Zbog krize uzrokovane pandemijom, online turistička agencija Booking.com najavila je gašenje niza alata pod zajedničkim imenom Booking Suite, koji će se moći koristiti do 30. studenog ove godine
Tako se ukidaju alati za upravljanje rezervacijama Web Direct, Booking Buttom, Rate Intelligence i ChoicePro, alati kojima je Booking.com za relativno nisku cijenu olakšavao posao klijentima, iznajmljivačima i hotelima, što im je uz manje troškova donosilo veći broj rezervacija i bolju vidljivost, piše Poslovni dnevnik.
Iako zvuči kao prilično loša vijest, ova promjena neće utjecati na poslovanje hrvatskih iznajmljivača i hotela, koji ove alate slabo koriste, doznaje se od Anamarije Cicarelli, vlasnice agencije Interligo koja s bavi savjetovanjem i edukacijom obiteljskih iznajmljivača.
“Hrvatski iznajmljivači i danas slabo koriste dostupne alate koji bi im povećali vidljivost i unaprijedili prodaju, radije idu ili “pješice”, ili prepuštaju da im oglašavanje u potpunosti vodi agencija, što je u slučaju Bookinga.com skuplje”, ističe Cicarelli. Naime, za neke od vrlo korisnih alata iz paketa BookingSuite, kao što je alat BookingButton, agencija naplaćuje tek 10 posto provizije, umjesto 15 posto ako vam sve odradi Booking.com.
Upravo je zato Booking.com odlučio ukinuti alate u koje su puno uložili, jer znatno bolji prihod mogu ubrati klasičnim oglašavanjem na koje će se sad fokusirati. U pojašnjenju na svojim stranicama upravo navode da se na žalost zbog situacije moraju fokusirati na core business, piše Poslovni dnevnik.
Web Direct je alat koji je nudio iznajmljivačima vlastitu web stranicu, modernu, optimiziranu i učinkovitu, koja se mogla plaćati mjesečno u fiksnom iznosu ili po proviziji od 10 posto na svaku rezervaciju, bez plaćanja izrade stranice.
Jednim klikom, hotel ili privatni smještaj je mogao dobiti odličnu web stranicu za nula kuna, plaćajući samo proviziju. U Bookingu kažu da neće naplaćivati proviziju u ovoj godini, ali nema ni novih pretplata do ukidanja u studenom.
U Hrvatskoj, primjerice, tek trećina iznajmljivača ima svoje web stranice, a od toga ih svega 1,5 posto koristi kao prodajni alat. Drugim riječima većini je to tek izlog koji jednom kad se napravi stoji bez ikakve aktivnosti.
Booking Buttom je služio za brzo i jednostavno prebacivanje jednim klikom na internetsku stranicu objekta ili Facebook stranicu, što vlasnicima objekata omogućuje automatsko primanje izravnih rezervacija.
RateIntelligence je trenutno jedini alat koji pružateljima smještaja nudi svakodnevne obavijesti o potražnji na tržištu i mogućnost usporedbe cijena smještajnog objekta s konkurencijom, čak do 360 dana unaprijed.
RateIntelligence je lansiran 2016. godine i pokazao se izuzetno korisnim kod upravljanja cijenama, no ne i hrvatskim iznajmljivačima koji i to rade po vlastitoj intuiciji i prosudbi, bez puno istraživanja tržišta.
“Iako Booking.com ukida ove alate, slične se može pronaći na tržištu, ali su skuplji. Bez obzira na to, pogotovo ove godine iznajmljivači će morati početi primjenjivati rješenja koja će im omogućiti da ostvare prihod, jer gosti neće sami po sebi doći. Sada je pravo vrijeme da svi razmisle o tome”, kaže Anamarija Cicarelli, piše Poslovni dnevnik.