veljko ostojić

'Ako smo popunjeni 100 posto, možemo se zapitati jesu li cijene možda preniske'

11.04.2023 u 11:01

Bionic
Reading

Direktor Hrvatske udruge turizma Veljko Ostojić komentirao je dobar početak turističke sezone, ali i daljnje planove na hrvatskoj obali

'Što se tiče dolazaka i noćenja, imamo najsvježije brojke i možemo reći da su sukladne očekivanjima. Uskrs je ove godine bio 7 dana ranije nego prošle godine, ali možemo biti zadovoljni otvaranjem turističke sezone. To je dobra najava za ono što nas očekuje. Kad pričamo o brojkama, rekao bi da je važnija zarada i profit od fizičkih dolazaka i mislim da se moramo usmjeriti na kvalitetu i na taj način s održivim brojem gostiju zaraditi što je maksimalno moguće, a istovremeno što manje koristeći fizičke resurse', rekao je direktor Hrvatske udruge turizma Veljko Ostojić za N1.

On navodi kako je Uskrs po brojkama bio dobar, a tomu u prilog idu i uvođenje eura i ulazak u Schengen.

“'o će biti snažan vjetar u leđa hrvatskom turizmu. Bez noćenja nema ni prihoda. Hrvatska će sigurno na srednji i daljnji rok biti u fokusu konkurentnosti u mediteranskom bazenu. Za uskrsne blagdane realizirano je oko 470 tisuća noćenja, a najbrojniji gosti bili su Nijemci, zatim Austrijanci, Hrvati i Slovenci', rekao je pa je dodao: 'Značajno se budi tržište Velike Britanije i Amerike i kako stoje stvari s rezervacijama i ova će godina biti početak povratka long haul tržišta. Mislim da ćemo se početi vraćati pred pandemijskim brojkama'.

Prvi turisti stigli na Hvar ususret Uskrsu
  • Prvi turisti stigli na Hvar ususret Uskrsu
  • Prvi turisti stigli na Hvar ususret Uskrsu
  • Prvi turisti stigli na Hvar ususret Uskrsu
  • Prvi turisti stigli na Hvar ususret Uskrsu
  • Prvi turisti stigli na Hvar ususret Uskrsu
    +16
Prvi turisti stigli na Hvar Izvor: Pixsell / Autor: Zvonimir Barisin/PIXSELL

Ostojić kaže da slobodno možemo reći da smo u pandemijskim vremenima bili pobjednici Mediterana.

'Ukoliko pokrenemo nove investicije u turizmu, Hrvatska će biti lider na Mediteranu. Ova sezona je tek počela, no svi skupa godinu moramo odraditi pažljivo do kraja. Inflatorni pritisci postoje svugdje, cijene u Hrvatskoj su primjerene. Niti jedan poduzetnk neće dozvoliti da ima prazan objekt. U teoriji popunjenosti hotelijerstva, ciljana razina popunjenosti je 92 posto. Ako smo popunjeni 100 posto, možemo se zapitati jesu li nam cijene možda preniske. Ne smijemo ići u pravcu prekomjerne gradnje, moramo imati plašljivi odnos s resursima s kojima raspolažemo', rekao je.

Ostojić navodi kako strategija održivog turizma dosta dobro promišlja budućnost turizma.

'Mislim da treba biti oprezan kod poreza na jedinice u turizmu. Jedno je kad netko ima 3,4 kreveta na adresi na kojoj osoba stanuje, tu ne treba raditi drastične pomake. Drugo je kad se grade stambeni objekti pa se pod krinkom obiteljskog smještaja gradi biznis i posao, tu se pomaci trebaju napraviti. Nije logično da je porez na iznajmljivanje stana studentu 12 posto, a kad ga iznajmljujete turistu to je oko 1,2 posto. Pravi obiteljski smještaj je određena posebnost Hrvatske, tu ne treba raditi prevelike rezove”, kazao je.

Za kraj kaže da ne bi bio toliko negativan jer postoje i cjenovno prihvatljiviji objekti i razdoblja godine kad su cijene niže.

'Gotovo je nemoguće da si prosječni Hrvat priušti ljetovanje u najboljem hotelu u špici sezone', rekao je te je dodao da je turistički sektor u zadnje dvije godine u prosjeku povećao plaće 27 posto.