FACELIFT

Suzuki osvježio Vitaru: Gradski SUV s oštrijim izgledom i još opsežnijim sigurnosnim funkcijama stiže na ljeto

04.04.2024 u 09:31

Bionic
Reading

Suzuki je revidirao svoj uspješni model Vitaru, koji sada ima ažurirani dizajn, opsežne sigurnosne sustave i novi zaslon za infotainment sustav. Dok modificirani izgled popularnom gradskom SUV-u daje još veću izražajnost, tehnička ažuriranja povećavaju udobnost i sigurnost

Suzuki je revidirao svoj uspješni SUV model Vitaru. Kao dio faceliftinga, Suzuki izoštrava dizajn i nadograđuje Vitaru novim funkcijama udobnosti i sigurnosti. Provjereni elektrificirani pogoni: potpuni hibrid s 1,5-litrenim benzinskim motorom i 1,4-litreni turbo motorom s blagim hibridnim pogonom - osigurati će, prema proizvođaču, učinkovitost i užitak u vožnji u budućnosti, a može se po želji upariti sa sustavom pogona na sve kotače Suzuki Allgrip Select.

S prodanih 1419 primjeraka Vitara je, nakon modela SX4, bila drugi najprodavaniji Suzukijev model u Hrvatskoj prošle godine. Ovaj već godinama kod nas omiljeni SUV je uvijek spajao robusnost i sportski stil u kompaktnom formatu.

Očekuje se da će revidirana Suzuki Vitara biti dostupna u ljeto 2024., dok će cijene i varijante opreme biti objavljene naknadno.

Prepoznatljiv vanjski izgled

Posebno je revidiran prednji dio Vitare, koji ovom SUV-u daje upečatljiviji izgled. Rešetka hladnjaka u piano lak izgledu i sužena prednja svjetla djeluju dinamičnije, prednji blatobrani su oblikovani i naglašavaju karakter SUV-a, dok uzlazne linije karoserije odišu sportskim duhom. Svojim novim izgledom Vitara impresionira kako u gradu tako i na avanturama u prirodi.

Paleta boja uključuje pet jednobojnih i pet dvobojnih vanjskih boja.

Novo u ponudi su elegantna dvobojna boja Sphere Blue Pearl plava (s krovom u Cosmic Black Pearl Metallic crnoj boji) i jednobojna boja Titan Dark Grey Pearl Metallic siva.

Interijer visoke kvalitete s raznim značajkama povezivanja

Unutrašnjost nove Vitare spaja kvalitetu i stil. Brojni pretinci za pohranu povećavaju udobnost i praktičnost u svakodnevnom životu. Po želji, osvježena Vitara ima panoramski krov koji se može široko otvoriti.

Srce multimedijskog sustava novi je 9-inčni zaslon osjetljiv na dodir, koji osigurava jednostavno rukovanje i optimalnu čitljivost. Sustav također podržava bežičnu i žičanu integraciju pametnog telefona putem Apple CarPlay i Android Auto, omogućujući vozačima i putnicima korištenje raznih aplikacija putem sustava na vozilu.

Daljinski pristup vozilu uz Suzuki Connect

S osvježenjem modela, Suzuki Connect nalazi svoj put u Vitari. Aplikacija za pametni telefon i povezane usluge omogućuju vozaču da daljinski prati svoje vozilo, prima obavijesti o njegovom trenutnom statusu ili pronađe Vitaru ako ju je parkirao na nepoznatom mjestu. Funkcija geofencinga također je dio opsega: vlasnik je obaviješten kada vozilo napusti prethodno definirano područje.

Nekim Suzuki Connect funkcijama također se može pristupiti izravno putem 9-inčnog zaslona osjetljivog na dodir u vozilu. Funkcionalnost Suzuki Connecta uključuje: Obavijesti o statusu; Pretragu lokacije parkiranog vozila; Povijest putovanja; 'Geofencing' i alarmi kod napuštanja određenog teritorija i u određeno vrijeme; Sigurnosna obavijest; Obavijest svjetlom upozorenja; Obavijest o redovitom održavanju i opozivima.

Napredne sigurnosne značajke

Vitara je opremljena širokim rasponom naprednih tehnologija za sigurnost i pomoć u vožnji koje pomažu u izbjegavanju opasnih situacija i minimiziraju rizik od sudara. Pet ključnih sigurnosnih značajki ažurirano je kao dio revizije modela.

Nova aktivna potpora kočenja (Dual Sensor Brake Support II (DSBS II)) temeljena na dvostrukom senzoru nudi veći raspon detekcije od prethodnog modela. Predmeti se stoga mogu prepoznati i ranije. Sustav registrira druga vozila, motocikle, bicikliste i pješake čak i kada se ne nalaze neposredno ispred vozila, ali i kada npr. prelaze cestu ili se približavaju dijagonalno. Na taj način se, između ostalog, mogu spriječiti nesreće u raskrižjima pri skretanju ulijevo.

Kamera ugrađena u instrumentnuj ploču prati oči i lice vozača. Ako sustav (DMS) detektira znakove umora ili rastresenosti kod vozača, emitira ton upozorenja i poruku upozorenja na ploči s instrumentima.

Prilagodljivi tempomat (ACC) rasterećuje vozača na dužim putovanjima. Sustav koristi radar milimetarskih valova i monokularnu kameru za mjerenje udaljenosti do vozila ispred i po potrebi ubrzava ili usporava Vitaru. Ako je cesta čista, održava se trenutno postavljena brzina. Sustav je također povezan s prepoznavanjem prometnih znakova kako bi pomogao vozačima da se pridržavaju objavljenih ograničenja brzine.

Kada je aktiviran adaptivni tempomat, asistent za održavanje vozne trake (LKA) pomaže vozaču da vozilo sigurno drži u sredini trake. Ako su oznake na cesti nejasne, sustav koristi informacije iz vozila ispred u traci.

  • +13
Suzuki Vitara - facelift 2024 Izvor: Promo fotografije / Autor: Suzuki

Prepoznavanje prometnih znakova (TSR) prikazuje prometne znakove koje je otkrila monokularna kamera na informacijskom zaslonu vozača. Ako se prekorači navedena najveća brzina, trepće simbol; Ako je ograničenje trajno prekoračeno, oglašava se i zvučni signal.

Ograničivač brzine ograničava brzinu vozila na brzinu koju je postavio vozač. Funkcija se također može koristiti u kombinaciji s prepoznavanjem prometnih znakova. Trenutno propisana najveća brzina tada će se automatski pridržavati.

Dva učinkovita benzinska motora s punim ili blagim hibridom i pogonom na sve kotače na izbor

Ponuda pogona revidirane Vitare i dalje uključuje 1.5 DUALJET u kombinaciji s visoko učinkovitim punim hibridnim sustavom. 1,5-litreni DUALJET četverocilindrični benzinski motor snage 102 KS (75 kW) radi s dvostrukim ubrizgavanjem za veću učinkovitost i podržan je električnim motorom od 24 kW (33 KS), koji može privremeno samostalno pogoniti Vitaru. Ukupna snaga sustava je 115 KS (85 kW).

Pogon je povezan s automatiziranim ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa (AGS). Ostale komponente sustava uključuju litij-ionsku bateriju od 140 volti i motor-generatorsku jedinicu (MGU), koja ne samo da daje energiju za čisto električnu vožnju, već također intervenira u procesima prebacivanja, što rezultira glatkijim ubrzanjem. Prilikom usporavanja i vožnje u prazno, MGU puni bateriju.

Suzuki navodi i preliminarne podatke o potrošnji goriva u l/100 km: gradska središta (sporo) 4,7-5,9; periferija (srednje) 4,7-5,4 ; regionalna cesta (brzo) 4,8-4,9 ; autocesta (vrlo brzo) 6,4-6,7; kombinirana potrošnja goriva 5,2-5,8; kombinirane emisije CO₂ u g/km: 119-130.

Vitara je dostupna i s BOOSTERJET turbo benzinskim motorom obujma 1,4 litre snage 129 KS (95 kW), koji je povezan s 48-voltnim blagim hibridnim sustavom i ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa.

Dok izravno ubrizgavanje osigurava visoku učinkovitost goriva i performanse, turbopunjač s međuhlađenjem povećava okretni moment pri malim brzinama. SHVS blagi hibridni sustav ima integrirani starter generator (ISG) i visoko učinkovitu litij-ionsku bateriju od 48 volti. Sustav ne samo da osigurava brzo i tiho pokretanje motora, već također podržava ubrzanje i obnavlja se prilikom kočenja radi punjenja baterije.

Suzuki navodi preliminarnu potrošnja goriva u l/100 km: u gradu (sporo) 5,9-6,7; periferija (srednje) 4,6 -5,3; regionalna cesta (brzo) 4,6-5,2; autocesta (vrlo brzo) 6,0-6,5; kombinirana potrošnja goriva 5,3-5,6; kombinirana emisija CO₂ u g/km: 119-132).

Obje varijante motora opcijski su dostupne s provjerenim pogonom na sve kotače Suzuki Allgrip Select, koji se također može koristiti za svladavanje neravnog terena. Napredni sustav nudi četiri načina vožnje 4WD: Auto, Sport, Snow i Lock način, koji se mogu odabrati jednostavnim kotačićem na središnjoj konzoli.