Brandstorming

Autentična komunikacija na društvenim mrežama - put do srca korisnika

17.03.2023 u 16:35

Bionic
Reading

Prvi #Brandstorming ove godine i sretan 13. po redu obilježila je ikona social media svijeta – Michael Corcoran, Head of Social & Creative content u Ryanairu, niskobudžetnom avioprijevozniku koji svojim jedinstvenim i provokativnim sadržajem na društvenim mrežama iz dana u dan oduševljava horde pratitelja diljem svijeta

Ryanair - Europe's Favourite Airline ne štedi nikoga – svoje korisnike, slavne osobe, publiku na društvenim mrežama, a najmanje štede sami sebe.

Ryanairov nastup na društvenim mrežama hrabar je i autentičan što je i bila glavna tema Michaelove prezentacije i panela kojem su se pod sjajnom moderatorskom palicom naše Ivane Postružin pridružile Nina Klarin, Head of Social u 404 agenciji te naša Tihana Sedlar Krauz.

U kratkom razdoblju Ryanairu je uspio doći od 5 milijuna do 20 milijuna ljudi koje dosežu svojim objavama na društvenim mrežama tjedno, te čak 1,5 milijardi dosega godišnje. Za to je velikim dijelom zaslužan njihov TikTok račun, koji je među najpoznatijima na toj kanalu i na kojem trenutno imaju čak 2 milijuna pratitelja. Popularni su i na Twitteru, na kojem ih prati više od 700 tisuća ljudi.

Kako kaže Corcoran, korisnici cijene njihovu iskrenost, ljudskost, praćenje najnovijih trendova i humor kakav drugi nemaju. Naravno, to je i skladu s njihovim disruptivnim brendom, što je luksuz koje mnoge kompanije nemaju, a velik plus bio je i taj što u sve što rade imaju veliku potporu menadžmenta. U svojim specifičnim objavama obraćaju se svojoj glavnoj publici, Generaciji Z, koja takav sadržaj naprosto obožava. Ne libe se priznati da im se često događaju i pogreške. Vode se jednostavnom formulom, ukoliko u prvih 5 minuta određena objava ne dobije dovoljno pozornosti, brišu je i idu dalje, a u suprotnom, slave uspjeh.

Šef sociala u Ryanairu pokazao je u Business Showroomu Hrvatskog Telekoma jednu TikTok objavu koja je imala gotovo 60 milijuna impresija i pojavila se u megapopularnom TV showu Jimmy Fallon. U svojim objavama, često se referiraju upravo na popularne zvijezde, poput princa Harryja i James Cordena, čije situacije okreću u svoju korist. Pojašnjavajući detaljnije svoju strategiju, referirao se na izjavu osnivačice Dermalogice, koja kaže – moraš biti spreman naživcirati 80% korisnika, kako bi došao do preostalih 20%. Korisnici te mogu voljeti ili mrziti, no sve je bolje nego biti dosadan, smatra on.

Za vrijeme Svjetskog prvenstva u Katru, Ryanair je koristio priliku i šalio se s brojnim nogometnim momčadima. 'Vraćaju se kući', napisao je Ryanair na Twitteru provocirajući Engleze. Fotografija je istog trenutka postala apsolutni hit na društvenim mrežama. Kad je Hrvatska izgubila od Argentine u polufinalu objavili su: ''Molimo vas da obratite pozornost na najboljeg svih vremena. Sljedeća postaja - Zadar', napisali su uz fotomontažu Messija koji se u zrakoplovu ruga Modriću i Petkoviću.

U Ryanairovom social timu strukturirani su tako da imaju tim koji prati najnovije trendove, i oni su ti koji su najviše disruptivni, te oni koji prate always-on komunikacije. Milijunski utjecaj koji imaju, kaže, velika je odgovornost, ali i prilika za brand. Pritom se ne žele fokusirati na prodaju, nego na doseg prema korisnicima i stvaranje pozitivne percepcije. Kao primjer brandova koji mu se također sviđaju na digitalnim kanalima, naveo je Aston Martin i Washington Post.

Otvaranjem poslovnog TikTok kanala među prvima u Hrvatskoj, Hrvatski Telekom također je postavio trendove i odlučio se šaliti i na svoj račun. Na panelu u sklopu Corcoranovog gostovanja, Tihana Sedlar, voditeljica projekata Social Media & Esports u HT-u, pojasnila je kako su kao glavne aktere svog TikToka pozicionirali svoje zaposlenike i to se pokazalo kao puno pogodak.

Hrvatski Telekom se u posljednje dvije godine uspješno repozicionirao prema mlađoj publici i ostvario značajan rast u segmentu brend preferencije kod ciljne skupine, a protekla godina donijela im je strelovit rast u broju pratitelja i angažmana i na Instagramu i TikToku, na kojem broje gotovo pola milijuna likeova. I dok su rezultati bili prvotni cilj otvaranja takvog kanala, HT se u svojoj trenutnoj strategiji trenutno sve više brine o brand awarenessu i pozitivnom utjecaju koje ima na korisnike.