'PR nije prevara, komunikacija s javnošću mora uvijek biti iskrena', naglasio je Nadan Vidošević, predsjednik Hrvatske gospodarske komore, u nadahnutom predavanju o komuniciranju u gospodarstvu u doba krize održanom u sklopu 11. konferencije Hrvatske udruge za odnose s javnošću
U uvodnom dijelu predavanja Vidošević je govorio o novom ekonomskom poretku koji karakterizira redistribucija ekonomske moći između starih i novih ekonomskih sila. Naglasio je da SAD i Europa gube dominaciju te izrazio nadu da će se ta preraspodjela dogoditi na miran način, upozoravajući na sve opasnosti tog procesa.
Govoreći o položaju i potencijalima Hrvatske, naglasio je da ne smijemo dopustiti da ostanemo rubni dio Europe. 'Hrvatska mora ulaziti u prostor svih oblika znanja i unaprijediti svoju komunikaciju sa svijetom jer moramo biti svjesni da nikad nećemo biti trendseteri nego sljedbenici', rekao je Vidošević. Prema njegovim riječima, ključno je iskoristiti položaj Hrvatske tako da postanemo poveznica između svijeta i Europe. Spomenuo je gradnju jadranske željeznice od Drača do Trsta i drugih infrastrukturnih projekata koji bi omogućili bolju valorizaciju prostora i privlačenje investicija.
Kada je riječ o odnosima s javnošću u kompanijama u kriznim vremenima, Vidošević je naglasio da je temeljna stvar izvlačenje ljudskog potencijala unutar kompanije. 'Prva stvar koja se treba dogoditi u komunikaciji unutar kompanije je jasno kazati da smo u krizi', ustvrdio je Vidošević, dodajući da pravi vođa nikad ne smije biti autokrat koji čuva informaciju. 'U interakciji sa svim zaposlenicima treba stvoriti novi koncept za krizno vrijeme', poručio je Vidošević, naglašavajući da PR ne smije biti prevara.
Komunikacija mora uvijek biti iskrena, ali u cilju ostvarenja vlastitih ciljeva', rekao je Vidošević. Osvrnuo se i na etički kodeks koji je premalo prisutan u Hrvatskoj. Izrazio je stav da je 'domaći kapital u svojoj suštini pohlepan jer je dio prvobitne akumulacije'. S tim u vezi spomenuo je princip neplaćanja pomoću kojega su se obogatili mnogi novi kapitalisti, nazvavši to fundamentalnom pljačkom.
Vidošević smatra da je upravo zbog toga u Hrvatskoj temeljno pitanje – pitanje društvenog morala i zaključuje da ćemo se s tim pitanjem prije ili kasnije morati suočiti da bismo mogli razmišljati o zdravom razvoju.
Na konferenciji su predstavljeni rezultati istraživanja 'Europski komunikacijski monitor za 2010. godinu', a održan je i okrugli stol o društvenoj odgovornosti tvrtki u doba recesije. U zagrebačkom kinu Europa okupilo se više od 300 domaćih i inozemnih PR stručnjaka, kojima se video linkom obratio i visoki pokrovitelj konferencije hrvatski predsjednik Ivo Josipović
'Komunikacija je jako važna u svim profesijama, kao i društveno odgovorno poslovanje i komuniciranje', rekao je Josipović ističući važnost strateškog osmišljavanja komuniciranja.
Na konferenciji je istaknuto da je u Hrvatskoj sve više mladih ljudi koji se bave strukom odnosa s javnošću, kao i da ima sve više obrazovnih institucija koje u svoje programe uvode ili su već uvele takav studij.