gotovo je

Volvo Cars donio radikalnu odluku: Njihov posljednji dizelski automobil bit će proizveden početkom 2024.

19.09.2023 u 17:33

Bionic
Reading

Volvo više ne troši niti jednu krunu svog proračuna za istraživanje i razvoj na razvoj novih motora s unutarnjim izgaranjem, a većina njihove prodaje u Europi sada se sastoji od elektrificiranih automobila, s potpuno električnim ili plug-in hibridnim pogonskim sklopom

Volvo je objavio kako do 2030. planiraju prodavati samo potpuno električne automobile, a do 2040. žele biti klimatski neutralna tvrtka. Taj jasan plan prema potpunoj elektrifikaciji predstavlja jedan od najambicioznijih planova transformacije bilo kojeg proizvođača naslijeđenih automobila.

Kako bi naglasili svoju predanost tim ambicijama, danas su na Climate Week NYCu New Yorku najavlili kraj proizvodnje svih modela Volvo automobila s dizelskim motorom do početka 2024. Za nekoliko mjeseci bit će proizveden posljednji Volvo automobil s dizelskim motorom, čime je Volvo Cars postao jedan od prvih velikih proizvođača automobila koji je napravio ovaj korak.

Ova prekretnica slijedi nakon njihove prošlogodišnje odluke da napuste razvoj novih motora s unutarnjim izgaranjem. U studenom 2022. prodali su svoj udio u Aurobayu, zajedničkom ulaganju u kojem se nalazila sva njihova preostala imovina motora s unutarnjim izgaranjem. Volvo je rekao kako više ne troše niti jednu krunu svog proračuna za istraživanje i razvoj na razvoj novih motora s unutarnjim izgaranjem.

'Električni pogonski sklopovi su naša budućnost i bolji su od motora s unutarnjim izgaranjem: stvaraju manje buke, manje vibracija, manje troškova servisiranja za naše klijente i nulte emisije iz ispušne cijevi,' kaže Jim Rowan, izvršni direktor Volvo Cars-a. 'Potpuno smo usredotočeni na stvaranje širokog portfelja vrhunskih, potpuno električnih automobila koji isporučuju sve što naši kupci očekuju od Volva - i ključni su dio našeg odgovora na klimatske promjene.'

Hitna potreba za akcijom

Volvo Cars ulaže sve u elektrifikaciju jer je to, po njima, prava stvar. Nedavno izvješće o globalnoj klimi koju su objavili Ujedinjeni narodi naglasilo je hitnost klimatske krize s kojom se čovječanstvo suočava, kao i potrebu za djelovanjem.

'Ono što svijet sada treba, u ovom kritičnom trenutku za naš planet i čovječanstvo, je vodstvo', kaže Jim Rowan. 'Krajnje je vrijeme da industrijski i politički čelnici budu snažni i odlučni te da donesu smislene politike i akcije za borbu protiv klimatskih promjena. Posvećeni smo odraditi svoj dio posla i potaknuti naše kolege, kao i političke vođe diljem svijeta da učine svoj.'

Iz prošlosti: Dva nova peterocilindrična dizelaša iz Volva (2009.) Izvor: Promo fotografije / Autor: Volvo Cars

Kako bi dodatno naglasili ovu točku, njihov glavni dužnosnik za održivost Anders Kärrberg prisustvovat će događaju koji organizira koalicija Accelerating to Zero (A2Z) na ovogodišnjem Climate Week NYC-u. Pokrenuta na klimatskom summitu COP27, koalicija A2Z pruža platformu s više dionika za potpisnike Glasgowske deklaracije o vozilima s nultom emisijom, među kojima su i Volvo Cars.

Platforma A2Z omogućuje im suradnju i koordinaciju akcija s drugima prema zajedničkom cilju koalicije da 'učine 100 posto globalne prodaje novih automobila i kombija bez emisija iz ispušnih cijevi do 2040., a najkasnije do 2035. na vodećim tržištima'

Iako je njihov vlastiti cilj elektrifikacije ambiciozniji od toga, nadaju se da će potaknuti druge tvrtke da budu hrabrije u poduzimanju mjera protiv klimatskih promjena današnjom objavom o dizelima i sudjelovanjem u A2Z raspravama i drugim okupljanjima na Climate Week NYC.

Mijenjanje perspektive

Odluka Volvo Cars-a da u potpunosti izbace iz upotrebe dizele do početka 2024. ilustrira koliko se brzo mijenjaju automobilska industrija i potražnja kupaca suočeni s klimatskom krizom.

Prije samo četiri godine dizelski motor bio je glavni izvor prihoda Volva u Europi, kao i većini drugih proizvođača automobila. Većinu automobila koje su prodali na kontinentu 2019. pokretao je dizelski motor, dok su elektrificirani modeli tek počeli ostavljati trag.

Taj se trend od tada uglavnom preokrenuo, potaknut promjenom potražnje na tržištu, strožim propisima o emisijama kao i njihovim fokusom na elektrifikaciju. Većina prodaje Volvo Cars-a u Europi sada se sastoji od elektrificiranih automobila, s potpuno električnim ili plug-in hibridnim pogonskim sklopom.

Manje dizelskih automobila na ulicama također pozitivno utječe na kvalitetu zraka u gradovima; dok dizeli ispuštaju manje CO2 od benzinskih motora, oni ispuštaju više plinova poput dušikovog oksida (NOx) koji negativno utječu na kvalitetu zraka, posebno u naseljenim područjima.