Većina hrvatskih građana planira za predstojeće blagdane potrošiti manje nego prošle godine, pokazuju rezultati ankete u kojoj su sudjelovali čitatelji tportala
Od 2.060 anketiranih čitatelja, čak 54 posto planira smanjiti osobnu potrošnju, a 33 posto planira potrošiti podjednako kao i prošle godine. Manjina od 13 posto 'povlaštenih' ne mari za krizu te planira povećati potrošnju.
Sudeći prema rezultatima naše ankete, ali i ostalih istraživanja javnog mnijenja koja provode agencije i mediji, kriza koja pogađa najšire slojeve prisilila je Hrvate na kresanje blagdanskih budžeta. Hrvatski građani najviše će štedjeti na luksuznim proizvodima, a najmanje na hrani i piću.
Zanimljivo je da, unatoč sumornim prognozama o potrošnji, trgovci i putničke agencije i dalje zrače optimizmom. Velike agencije već se hvale 50-postotnim rastom prodaje skijaških aranžmana, a trgovci očekuju da će 'ekstra' prihodi od božićnica, povrata duga umirovljenicima i prodaje dionica Ine ipak dobrim dijelom završiti u blagdanskom šopingu.
Stavovi analitičara nalaze se negdje u sredini. 'Predstojeće blagdansko razdoblje neće se previše razlikovati u kupovnim navikama od prošlogodišnjeg jer je zasad utjecaj globalne krize na hrvatski realni sektor relativno blag', smatra Ivica Krešić, direktor u Odjelu za financijsko savjetovanje u Deloitteu.