Ikea se bori protiv eBaya, Craigslista i Gumtreea novim modelom - 'peer-to-peer' tržištem za kupce na kojemu oni jedni drugima prodaju rabljeni namještaj
Ikea Preowned testirat će se u Madridu i Oslu do kraja godine s ciljem globalnog uvođenja platforme za kupnju i prodaju, rekao je Jesper Brodin, izvršni direktor Ingke, glavnog operatera Ikeinih trgovina.
'Ovo je već neko vrijeme bio san u nastajanju', rekao je Brodin za Financial Times. 'U Ikei smo na mjestu na kojem možemo raditi naprednije i kul stvari. Postoji nevjerojatno povjerenje u tvrtku koja se razvija na digitalu.'
Novo tržište dio je transformacije u Ikei proteklih nekoliko godina. Od maloprodaje izvan grada, u kojoj kupci moraju preuzeti i sami montirati namještaj, pretvorila se u tvrtku koja nudi online prodaju, trgovine u središtu grada i usluge poput montaže.
Ambiciozna nova platforma
Ikea je dosad imala malu ponudu kupovine rabljenog namještaja od kupaca i preprodaje u trgovini. Ali nova platforma je ambicioznija, s ciljem da se uhvati u koštac s tržištem rabljenih proizvoda za kupce koji ga prodaju izravno jedni drugima. Brodin procjenjuje da je to područje na kojem Ikea ima veći tržišni udio nego u prodaji novog namještaja.
Kupci unose svoje proizvode, uz slike i prodajnu cijenu, dok Ikeina baza podataka pomoću umjetne inteligencije donosi njihove promotivne slike i mjere. Kupac preuzima namještaj izravno od prodavatelja, a on ima mogućnost dobiti novac ili vaučer od Ikee s popustom od 15 posto.
'Vrlo često postoji monopol ili oligopol na platformama koje to rade', rekao je Brodin, govoreći o eBayu ili uslugama digitalnih malih oglasa kao što su Gumtree u Ujedinjenom Kraljevstvu i Finn u Norveškoj. Finn samo u Oslu ima 8700 artikala iz Ikee.
Ponude na Ikea Preowned
Rane ponude na Ikea Preowned uključuju velike predmete kao što su sofe za do 600 eura i ormari za 450 eura, kao i manje predmete kao što je držač za WC papir za četiri eura. Oglasi su besplatni, ali Brodin je rekao da bi Ikea na kraju mogla naplatiti 'simboličnu, skromnu naknadu'.
'Provjerit ćemo cijeli opseg, uključujući ekonomiju. Ako mnogo ljudi koristi ponudu za dobivanje popusta u Ikei, to je dobar način za ponovno povezivanje s kupcima. Jako sam znatiželjan. Mislim da to ima poslovnog smisla', rekao je Brodin.
Ikea je prethodno testirala prodaju svog novog namještaja na platformama trećih strana kao što je Alibabin Tmall u Kini, ali platforma Preowned označava njen prvi pohod na tržište rabljenih proizvoda. Također je u skladu sa željom da postane 'kružna i klimatski pozitivna' tvrtka do 2030.
Najveći svjetski trgovac na malo imao je plan uvesti online kupnju u cijelom svijetu u roku od tri godine 2020., ali ga je pandemija covida natjerala da to ubrza na šest tjedana. 'To je za nas bilo pitanje opstanka', rekao je Brodin.
'Bili smo 100 posto zatvoreni. Digitalna transformacija nas je spasila', rekao je te dodao da Ikea sada želi razviti platformu koja treba postati 'najvažnije mjesto za opremanje doma', a tržište će biti 'jedan od najvažnijih dijelova toga'. Ostali dijelovi mogu uključivati usluge, financije i planiranje doma, kao i kupovinu.