Brojne europske zemlje potiču kupnju električnih bicikala s ciljem poticanja elektromobilnosti i smanjenja automobilskog prometa, osobito u gradovima. Donedavno je to činila i Hrvatska, ali u aktualnoj shemi raspodjele poticaja električni bicikli su isključeni
Početkom svibnja okončan je javni natječaj Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost za sufinanciranje energetski učinkovitih vozila. Ukupno 15 milijuna eura bespovratnih sredstava bilo je na raspolaganju za različite vrste električnih vozila, osim za električne bicikle i romobile.
Premda su u prvih nekoliko godina u programu sufinanciranja bili i električni bicikli, unatoč velikom interesu građana fond je odlučio isključiti potpore za ovu vrstu električnih vozila, uz obrazloženje da je primarni cilj subvencioniranja smanjenje štetnih emisija iz prometa te im je prioritet financirati vozila koja su alternativa onima na fosilna goriva.
Tako su priliku za državnu potporu dobili imućniji građani koji si mogu priuštiti kupnju skupih električnih vozila, a uskraćena je onima s nižim primanjima te zainteresiranim za jeftiniju varijantu električne mobilnosti.
Za razliku od Hrvatske, druge europske zemlje na različite načine potiču kupnju električnih bicikala smatrajući da je promicanje njihova korištenja učinkovit alat za smanjenje emisije ugljika, ali i reduciranje prometnih gužvi u gradovima.
Prema podacima Europske biciklističke federacije (ECF), postoji gotovo 300 shema poreznih poticaja i premija za kupovinu električnih bicikala diljem Europe, a nude ih nacionalne, regionalne i lokalne vlasti kako bi potaknule njihovo korištenje u prometu.
Iako su mnogi poticaji u Europi već uvedeni u prošlom desetljeću, broj shema značajno se povećao od 2019.
ECF-ova internetska tražilica pruža informacije o iznosu bespovratnih sredstava, vrsti bicikla i prihvatljivim ciljnim skupinama u pojedinim zemljama EU-a.
Primjerice, Francuska ima nacionalnu potporu za kupnju novih i rabljenih bicikala u iznosu od 300 do 400 eura, ovisno o imovinskom cenzusu. Uz to, postoji niz regionalnih subvencija koje se kreću od 100 do čak 1000 eura, koliko mogu bespovratno dobiti stanovnici metropolitanskog područja grada Orleansa.
Austrija je uvela porezne olakšice za vožnju biciklom na posao, a poduzetnici koji u poslovne svrhe putuju njime imaju pravo na neoporezivi troška od 0,38 eura po kilometru. Austrijancima je na raspolaganju i subvencija od 600 eura za kupnju električnog sklopivog bicikla za korištenje u kombinaciji s javnim prijevozom. Uvjet je da je primatelj zaposlen i ima godišnju kartu za javni prijevoz.
Austrijski građani mogu dobiti i različite regionalne i lokalne potpore za kupnju i korištenje električnih bicikala.
I Nijemci mogu koristiti porezne olakšice ako putuju na taj način na posao, i to 0,30 eura po kilometru.
U Njemačkoj postoji i shema poreznih poticaja za električne bicikle koje tvrtke daju svojim zaposlenicima. Ako se oni isporučuju kao dodatak ugovornoj plaći, ne uračunava se nikakva oporeziva naknada i ne mora se platiti porez na dohodak na njihovu vrijednost.
U Mađarskoj je građanima na raspolaganju bespovratni iznos od 90.000 do 150.000 forinti (od 220 do 370 eura), ovisno o vrsti električnog bicikla.
Italija ima nacionalnu shemu poticaja Bonus Mobilità, namijenjenu građanima koji žive u glavnim gradovima pokrajina i ostalim gradovima s više od 50 tisuća stanovnika, a putem koje mogu dobiti bespovratni iznos od 750 eura za kupnju bicikla. Uz to, pokrajine i lokalne jedinice omogućuju dodatne bespovratne poticaje za svoje stanovnike.