kreće, uz podignuta vrata.
Dizajn eksterijera naglašava kineski ukus s visokim dizajnom vozila u stilu crossovera i velikom staklenom kabinom u obliku kupea. Human Horizons kaže da je izostanak klasičnog motora s unutarnjim izgaranjem omogućio da se prednja pregrada gurne puno više naprijed nego u uobičajenom automobilu, s ukupnom dužinom od 5,2 metra, otprilike dugog međuosovinskog razmaka kao i kod Range Rovera, omogućavajući veliki prostor u kabini. Sadrži i peraje dizajnirane za usmjeravanje strujanja zraka prema stražnjem rubu stražnjih vrata te sličan kanal ugrađen u prednje krilo. Kevin Chen kaže da su se nadahnuli zrakoplovima i promiču stabilnost pri velikim brzinama, a koeficijent otpora zraka je 0,28.
HiPhi također ima pametna svjetla koja mogu projicirati uzorke na cestu ili zidove, čak i uzorak pješačke zebre kako bi se pješacima pokazalo da mogu sigurno prijeći. Veći paneli ispod rasvjetnih jedinica sadrže stotine LED-ova i mogu prikazati uzorke ili čak poruke.
Kabina ima tri reda s po dva sjedala i sva se pokreću na struju te se mogu prebaciti u brojne konfiguracije.
Struktura automobila uključuje čelik i aluminij visoke čvrstoće, s prostorom za baterije ispod podnice. Instrumentna ploča u velikoj mjeri sastoji se od digitalnih zaslona s digitalnim paketom instrumenata - s uskim okomitim osjetljivim zaslonom na sredini središnje konzole i drugim pred suvozačem za reprodukciju medija. Sadrži i sustav za vožnju unatrag s kamerom, iako to u Kini trenutno nije legalno.
Stanton, koji predvodi tim od oko 400 inženjera, rekao je da će se nuditi verzije s pogonom na stražnje i sve kotače, a ova potonja će imati par motora od 270 KS i ubrzanje od 0 do 100 km/h od oko 3,9 sekundi. U ponudi će biti i različiti paketi baterija, pri čemu će najveća od 96 kWh pružiti raspon do 645 kilometara sa stražnjim pogonom prema protokolu NEDC testiranja. Težina vozila će biti oko dvije tone.
Iako se u ovome trenutku ne planira prodaja HiPhi 1 izvan Kine, tvrtka dugoročno ima globalne ambicije. Cijene tek trebaju biti definirane, ali vjerojatno će se nalaziti u višem segmentu kineskog tržišta električnih vozila, s time da će isporuke krenuti od 2021. Proizvodnja će se odvijati u postrojenju koje je Kia prethodno koristila u kineskom zajedničkom pothvatu (joint venture), a koje se trenutno preuređuje.