stižu ograničenja

Dok električni romobili osvajaju ulice hrvatskih gradova, Finska ima lošu vijest za njihove ljubitelje

05.09.2021 u 17:42

Bionic
Reading

HELSINKI - Budući da uporaba električnih romobila u Finskoj rezultira visokim udjelom nesreća, vlada razmatra mjere ograničenja vožnje

Električni romobil posljednjih je godina postao popularno prijevozno sredstvo diljem Europe. Međutim, kako je utvrđeno u Finskoj, također je izvor mnogih nesreća i ozljeda, pa donositelji odluka razmatraju djelomičnu zabranu vožnje s ovim prijevoznim sredstvom, prenosi Euronews.

Finski liječnici prijavljuju slomljene gležnjeve, napuknuta rebra, ozljede lica i mozga te druge vrste ozljeda u vezi s upotrebom električnih skutera. Većina nesreća s ovim vozilom dogodila se u vezi s konzumiranjem alkohola. Javljaju se uglavnom noću i vikendom.

Finsko ministarstvo prometa objavilo je prošli tjedan da su uskoro stupila na snagu ograničenja brzine za električne romobile marki Voi, Tier i Lime. Ograničenje će biti 15 kilometara na sat i vrijedit će svaki dan od ponoći do pet ujutro.

Helsinki bi također mogao biti podložan privremenoj zabrani korištenja ovog prijevoznog sredstva vikendom. Finski ministar prometa Timo Harakka još uvijek istražuje takve mogućnosti. Također je rekao da se proizvođačima Voi, Tier i Lime može narediti da smanje najveću moguću brzinu vozila.

Arja Kobylin, liječnica hitne pomoći iz bolničkih okruga Helsinki i Uusimma, nije zadovoljna prijedlogom jer smatra da nije dovoljno strog. Za Euronews je rekla da su ovog ljeta morali primiti dodatnog liječnika na hitnoj pomoći jer ozljede povezane s električnim romobilima dodatno opterećuju medicinsko osoblje tijekom vikenda. Dodaje kako su takve ozljede puno teže nego u slučaju nesreće na biciklu.

"Kad padnu s električnog romobila, ljudi udaraju glavom. Ozljede mozga mogu biti vrlo ozbiljne", objasnila je Kobylin.

  • +7
Električni romobili Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

"Nažalost, broj takvih nesreća se s vremenom ne smanjuje. Svjesni smo da nesreće s elektroničkim romobilima previše opterećuju zdravstveni sustav. S druge strane, aspolutna zabrana prijevoznog sredstva bila bi prestroga mjera. Umjesto toga, trebalo bi razmotriti učinkovitije kontrole, tehnička rješenja i druga moguća ograničenja"", rekao je Harakka o svojoj uporabi električnih skutera.

Reetta Alastalo, direktorica Voija u Stockholmu, rekla je kako korisnicima električnih romobila uvijek treba reći da izbjegavaju konzumiranje alkohola tijekom vožnje, jer to dvoje ne ide zajedno. Dodala je kako je vožnja pod utjecajem alkohola u suprotnosti s njihovim uvjetima pružanja usluge.

Apsolutna zabrana zasad ipak nije opcija. Tvrtke proizvođači tvrde da se broj nesreća u Helsinkiju već smanjio nakon što je u srpnju nametnuta oštrija ograničenja brzine romobila tijekom vikenda.