veliko istraživanje

Hotelijeri najpoželjniji poslodavci u turizmu, ova velika kompanija je prvi odabir

11.04.2024 u 11:58

Bionic
Reading

Velike hotelske kuće najpoželjniji su poslodavci u hrvatskom turizmu i ugostiteljstvu, jer njeguju dobre međuljudske odnose i atmosferu na radnom mjestu te omogućavaju napredak u struci, pokazalo je istraživanje portala MojPosao.

To je istraživanje dio velikog istraživanja iz 2023. o najpoželjnijim poslodavcima u Hrvatskoj koje je provela tvrtka Alma Career Croatia, koja upravlja portalom MojPosao, i u kojemu je sudjelovalo više od 25 tisuća ispitanika, a kako je u tijeku intenzivna potraga i zapošljavanje za ovu sezonu u današnjem su priopćenju izdvojili tvrtke kojima je primarna djelatnost pružanje smještaja te priprema i usluživanja hrane (turizam i ugostiteljstvo).

Tako se na listi top deset poslodavaca u tom sektoru, slično kao i prošlih godina, na prvom mjestu našla tvrtka Valamar Riviera (koja u sezoni i najviše zapošljava od svih drugih hotelijera, i više od 7000 radnika), dok je na drugom mjestu Maistra, a trećem Globalna hrana (koja stoji iza lanca restorana brze hrane McDonalds).

Slijedi tvrtka Zagreb City Hotels (koja stoji iza Hiltonovih hotela u Zagrebu), te rastuća hotelska grupacija Aminess, zatim Victus Grupa te grupacije Plava laguna, Arena Hospitality i Solaris, dok je na desetom mjestu zagrebačka Esplanade Oleander (hotel Esplanade).

Ono što te tvrtke čini najpoželjnijim ili poslodavcima prvog izbora, a prema odgovorima ispitanika, su dobri međuljudski odnosi i radna atmosfera, što je označilo i većina od ispitanih, 51 posto, a za njih 47 posto to je prilika za napredak u struci, dok 42 posto misli da je u tim tvrtkama dobar tretman od strane nadređenih.

Ipak, svaki četvrti ispitanik ili njih oko 28 posto često razmišljaju o promjeni poslodavaca, za što s portala MojPosao kažu da je ipak znatno rjeđe nego što to čine ispitanici iz ukupnog uzorka za sve poslodavce u Hrvatskoj.

To pokazuju i podaci da oko 38 posto radnika samo ponekad razmišlja o promjeni poslodavca, a njih 34 posto o tome uopće ne razmišlja.

Od pogodnosti rada u turističkim i ugostiteljskim tvrtkama, ispitanici su najviše isticali bonuse koje mogu dobiti za izvanredna postignuća, ali i edukaciju te naknadu putnih troškova.

S portala MojPosao napominju kako se istraživanje temelji isključivo na percepciji ispitanika o samim tvrtkama i njihovom slobodnom izboru te im nisu unaprijed ponuđeni nazivi tvrtki, a tražilo se i da imenuju (redom) tri poslodavca koja bi najradije birali.