Očekivanja američkih potrošača osjetno su pogoršana i u ožujku, odražavajući pesimizam u prognozama poslovanja i zapošljavanja, pokazalo je izvješće instituta Conference Board
Indeks povjerenja potrošača pao je u ožujku za 7,2 boda u odnosu na revidiranu vrijednost u veljači i iznosio je 92,9 bodova, utvrdio je institut u izvješću objavljenom u utorak. U veljači smanjen je za sedam bodova, u siječnju za 5,4 boda, a u prosincu za 3,3 boda.
'Povjerenje potrošača pogoršalo se četvrti mjesec zaredom, kliznuvši na razine niže od relativno uskog raspona u kojem indeks uglavnom kretao od 2022. godine', rekla je viša ekonomistica u Conference Boardu Stephanie Guichard.
Oštar pad indeksa dijelom odražava značajno pogoršana očekivanja građana koja su se u ožujku spustila na najnižu razinu u 12 godina, osjetno ispod praga od 80 bodova koji obično nagovješćuje recesiju, primjećuju u Conference Boardu. 'Očekivanja potrošača posebno su sumorna', rekla je Guichard, istaknuvši izraženiji pesimizam građana u prognozama poslovanja i zamjetno pogoršane procjene zapošljavanja.
Građani lošije ocjenjuju i aktualno stanje na tržištu rada i u poslovanju, ali pogoršanje je znatno blaže, prema padu indeksa za 3,6 bodova. Optimizam građana u procjenama primanja bio je u proteklim mjesecima prilično stabilan, a u ožujku je više-manje okopnio.
To pokazuje da se zabrinutost za gospodarstvo i zapošljavanje proširila i na procjene građana o osobnoj situaciji, objašnjava viša ekonomistica Conference Boarda.