test automobila

Vozili smo Citroën ë-C4 X: Udobni električni crossover fastback siluete je i prostrana limuzina

23.04.2024 u 21:12

Bionic
Reading

Snaga e-motora je 100 kW (136 KS) uz okretni moment od 260 Nm te viskonaponska litij-ionska baterija od 400 V i 50 kWh omogućuju doseg do 360 km (WLTP). Ova kombinacija motora i baterije je poznata i provjerena i u mnogim drugim modelima Stellantis grupe

Citroën je oduvijek svijetu predstavljao avangardne i posve neuobičajene modele svojih automobila držeći se nekih svojih pravila. A sve je počelo još 1919. kada je André Citroën proizveo svoje prvo vozilo. Stoljeće i i dvije godine kasnije na tržište je stigao i potpuno električni model Citroën ë-C4 (i C4 s motorima s unutarnjim izgaranjem) koji je uvelike podloga za model koji smo prije dva tjedna imali na svom testu: ë-C4 X. Naš testni model je imao točnu oznaku Citroën ë-C4 X Max 136 KS s baterijom od 50 kWh.

No vratimo se ipak malo unatrag, C4 je model iz C-segmenta i zapravo atraktivni kompaktni peterovratni coupé hatchback dizajniran kao crossover. S druge strane, još je jedan Citroënov model - C5 X - koji je svojim oblikom uzor modela ë-C4 X, ujedno alternativa kompaktima i SUV-ovima. Tako se ë-C4 X (i C4 X naravno) smjestio između kompaktnog modela C4 i perjanice C5 X (zanimljiv spoj limuzine i karavana) sa zadatkom da značajno pridonese rastu prodaje i širenju marke u regiji EMEA (Europa, Srednji istok i Azija) i na međunarodnom tržištu.

Citroën ë-C4 X Max 136 KS Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Citroën ë-C4 X i C4 X se za sva tržišta proizvodi isključivo u Europi, u tvornici Stellantis Villaverde u Madridu.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Kad je riječ o njegovom vanjskom dizajnu ë-C4 X možemo opisati kao crossover koji spaja elegantnu siluetu fastbacka sa suvremenim stavom SUV-a i bezvremenskim klasikom – prostranom limuzinom s četvorim vratima.

Prednji dio uključuje Citroënov naglašeni zaobljeni dizajnerski potpis. Visoki, horizontalni poklopac motora ima konkavna udubljenja, a kromirane linije zaštitnog znaka protežu se po širini karoserije, povezujući se s prednjim svjetlima dvostruke visine pomoću tehnologije osvjetljenja Citroën LED Vision za jačanje visokotehnoloških obilježja vozila i pružanje maksimalne vidljivosti.

Mat crni donji rub na prednjem odbojniku povezuje se s bočnim i stražnjim zaštitnim elementima, dok rešetke za usis zraka koriste 'makro ševron' uzorak sličan onom koji se koristi u konceptnom vozilu 19-19. Šesterokutna donja rešetka okružena je sa svake strane prepoznatljivim okvirima svjetala za maglu s umetcima koji su usklađeni bojom s Airbump® pločama na vratima.

Stražnja ploča poklopca prtljažnika koja se preklapa prema stražnjem braniku čista je i nenatrpana s meko integriranim spojlerom na vrhu, suptilnim naborima ispod i središnjim natpisom Citroën. Sama ploča lagano se naginje prema prednjem dijelu automobila dodatno pojačavajući prestižan dojam dizajna stražnjeg kraja i pojačavajući stav automobila prema naprijed.

Uz koeficijent otpora zraka od samo Cd 0,29, aerodinamička učinkovitost optimizirana je zahvaljujući brzoj, jasnoj liniji krova, što izravno pogoduje njegovom dometu.

Gledano iz profila, dinamična krovna linija automobila teče bez napora i neprimjetno od vrha vjetrobranskog stakla do gornje ploče poklopca prtljažnika kako bi stvorila brzu siluetu koja izgleda ukošeno, a ne nezgrapno, što je često slučaj s višim vozilima u različitim segmentima.

Prepoznatljiva nova LED stražnja svjetla smještena su s obje strane otvora prtljažnika i prolaze kroz oblikovane linije poklopca prtljažnika, gurajući se oko uglova i uz bokove automobila, nadopunjujući prepoznatljiva prednja svjetla i završavajući u obliku strelice ispred stražnjih vrata, što dodatno pojačava dinamičnost siluete.

Ispod otvora prtljažnika, jedinstveni stražnji branik uredno smješta središnje udubljenje registarske pločice, a donji rub branika je u mat crnoj boji za zaštitu i izdržljivost. Dodavanje reljefa i elegancije su sjajni crni umetci, dok karakteristične vanjske izbočine odražavaju robusni dojam C5 Aircrossa.

S duljinom od 4600 mm, novi ë-C4 X i C4 X uredno se uklapaju u liniju Citroëna između C4 hatchbacka s 4360 mm duljine i C5 X s 4800 mm. Njegov međuosovinski razmak od 2670 mm isti je kao i kod C4 hatchbacka jer se oba temelje na tvrtkinoj CMP platformi. Kada govorimo o ostalim važnim detaljima treba reći da su njegovi prevjesi: prednji 880 mm, stražnji 1050 mm.

Veći kotači promjera 690 mm u kombinaciji s kratkim prednjim prepustom daju automobilu povišenu visinu, što rezultira povišenijim položajem za vožnju, pružajući vozaču osjećaj sigurnosti. Mat crni zaštitni lukovi kotača i donji rubovi karoserije s Airbump® pločama s umetcima u boji povećavaju osjećaj robusnosti i zaštite.

Isto tako, Citroën navodi i sljedeće podatke: obujam prtljažnika 510 l do maksimalnih 1360 l, visina utovarnog praga 745 mm, krug okretanja 10,9 m, razmak od tla 156 mm. Najmanja masa praznog vozila je 1659 kg. Dodatni prostor ispod poda prtljažnika predviđen je za nošenje dodatnih predmeta i za uredno smještaj kabela za punjenje ë-C4 X. Nasloni stražnjih sjedala također se preklapaju prema naprijed za dodatnu nosivost, a 'otvor za skije' u sklopivom naslonu za ruku omogućuje utovar posebno dugačkih predmeta tako da se mogu produžiti u kabinu.

Naš je testni model ë-C4 X imao 18-colne srebrno-crne naplatke od lagane legure, sa zimskim gumama Continental WinterContact TS 870 P dimenzija 195/60R18.

Boja našeg testnog modela je metalik siva Platinum.

Unutrašnjost

Kabina ë-C4 X i C4 X je udobna i prostrana zahvaljujući Citroënovom hvaljenom iskustvu Advanced Comfort. Udobnost putnika na stražnjim sjedalima i volumen prtljažnika ključni su za vozilo koje je namijenjeno ponuditi nešto jedinstveno na tržištu kompaktnih automobila između tradicionalnih limuzina s 4 vrata i premium oblika coupéa.

To je osobito vidljivo kada se vozite na stražnjim sjedalima zahvaljujući 198 mm prostora za koljena u drugom redu i više nagnutom (27 stupnjeva) naslonu stražnjeg sjedala, dok njegova vanjska širina od 1800 mm znači da tri osobe mogu udobno sjediti jedna uz drugu poprijeko stražnja klupa, s ukupno 1366 mm širine u ramenima i 1440 mm u laktovima.

Naš je testni model imao atraktivno unutarnje uređenje s Metropolitan Grey – siom tkaninom.

Nadopuna programu Citroën Advanced Comfort u novim ë-C4 X i C4 X su ekskluzivna Advanced Comfort sjedala marke. Široke i gostoljubive, imaju posebnu pjenu zadebljanu za 15 mm plus jedinstvenu mješavinu vizualne, posturalne i dinamičke potpore. Putnici mogu očekivati da se osjećaju kao da sjede u udobnom naslonjaču, držeći ih na mjestu i izolirani od buke i nesavršenosti ceste ispod. Pjena visoke gustoće u jezgri sjedala osigurava optimalnu udobnost, osobito na dužim putovanjima, i održava je tijekom vremena smanjujući bilo kakav učinak slijeganja i starenja unutar sjedala.

Povezivost i infotainment

Modeli ë-C4 X i C4 X podižu povezivost i infotainment na sljedeću razinu zahvaljujući dostupnosti Citroënovog potpuno novog My Citroën Drive Plus infotainment sučelja, predstavljenog na vodećem modelu C5 X.

My Citroën Drive Plus

Ovo vrlo intuitivno novo sučelje koristi 10-inčni HD zaslon i korisnici ga mogu u potpunosti personalizirati koristeći sustav 'widgeta'. Sada poznati sa pametnih telefona i tableta s dodirnim zaslonom, Widgeti pružaju brz način pregleda aplikacija i sadržaja na dodirnom zaslonu vozila bez potrebe za otvaranjem aplikacije.

Novo sučelje također sadrži prirodno prepoznavanje glasa, digitalnog asistenta kojeg putnici u vozilu mogu 'probuditi' naredbom 'Hello Citroën', a koji razumije što govore, odgovara na njihova pitanja i izvršava glasovne naredbe. Prirodni sustav za prepoznavanje glasa moći će razumjeti 20 jezika, pružiti vizualnu povratnu informaciju i odgovoriti na znatno više naredbi za sustave vozila kao što su kontrola klime, audio mediji, telefon i povezani govorni servisi.

Napredno upravljanje profilima znači da sustav može pohraniti do 8 profila, svaki profil s do dva pametna telefona, a sustav će bežično identificirati profile pametnih telefona kada uđu u automobil. Sustav također dolazi s uslugom bežičnog ažuriranja karte putem TomTom-a, pri čemu se navigacijske karte automatski ažuriraju na mjesečnoj bazi kako bi se osiguralo da je sustav ažuran i pruža najnovije informacije vozačima. Ova usluga se pruža besplatno tri godine.

Vozila su opremljena s do četiri USB utičnice za jednostavno punjenje telefona ili tableta – dvije u donjoj središnjoj konzoli i dvije u stražnjem dijelu središnje konzole za lak pristup putnicima na stražnjim sjedalima. U svakom slučaju ugrađene su po jedna USB utičnica tipa A i jedna USB tip C.

Povezane usluge

Za dodatnu udobnost i sigurnost dostupan je paket usluga Citroën Connect koji nadopunjuje sučelje My Citroën Drive Plus:

Moj Citroën: aplikacija za povezivanje s vašim automobilom putem pametnog telefona. Vozači novog ë-C4 X, na primjer, može provjeriti status svoje baterije i raspoloživi domet, kao i programirati i pratiti svoj raspored punjenja te prethodno zagrijati ili ohladiti kabinu vozila.

Moj Citroën Assist: pruža bezbrižnost uz besplatne geolocirane hitne pozive i uslugu pomoći kojoj kupci mogu pristupiti 24 sata dnevno, bez pretplate. U slučaju nesreće u kojoj se aktiviraju zračni jastuci, My Citroën Assist automatski šalje obavijest najbližoj hitnoj službi kako bi se pomoć mogla poslati. Sustav se također može aktivirati ručno pritiskom na crvenu tipku 'SOS' na vozilu. Dodatno, Citroën može nazvati vozača ako se otkrije tehničko upozorenje ili ako je potrebno održavanje, a pritiskom na crni gumb za pomoć na cesti vozač može zatražiti pomoć na cesti ili oporavak u slučaju kvara.

My Citroën Drive: nudi prometne informacije u stvarnom vremenu putem TomTom Traffica, uključujući lokaciju zanimljivih mjesta, informacije o vremenu te lokaciju i cijene na benzinskim postajama i parkiralištima. Vozači će također cijeniti vidljiva i zvučna upozorenja o opasnoj zoni. Sustav je dodatno poboljšan na ë-C4X kako bi uključio lokaciju električnih stanica za punjenje, planiranje putovanja i vizualni prikaz radijusa dometa ovisno o razini napunjenosti.

Moj Citroën Play: omogućuje vozačima i putnicima da na siguran način uživaju u svojim omiljenim aplikacijama za pametne telefone. Usluga nudi bežično povezivanje i kompatibilna je s Apple CarPlay (uključujući SIRI glasovno upravljanje) i Android Auto. Kompatibilne aplikacije prikazuju se izravno na središnjem zaslonu sučelja tako da im se može pristupiti sigurno i bez skretanja pogleda s ceste.

Citroën ë-C4 X Max 136 KS
  • Citroën ë-C4 X Max 136 KS
  • Citroën ë-C4 X Max 136 KS
  • Citroën ë-C4 X Max 136 KS
  • Citroën ë-C4 X Max 136 KS
  • Citroën ë-C4 X Max 136 KS
    +51
Citroën ë-C4 X Max 136 KS Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Sustavi pomoći u vožnji i sigurnost

Citroën ë-C4 X (i C4 X) se pridružuje posljednjoj generaciji modela C4, C5 Aircross i C5 X sa sveobuhvatnim portfeljom najnovijih tehnologija za pomoć u vožnji i sigurnosti. Tu je do 20 naprednih sustava pomoći vozaču koji pomažu u poboljšanju sigurnosti tijekom vožnje i čine život za upravljačem ili u kabini manje stresnim.

Citroënove tehnologije razvijene za poboljšanje sigurnosti tijekom vožnje uključuju:

Aktivna sigurnosna kočnica: koja automatski koči vozilo ako postoji opasnost od sudara otkrivanjem i analizom statičkih ili pokretnih prepreka, uključujući pješake, bicikliste ili vozila, također i noću.

Collision Risk Alert i Post Collision Safety Brake: koji upozoravaju vozača da je vozilo u opasnosti od sudara s vozilom ispred, od 30 km/h naviše. Sigurnosna kočnica nakon sudara automatski se aktivira nakon sudara kako bi se izbjeglo daljnje kretanje vozila.

Highway Driver Assist: Druga razina poluautonomne pomoći u vožnji, koja kombinira prilagodljivi tempomat sa Stop & Go i aktivnim upozorenjem pri napuštanju trake. Vozač može djelomično prenijeti upravljanje vozilom, pod uvjetom da zadržava koncentraciju na cesti s rukama na volanu (kao što zahtijeva trenutno zakonodavstvo). Vozač može nastaviti ručnu vožnju u bilo kojem trenutku.

Prilagodljivi tempomat sa Stop & Go: Sustav se prilagođava brzini vozila ispred automatskim održavanjem sigurne udaljenosti koju je prethodno odabrao vozač. Ako je potrebno, sustav također ima mogućnost zaustaviti vozilo i automatski ga ponovno pokrenuti bez da vozač mora dodirnuti kočnicu ili gas.

Dodatno su dostupni: Sustav nadzora mrtvog kuta, Aktivni sustav upozorenja o napuštanju prometne trake, Upozorenje na pauzu za kavu, Upozorenje na pozornost vozača, Inteligentna prednja svjetla i prošireno prepoznavanje prometnih znakova i preporuka.

Paket Citroën tehnologija dizajniranih za povećanje udobnosti i smanjenje stresa uključuje:

Head-up zaslon u boji: bitne informacije o vožnji (brzina, navigacija itd.) projiciraju se u boji u vozačevo izravno vidno polje, omogućujući mu da se usredotoči na cestu ispred sebe.

Kamera za vožnju unatrag s vrhunskim stražnjim vidom: Čim se odabere brzina za vožnju unatrag, kamera prikazuje stražnji pogled iz vozila na zaslon osjetljiv na dodir, s oznakama u boji koje naglašavaju blizinu svih prepreka. Prikazana je slika od 180 stupnjeva područja iza vozila, gledano odozgo.

360 Vision: Aktivira se automatski kada je vozilo u brzini za vožnju unatrag ili ručno od strane vozača, ova značajka pruža video pomoć za sve manevre pri malim brzinama, pružajući pogled od 360 stupnjeva s vrha automobila i okoline. Prikaz se ažurira kako se vozilo kreće.

Dodatno su dostupni: blizinski ulazak i pokretanje bez ključa, pomoć pri parkiranju, pomoć pri kretanju na uzbrdici, funkcija statičkog svjetla u zavojima, automatska električna parkirna kočnica, bočni senzori za parkiranje i kontrola stabilnosti prikolice (nije dostupno za ë-C4X).

Električni pogonski sklop

Električni motor snage 100 kW (136 KS), okretnog momenta od 260 Nm te viskonaponska litij-ionska baterija od 400 V i 50 kWh ë-C4 X omogućuju doseg do 360 km (WLTP). Ova kombinacija motora i baterije je poznata i provejrena i u mnogim drugim modelima Stellantis grupe. Najveća brzina ë-C4 X je 150 km/h, a ubrzanje 0 - 100 km/h je 9,7 s (način rada Sport). Pogon je na prednja dva kotača. Prosječna potrošnja energije u kombiniranoj vožnji je 14,8 – 15,1 kWh/100 km (WLTP), ali to ponajprije ovisi o mnogobrojnim faktorima, kao i vašem silu vožnje.

ë-C4X ima elegantnu metalnu sklopku 'automatskog mjenjača', ima 5 položaja (P, R, N, D, B) za jednostavan odabir stupnjeva prijenosa za vožnju unazad, neutralnim ili prednjim hodom.

Konzola također uključuje električnu kontrolu ručne kočnice i izbornik načina vožnje. Na raspolaganju je nekoliko modova vožnje koje aktivira izbornik načina rada na središnjoj konzoli: Eco, Normal ili Sport, koji djeluje na različite parametre, uključujući klimatizaciju i učinkovitu snagu i performanse, omogućujući vozaču da odabere između dinamičnosti ili optimalne ekološke vožnje.

Za one kojima je ova konfiguracija preslaba treba reći kako je međuvremenu model ë-C4 X dobio i novu kombinaciju elektromotora snage 115 kW (156 KS) i 54 kWh baterije koja omogućuje domet od 415 do 421 km (WLTP ciklus).

Vrijeme punjenja

Brzo punjenje istosmjernom strujom snage 100 kW je 10 km/min, za punjenje baterije do 80 posto kapaciteta u 30 min. Tu je i punjenje preko Wallboxa od 32 A i traje Između 5 sati (trofazni + opcijski punjač od 11 kW) i 7,5 sati (jednofazni punjač). Omogućeno je i punjenje putem kućne utičnice.

Za kraj, naš testni model ë-C4 X Max 136 KS sa svim opcijama stoji 43.500 eura do registracije. Naravno, i ovaj potpuno električni model se nalazi na listi energetski učinkovitih vozila koja konkuriraju za poticaje od 9000 eura.