Oskudno odjevene atraktivne manekenke koje reklamiraju donje rublje više nisu dovoljne za privlačenje kupaca u trgovine najpoznatijeg svjetskog lanca donjeg rublja, a tvrtku je zbog pada prodaje ovih dana napustila glavna izvršna direktorica Jan Singer
Svjetsku modnu i maloprodajnu industriju ovih dana iznenadila je objava da će Jan Singer nakon samo dvije godine na poziciji glavne izvršne direktorice napustiti poznati lanac trgovina ženskim donjim rubljem Victoria's Secret. Singer je u kompaniju došla 2016. iz tvrtke Spanx, koja također proizvodi i prodaje donje rublje, a prije Spanxa desetak godina radila je u Nikeu. Kompanija je objavila i da će Victoria's Secret s čelne pozicije od početka iduće godine voditi John Mehas, predsjednik modne kuće Tory Burch.
Victoria's Secret je globalno poznati lanac trgovina ženskim donjim rubljem. Svoju slavu može dobrim dijelom zahvaliti činjenici da proizvode sad već gotovo tradicionalno reklamiraju neke od najpoznatijih svjetskih manekenki, nerijetko na vrlo raskošnim i atraktivnim modnim revijama. Modele Victoria's Secreta tako su reklamirale i nekada aktivne Laetitia Casta, Heidi Klum, Stephanie Seymour ili Gisele Bündchen, kao i danas poznate manekenke Elsa Hosk, Adriana Lima, Jasmine Tookes, Lily Aldridge ili Sara Sampaio.
No ako je suditi po poslovnim rezultatima, koliko god pogleda privlačili atraktivni modeli donjeg rublja koje nose manekenke, privlačenje kupaca je drukčija priča. Kao razloge za odlazak Jan Singer iz Victoria's Secreta mediji navode pad prodaje zbog konkurencije koju su donijele mlade kompanije usmjerene u to da smanje tržišni udio koji drži poznata kompanija.
Odlazak Jan Singer potvrdili su tijekom objave kvartalnih rezultata iz matične kompanije L Brands, objavljujući usput da je prodaja u trgovinama koje su otvorene barem godinu dana u posljednjem tromjesečju pala za šest posto. To je bila samo još jedna loša vijest nakon podatka da je u cijeloj prošloj godini prodaja na sjevernoameričkom tržištu snižena za osam posto i da je u posljednjih osam tromjesečja rasla samo tijekom jednog.
Victoria's Secret diljem svijeta ima oko 1200 specijaliziranih trgovina, a njihovi se proizvodi prodaju na još dodatnih četiristotinjak lokacija. Kompanija je do prije petnaestak godina bila isključivo orijentirana na tržište Sjedinjenih Američkih Država i tek je tada krenula s međunarodnim širenjem. Njene se trgovine često mogu naći na atraktivnim pozicijama velikih međunarodnih aerodroma ili popularnim gradskim lokacijama, no u SAD-u je velik broj njih vezan uz klasične trgovačke centre, kojima popularnost već godinama pada.
Uz problematične lokacije na kojima se nalaze njihove trgovine, Victoria's Secret se našao u sličnim problemima kao i ostali klasični trgovački lanci koji se bore s digitalnom konkurencijom. Internetske trgovine kao što su Lively, True & Co. ili ThirdLove koriste analizu podataka i visoku tehnologiju kako bi kupcima ponudile nove modele rublja u točno njihovim mjerama, za razliku od Victoria's Secreta, koji se drži ustaljenih krojeva. Na pad prodaje utjecala je i odluka iz 2016. o prestanku prodaje kupaćih kostima, a moguće je da je mali dio tržišta kompanija izgubila i odlukom da prestane sa svojom legendarnom kataloškom prodajom.
Prije petnaestak godina Victoria's Secret je u prodaju uveo i novi brend PINK, usmjeren na mlađu generaciju kupaca, u dobi od 15 do 22 godine, no i taj segment na američkom tržištu ne bilježi sjajne rezultate. Leslie Wexner, glavni izvršni direktor matičnog L Brandsa, prilikom objave tromjesečnih rezultata rekao je da je 'glavni prioritet poboljšanje performansi donjeg rublja Victoria's Secreta i segmenta PINK'.
Uz Victoria's Secret, unutar L Brandsa posluje još nekoliko trgovačkih brendova, od kojih je najpoznatiji lanac za prodaju kozmetike Bath and Body Works. No najveći dio prihoda L Brandsa, koji su u posljednjoj fiskalnoj godini iznosili 12,6 milijardi dolara, dolazi iz Victoria's Secreta, u čijim je trgovinama lani prodano robe za 7,4 milijarde dolara.
Wexner je kazao da u kompaniji 'ne mogu biti uzbuđeniji' zbog dolaska novog šefa Mehasa, za kojeg očekuju da će Victoria's Secret odvesti u 'novu fazu uspjeha'. Neki analitičari su pak sumnjičavi oko toga koliki će zaokret donijeti novi glavni direktor jer smatraju da problemi leže puno dublje i da neće nestati zbog nove osobe na čelnoj poziciji. Jedan od njih, čije riječi prenosi CNN, kaže da je pravi problem to što 'brend ne rezonira s kupcima, više nema mogućnost diktirati cijene, tržišni udio mu je pod stalnim napadom i ima previše trgovina'. Drugi analitičari ovih dana komentiraju da je Victoria's Secret iznenađujuće uporan u odbijanju da se prilagodi novim društvenim tokovima i vremenima.
Očito je da se poznati brend presporo prilagođava promjenama na tržištu, zbog čega je otišla dosadašnja šefica, i da će njegov budući uspjeh ovisiti o smjeru koji odabere vodstvo. Novom glavnom izvršnom direktoru Johnu Mehasu tako preostaje da ogoljenu poslovnu strategiju grudnjaka i gaćica ogrne s barem još malo dodatnog materijala u vidu poslovnih inovacija kako investitori na kraju ne bi ostali samo s tangama na štapu.