Ugradnjom asfalta, zaštitnih ograda i opreme unutar rasponske konstrukcije moglo se pristupiti ispitivanju izdržljivosti Pelješkog mosta. U ispitivanju sudjeluje čak 21 kamion, težine do 40 tona, vozeći mostom različitim brzinama, a sve pod budnim okom stručnjaka iz Hrvatskih cesta i Građevinskog fakulteta u Zagrebu
'Nakon završetka ugradnje asfalta, zaštitnih ograda i opreme unutar rasponske konstrukcije ostvareni su uvjeti za probno opterećenje Pelješkog mosta. Za tu priliku na gradilište je stigao 21 kamion težine do 40 tona, kojima će se provoditi ispitivanje u suradnji s kolegama s Građevinskog fakulteta u Zagrebu. Probno opterećenje provodi se na ciljanim točkama konstrukcije u pokretu brzinama 20/40/60 km/h te pri naglom kočenju', doznajemo iz Hrvatskih cesta.
Cilj ispitivanja je pokazati je li ponašanje konstrukcije uslijed pokretnog i nepokretnog opterećenja u skladu s projektiranim vrijednostima. Za potrebe ispitivanja koristit će se postojeći sustav monitoringa u vidu već ranije u most ugrađenih senzora te dodatnim kontrolnim senzorima fakulteta.
'U srijedu je izvršen iskrcaj dizalice Manitowoc kapaciteta 750 tona s barže na operativnu obalu budućeg mosta Ston. Ona će se koristiti za podizanje i montažu šest segmenata čelične rasponske konstrukcije mosta Ston, dugog 485 metara, koji direktno spaja dva tunela na stonskoj obilaznici.
Sada, nakon iskrcavanja dizalice i potporne skele za pridržavanje segmenata konstrukcije do okrupnjavanja - zavarivanja, barža se vraća u Split po prva dva segmenta te će ih dopremiti na gradilište početkom idućeg tjedna. U prvoj isporuci nalazi se ujedno najduži segment mosta, segment A dug 93 metra i težak 330 tona. Sveukupno su planirane tri isporuke segmenata, a sama montaža završila bi do kraja ožujka, nakon čega slijedi betoniranje kolničke ploče, ujedno najduljih radova na mostu, doznajemo iz Hrvatskih cesta.
Most Ston dug je, ponovimo, 485 metara, a njegova je specifičnost to što će iznad Stonskog zaljeva povezivati dva tunela - Polakovicu dugu 1242 metra, i Supavu, dužine 1290 metara. Most ima pet stupova i dva upornjaka, a bit će visok 40 metara.
Dolaskom opreme i čeličnih segmenata nosive konstrukcije na gradilište mosta Ston riješio se problem njihove dopreme nastao zbog poteškoća u osiguranju specijalne barže s obzirom na to da je more na tom dijelu izrazito plitko.
Bitno je naglasiti da su radovi na montaži počeli već u jesen prošle godine, kada se započelo raditi na ostvarivanju svih uvjeta za izvođenje preostalih radova na gradilištu i dolazak segmenata. Isto tako, bilo je jako puno radova oko operativne obale, zatim oko temelja za privremene skele i omogućavanja uvjeta da barža dođe na samo gradilište. U sklopu radova montaže na izradi operativnih obala i temelja za privremene oslonce, sklapani su i privremeni oslonci za prihvat nosača na stupovima, poručuju iz Hrvatskih cesta.
Ovo ljeto u promet će biti pušten Pelješki most i cijela dionica pristupnih cesta koje gradi Strabag te dio dionice koju radi Avax, izuzev stonske obilaznice čiji je dio i most Ston.
Stonska obilaznica bit će gotova ujesen, najkasnije do kraja 2022.