procjena analitičara

Pod terorom koronavirusa gejming industrija cvjeta, u ovoj godini prihodi gotovo 160 milijardi dolara

13.05.2020 u 08:56

Bionic
Reading

Na globalnom tržištu video igara u ovoj godini bit će ostvareni prihodi od 159,3 milijarde dolara prihoda, što bi bilo 9,3-posto više nego godinu ranije, podaci su iz izvješća kompanije Newzoo

U Newzoo-u prognoziraju i da će prihodi te industrije do 2023. godine premašiti 200 milijardi dolara prihoda.

Usporedbe radi, Disney je u prethodnom kvartalu zabilježio gubitak od 1,4 milijarde dolara, a cijela filmska industrija je od početka godine izgubila blizu 10 milijardi dolara, zbog mjera suzbijanja pandemije koje su pokosila i druge sektore industrije zabave, pokazalo je više istraživanja.

Najveći rast prihoda bit će u segmentu igara za mobilne uređaje, čemu su tijekom pandemije koronavirusa doprinijeli zatvaranje mnogih internetskih kafića i sve veća dostupnost mobilnih uređaja. Prema analitičaru Newzoo-a Tomu Wijmanu, prihodi od prodaje igara za mobilne uređaje u 2020. godini dosegnut će 77,2 milijarde dolara ili 13,3-posto više u odnosu na 2019. godinu.

Procjenjuje se i da će od 2,7 milijardi korisnika igara njih 2,6 milijardi igrati na mobilnim uređajima. Međutim, svega 38 posto platit će za igru na mobitelu, pokazuje istraživanje.

Jedini sektor u industriji igara za koji se očekuje gubitak prihoda jest igranje igara temeljenim na pretraživačima i to ove godine za 13,4 posto, na 3,08 milijardi dolara.

Shodan (System Shock)
  • GladOS (Portal)
  • Vaas Montenegro (Far Cry 3)
  • Sovereign (Mass Effect)
  • Princ Arthas (Warcraft)
Svi ih volimo mrziti: pobrojali smo najlegendarnije gejming negativce svih vremena Izvor: Screenshot / Autor: Looking Glass/Origin

Prema Wijmanu, rast prihoda uobičajeno je daleko sporiji u svijetu igara za osobna računala, jer najpopularnije igre postoje već tri godine, pa i više od desetljeća. Dodatno, internetske igre bilježe upravo zbog Covida-19 neka kašnjenja. Očekuje se da će ove godine prodaja igara na osobnim računalima proasti za 4,8 posto, na 36,9 milijardi dolara.

„Ako netko želi igrati baš određenu, više je nego vjerojatno da će pričekati još koji mjesec. Naravno, ako se to pretvori u pola godine ili godinu čekanja, priča se mijenja. Međutim, to nismo zabilježili. Možda bilježimo nešto malo više kretanja na sivom tržištu, ako su igre dostupne u drugim zemljama, no čak i to će biti ograničeno na nekolicinu velikih zaljubljenika koji ne mogu dočekati da igraju određenu igru“, rekao je Wijman.

No, kako ističe, preuzete igre na osobnim računalima drugačija su priča.

„Prvenstveno, tržište će se normalizirati nakon rekordnih mjeseci angažmana i potrošnje koje sada bilježimo. Bit će izazov za tvrtke koje proizvode igrice da zadrže neke od novijih igrača, no očekujemo da će dio novih igrača i dalje igrati. Pandemija je sigurno ubrzala pomak prema digitalnoj prodaji na konzoli“, rekao je Wijman.