TURISTIČKI SEKTOR

Maistra i HUP Zagreb prednjače po rastu dobiti

13.11.2013 u 14:32

Bionic
Reading

Turistički sektor je i ove godine zabilježio odličnu sezonu, o čemu svjedoče poslovni rezultati vodećih kompanija čije dionice kotiraju na Zagrebačkoj burzi. Uz povećanje prihoda, turističke kompanije bilježe i zamjetan rast profitabilnosti

Četiri vodeće turističke kompanije - Valamar Adria Holding, Maistra, Arenaturist i HUP Zagreb - ostvarile su rast prihoda od prodaje u usporedbi s istim razdobljem prošle godine u rasponu od 5,1 posto do 10,1 posto. Najviše je porastao prihod rovinjskoj Maistri, koja istovremeno bilježi najveći skok operativne profitabilnosti.

Prema izračunu iCapitala Maistra je podigla svoju EBITDA (dobit prije poreza, kamata i amortizacije) za 24 posto, HUP Zagreb za 9 posto, a Arenaturist i Valamar Adria Holding za 4,5 posto odnosno 0,4 posto.

Najveći rast neto dobiti (+35,7 posto) ostvario je HUP Zagreb, a nešto niži rast bilježi Maistra (+35 posto) i Valamar (+21,8 posto).

Arenaturist je generirao 13,6 posto nižu dobit, ponajviše zbog viših troškova amortizacije, ostalih poslovnih rashoda i neto financijskih rashoda.

Prema operativnog učinkovitosti mjerenoj omjerom poslovnih rashoda i prihoda od prodaje, sve se kompanije nalaze u rasponu od 0,7 do 0,9, pri čemu su Maistra i HUP Zagreb jedini zabilježili poboljšanje tog omjera u prvih devet mjeseci ove godine.

Zanimljivo je da su, nakon objave dobrih poslovnih rezultata, turističke dionice pretrpjele pad cijena. Od početka studenog najviše je oslabila (-3,15 posto) dionica Valamar Adria holdinga, a nešto blaža korekcija je pogodila Arenaturist i HUP Zagreb. Jedino se dionica Maistre uspjela zadržati na istoj razini.

Za investitore to i nije veliko iznenađenje s obzirom da je tržište znatno ranije anticipiralo dobre turističke rezultate. Tako su cijene turističkih dionica već u prvom dijelu godine zabilježile intenzivan rast, a trenutna korekcija upućuje na to da su investitori očekivali još bolje poslovne rezultate.