Napeti odnosi između Europske unije i Rusije zbog krize u Ukrajini odnose svoj danak i u Hrvatskoj pa je od početka godine zabilježen pad od čak 24 posto u broju turista iz Rusije. Očekuje se kako će do jeseni taj pad na razini Europske unije iznositi čak 30 do 40 posto, ali Hrvatska turistička zajednica, unatoč otežanim okolnostima, uporno pokušava animirati ruske turiste za dolazak u Hrvatsku
U Hrvatskoj turističkoj zajednici tportal je provjerio kako se se narušeni odnosi Rusije i EU-a odrazili na domaće turističko tržište i došli smo do podataka o zabrinjavajućem trendu pada posjeta dobrih potrošača iz Rusije našim destinacijama. Ipak, u HTZ-u su uvjereni kako će se do kraja godine brojke značajnije popraviti.
'Emitivno turističko tržište Rusije, uslijed značajnih političkih i ekonomskih teškoća, bilježi pad turističkog prometa, ne samo u Hrvatskoj već i na ostalim receptivnim tržištima Europe. Iako u prvih pet mjeseci ove godine Hrvatska bilježi pad dolaska i noćenja ruskih turista za 24 posto, analize pokazuju kako su padovi turističkog prometa u nama konkurentnim destinacijama znatno izraženiji. Također, značajan broj ruskih turista ove će se godine odlučiti za odmor u domaćim, ruskim destinacijama. Ipak, do kraja godine očekujemo smanjenje stope pada zabilježene u prvih pet mjeseci, posebice zbog toga što se većina prometa s tržišta Rusije prema Hrvatskoj odvija u razdoblju od šestog do devetog mjeseca', kazao je Ratomir Ivičićdirektor Glavnog ureda HTZ-a.
Prošla je godina, kad je riječ o posjetima iz Rusije, bila prilično uspješna pa je ostvareno 147 tisuća dolazaka i 1,2 milijuna noćenja. Podsjetimo, prošle je godine Hrvatska konačno uvela višekratne vize za posjetitelje iz Rusije.
Ivičić ističe kako se, s obzirom na najave i procjene da će ove godine, zbog već navedenih razloga, u destinacijama EU-a ljetovati od 30 do 40 posto manje ruskih turista nego prošle godine, Hrvatsku bi ove godine moglo posjetiti oko 120 tisuća ruskih turista.
Pitamo ga što Hrvatska turistička zajednica poduzima da se negativni trendovi zaustave (u dijelu u kojem oni mogu utjecati na to, s obzirom na ukrajinsku krizu). Ivičić kaže da unatoč okolnostima, HTZ nije prestao s promocijom hrvatskog turizma u Rusiji.
'Odrađen je niz prezentacija i radionica za ruske turoperatore, hrvatski je turizam predstavljen na najvećem ruskom turističkom sajmu MITT u Moskvi, ruskim turoperatorima i turističkim agentima distribuiran je velik broj kataloga i brošura o Hrvatskoj, realizirana su zajednička oglašavanja naše turističke ponude s ključnim dionicima ruskog turizma, a kampanjom B2C Hrvatska je promovirana kao idealna destinacija za ruske turiste. Dakle, bez obzira na krizu, potencijal je ruskog tržišta velik i HTZ radi sve kako bi se što veći broj ruskih turista privukao u Hrvatsku', naglašava Ivičić.
Za opće online i offline oglašavanje na tržištu Rusije namijenjeno je ove godine ukupno 2,3 milijuna kuna. U raspodjeli, za offline oglašavanje namijenjeno je 865 tisuća kuna, a ostatak od milijun i 435 tisuća kuna otpada na online oglašavanje. Planirana su i sredstva za studijska putovanja ruskih novinara, odnosno 136 tisuća kuna za putovanja ruskih turističkih agenata.
Upornost HTZ-a na ruskom tržištu dosad se pokazala isplativom pa možda pomogne da se turisti iz Rusije ipak odvaže u većem broju i ove godine ljetovati na Jadranu.