IDE MODERNIZACIJA

Milanović: Luka Rijeka mora postati Luka Hrvatska

03.05.2013 u 15:07

Bionic
Reading

Predsjednik Vlade Zoran Milanović boravi danas u Rijeci gdje se zajedno s ministrom pomorstva, prometa i infrastrukture Sinišom Hajdašom Dončićem i riječkim gradonačelnikom Vojkom Obersnelom sastao s potpredsjednikom Europske komisije i povjerenikom za promet Siimom Kallasom

Nakon sastanka iza zatvorenih vrata isplovili su na policijskom brodu Marinko Jakominić, s mora snimili situaciju u riječkoj luci, a onda se iskrcali na Orlandovu gatu gdje su pustili u rad dvije nove obalne dizalice čija je ukupna vrijednost pet milijuna eura. Tehnološki su adekvatne za prekrcaj svih vrsta generalnih i rasutih tereta, mogu raditi i u paru, a tada im je nazivna nosivost do 168 tona. Dio dizalica izrađen je u Uljaniku, a isporučitelj je Liebherr.

Za Milanovića ova je investicija tek početak jedne velike priče, a Hajdaš Dončić najavio je da će do 2017. biti završen dio Zagrebačke obale te da će Rijeka imati vrlo velike mogućnosti i perspektivu da postane jedna od vodećih luka Mediterana. Ministar je istaknuo da paralelno s tim harmoniziraju ulaganja u cestu D403, cestu koja se traba spustiti do Luke.

'Rijeka je uvijek bila europski grad, a riječka luka nije bila dovoljno uspješna. Hrvatska je trebala biti u EU još prije 20 godina, a sada, na vratima Europske unije, od riječke luke konačno počinjemo stvarati ono što ona mora biti - Luka Hrvatska. Ona je velika i važna luka, potencijal je puno veći od ovoga što danas vidimo, a mi spadamo u pomorske narode. Od nje ćemo napraviti jednu od značajnijih europskih luka', poručio je Milanović te je obećao da će Hrvatska do kraja ovog desetljeća, bio on tada predsjednik Vlade ili ne, imati modernu svjetsku luku i željezničku prugu od Rijeke do mađarske granice, a onda i Budimpešte, vrijednu tri milijarde eura

'Borit ćemo se sami, koristeći se europskim fondovima za ono što se može financirati. Uvjeren sam da je ovo početak jednog novog vremena za Rijeku i ne mogu biti veći optimist', kazao je.

Na upit novinara o odustajanju investiranja Katara u LNG terminal i tko je kriv za propast tog projekta, Milanović je rekao da LNG ne može propasti. 'Pitanje je mjeseca kada ćemo ovu priču s izgradnjom LNG terminala početi ozbiljno zatvarati', poručio je i podsjetio da u deset godina nije napravljeno baš ništa, osim otvaranja lažnih gradilišta. Dodao je da se nada da nitko od njihovih političkih konkurenata nije toliko zlurad da očekuje da će otvarati gradilišta bez da su zatvorili cijelu konstrukciju.

Također, govoreći o gradnji Pelješkog mosta rekao je da mu ne pada na pamet da ode na Pelješac i otvori gradilište bez da zna da postoje novac i ugovori, bez obzira na to što su lokalni izbori za dva tjedna.

Hajdaš Dončić je, govoreći o HŽ Cargu, rekao da se željeznički sustav ne ruši. 'Selektirane su četiri kompanije i vjerujem da će biti pronađen strateški partner i da će Cargo biti pretvoren u srednjeeuropsku kompaniju koja će, između ostalog, moći operirati i između riječke luke i srednjeeuropskog zaleđa', izjavio je i dodao da se Cargo ne može nazvati državnom tvrtkom jer je on zapravo biznis, što znači da ljudi ondje moraju zaraditi plaću. 'Čuo sam od predsjednika uprave da je plaća danas isplaćena za sva društva u sklopu HŽ Carga', rekao je i naglasio da je sama željeznica u jednom velikom procesu transformacije te da direktne subvencije za Cargo nisu moguće.

O Croatiji Airlinesu je rekao da je šteta minimalizirana. 'Trošak je oko 200 tisuća kuna u ovih par dana koji je izazvan neletenjem, no ponavljam da restrukturiranje Croatia Airlinesa nema alternative. Točno po protokolu do 2015. plan restrukturiranja mora biti završen, a Vlada i ministarstvo paralelno pokušavaju naći partnera za dokapitalizaciju ove nacionalne kompanije', istaknuo je Hajdaš Dončić.

Upitan da komentira najavu o otkazima radnicima Zračne luke Rijeka, Hajdaš Dončić je odgovorio da je ta luka u problemima jer nema dovoljno prometa, kao i ona u Osijeku. 'Pokušavamo je uvezati s investicijama u Luku Rijeka i nuditi je kao jedan paket potencijalnim investitorima. Nema nikakve zdrave ekonomske logike da vlasnik zračnih luka bude država ili jedinica lokalne ili regionalne samouprave. Zračne luke su privatan biznis', zaključio je Hajdaš Dončić.