Što više vremena provode pred TV-om hrvatski građani su nesretniji, a na loše raspoloženje posebno utječe informativni program, pokazalo je istraživanje agencije Hendal u sklopu projekta Nacionalni indeks sreće
Istraživanje se pozabavilo navikama hrvatskih građana u praćenju medija te utjecajem medija na kvalitetu života.
Prema rezultatima istraživanja, najviše građana, čak 57 posto, informira se putem televizije, slijedi internet (25,2 posto), novine (11 posto) te radio (5,4 posto). Najviši indeks sreće (63,8 boda) imaju korisnici interneta dok su najmanje sretni (indeks 58,0) oni koji se informiraju putem radija.
Istraživanje je pokazalo da većina građana provede pred televizijskim ekranom od jednog do tri sata (50,9 posto), a zanimljivo je da je kretanje indeksa sreće suprotno količini vremena provedenog pred televizijskim ekranom. Tako su uvjerljivo najnesretniji građani koji TV gledaju više od pet sati dnevno (indeks 53,3 boda), a najsretniji su oni koji TV prate do pola sata dnevno (indeks 63,5 boda).
Sudeći po sadržajnim preferencijama gledatelja, najniži indeks sreće izaziva gledanje informativnog programa, a najsretniji su oni koji vole filmove i serije.
Građane u informativnom programu najviše zanima gospodarstvo, a zatim politika pri čemu su sretniji oni koji prate gospodarstvo. Najsretniji su pak oni koji prate sport.
Malo više od polovice (51,1 posto) ispitanika izjasnilo se da mediji utječu na njihovo raspoloženje i čine ih nesretnijima dok se oni na koje mediji ne utječu osjećaju sretnije.
Istraživanje Kako mediji utječu na kvalitetu života dio je projekta Nacionalni indeks sreće, čija godišnjica će biti obilježena u utorak, 12. travnja u Multimedijalnom centru muzeja Mimara.