Europa se sve više okreće zdravstvenom i medicinskom turizmu, jer u tome vidi priliku za smanjenje štete od pada međunarodnih turističkih dolazaka u Europu zbog rasta dolazaka u neke druge regije, pogotovo Aziju, istaknuo je u četvrtak na 8. konferenciji HTI njezin pokretač i direktor Zdeslav Radovčić
Konferencija HTI (Health Tourism Industry), koja se održava u četvrtak i petak, okupila je 350 domaćih i stranih sudionika iz 50 zemalja svijeta, među kojima i predstavnike nekih od najjačih svjetskih tvrtki-kupaca, organizatora zdravstveno-turističkih putovanja te osiguravatelja koji se bave tim poslovima, poput Cigna Insurance Management Services (CIGNA) i druge.
Direktor konferencije Zdeslav Radovčić je podsjetio da su prije osam godina s prvom HTI konferencijom bili među pionirima u Europi, a u međuvremenu je konferencija HTI postala i izvozni proizvod Hrvatske, jer se održavala i u Beču prije dvije godine, dok će ove godine imati izdanje još i u Bruxellessu.
"Konferencije o zdravstvenom turizmu su gotovo pa hit u Europi, jer sve više europskih zemalja želi razvijati ponudu te vrste. Ove ćemo godine konferenciju imati dva puta, u Zagrebu i u studenom u Bruxellessu, a razmišljamo da uvedemo i treću, jer svi žele na neki način povratiti sjaj europskih lječilišta, bolnica i wellnessa te time i ojačati europski turizam", istaknuo je.
Uvjeren je i da velike investicije u taj segment u Europi tek slijede, tim više što su i iz EU najavili da će se od 2020. otvarati europski fondovi za ulaganja u turizam, u sklopu čega će biti i za zdravstveni turizam. To će biti velika promjena, a do tada na pojedinim je zemljama da ulažu koliko mogu, rekao je Radovčić, koji očekuje uzlazne trendove investiranja pa i u Hrvatskoj, gdje primjerice u Krapinskim Toplicama domaći i strani partneri upravo rade na jednoj velikoj investiciji u taj segment.
"U Hrvatskoj se pokazao određeni dobar smjer u tom smislu, Ministarstvo turizma i Hrvatska turistička zajednica najavili su brojne projekte i potpore za zdravstveni turizam. Brojne privatne, ali i državne klinike i poliklinike već dosta rade sa stranim pacijentima, a bitni pomaci su i u Zagrebu, koji se među prvima prije par godina počeo promovirati i brendirati kao destinacija medicinske izvrsnosti, što će puno pomoći trenutnim pružateljima usluga i privući investicije i turiste", poručio je Radovčić.
Važnost brendiranja, investicija i promocije zdravstvenog turizma naglasio je i državni tajnik u Ministarstvu turizma Tonči Glavina, kazavši da je razvoj tog segmenta definiran i u nacionalnoj turističkoj strategiji te da ima dosta aktivnosti na izmjenama zakonskog okvira kako bi se to moglo još jače provoditi.
"U hrvatskom se turizmu ove godine ulaže oko 940 milijuna eura, a još oko 300 milijune eura investicija je spremno za segment zdravstvenog turizma po donošenju zakonskih izmjena. Potencijal za to je veliki u cijeloj zemlji, a takvu ponuda podržavaju i državne institucije, tim više što u turizmu može donijeti i produljenje sezone na praktički cijelu godinu, što je i cilj turističkih politika", rekao je.
Direktorica Turističke zajednice grada Zagreba Martina Bienenfeld naglasila je okrenutost Zagreba razvoju zdravstvenog turizma, kojeg intenzivno promoviraju već nekoliko godina.
"Zagreb je geografski blizu brojnim zemljama, a s dobrom prometnom povezanošću, odličnim medicinskim kadrovima te turističkom i medicinskom infrastrukturom ima potencijala postati i još posjećeniji i zbog usluga zdravstvenog turizma", poručila je.
Načelnik općine Krapinske Toplice Ernest Svažić naglasio je da su te toplice među prvima krenule u selektivnu ponudu zdravstvenog turizma te od toga imaju i velika očekivanja.
"Mi pokušavamo u tome naći svoje mjesto, pogotovo u situaciji kada je u Europi i svijetu sve jači trend sučeljavanje klasičnog termalizma i medicinskog wellnessa te kako se to sve može uklopiti u tradicionalne termalne destinacije poput Krapinskih Toplica, koje su već otprije poznate po medicinskoj ponudi. Sada nam još samo nedostaje klasične turističke nadogradnje ponudom novih smještajnih hotelskih kapaciteta i sadržaja u destinaciji na čemu također dosta radimo", rekao je.
Uz pomoć konzultanata lakše su se povezali s dalekim tržištima i investitorima iz Kine, koji su, kako je kazao Svažić, već najavili razvoj medicinskog hotela u Krapinskim Toplicama, čime su zapravo jedini koji s Kinezima u partnerstvu imaju u planu razvojni projekt.
"Projekt medicinskog hotela s Kinezima u Krapinskim tek trebamo razraditi, ali smo na dobrom putu, projekcije su napravljene, kao i studije isplativosti, koje su sve dokazale isplativost ulaganja", naglasio je Svažić.
Razvojne primjere iz Mađarske iznio je predsjednik Mađarskog udruženja zdravstvenog turizma Adam Ruszinko, naglasivši kako će do 2022. turizam i zdravstvena zaštita zajedno biti vodeći ekonomski pokretač. "U Mađarskoj je od 2007. do 2013. s oko 160 milijuna eura otvoreno gotovo 50 spa resorta i osnažena ponuda medicinskog turizma, a s obzirom da je zemlja iznimno bogata termalnim vodama investicije se nastavljaju", rekao je.