50 kuna po dionici

Poljaci i mirovinci preuzimaju Luku Rijeka - hoće li postati najveća na Jadranu?

15.11.2017 u 19:21

Bionic
Reading

Poljska tvrtka OT Logistics u petak je objavila ponudu za preuzimanje Luke Rijeka. Poljaci već drže trećinu te luke, a u preuzimanju nude iznos od 50 kuna po dionici. Njihove ambicije nisu skrivene ni skromne: Žele od Rijeke napraviti centar za izvoz poljoprivrednih proizvoda, posebice iz Mađarske i Srbije

Poljaci su ušli u obvezu za preuzimanje početkom rujna, kada su od države kupili 11 posto dionica, čime su povećali svoj udio s 20,8 na 32,5 posto. Državni udio od 11 posto platili su 79 milijuna kuna, a njihova ponuda bila je i jedina.

U ponudi za preuzimanje OT Logistics ne nastupa sam, već djeluju s mirovinskim fondovima AZ i Erste Plavi. Svoje odnose oni će regulirati dioničarskim ugovorom koji su potpisali sredinom rujna. Podsjetimo, ta dva fonda te PBZ/CO dokapitalizirali su Luku Rijeka 2015., kada su nove dionice upisivali po cijenama između 40 i 70 kuna. 

OT Logistics i dva mirovinska fonda ukupno drže 7,6 milijuna dionica Luke Rijeka, odnosno 56,61 posto ukupnog kapitala, pa se ponuda za preuzimanje odnosi na preostalih 5,8 milijuna dionica, odnosno 43,39 posto dionica. Priliku da zaradi nešto ima država jer još uvijek drži 25 posto dionica koje bi mogla prodati Poljacima i uzeti 168 milijuna kuna. 

Poljska kompanija u svojoj ponudi za preuzimanje navodi i da je za plaćanje svih dionica koje su predmet ponude za preuzimanje te svih naknada i troškova dioničara, kao i naknada Središnjeg klirinško depozitarnog društva (SKDD), osigurala ukupno nešto više od 293 milijuna kuna.

OT Logistics u ponudi navodi kako mu je u pogledu budućeg poslovanja Luke Rijeka namjera povećati njeno značenje izlazom na tržište središnje Europe, povećanjem volumena pretovara te stvaranjem novih pratećih djelatnosti poput skladištenja robe.

Luka Rijeka
  • Luka Rijeka
  • Luka Rijeka
  • Luka Rijeka
  • Luka Rijeka
  • Luka Rijeka
    +13
Luka Rijeka Izvor: Pixsell / Autor: Goran Kovacic/PIXSELL

Također navode kako im je namjera optimizirati postojeće logističke lance u svrhu privlačenja novih tereta, dok će primjena tehnološkog znanja i iskustva (know-how) direktno utjecati na kvalitetu usluga Luke Rijeka i postaviti više standarde djelovanja. 

Iz te kompanije također kao jedan od značajnijih strateških planova za Luku Rijeka navode širenje tržišta pretovara i međunarodnog prijevoza tereta poljoprivrednih proizvoda na područje Mađarske i Srbije, za što planiraju i izgradnju skladišta za poljoprivredne proizvode te obnovu i povećanje postojećih silosa u riječkoj luci. 

Iznimno značajnim strateškim planom označavaju i povećanje poslovanja i tržišnog utjecaja bakarskog terminala specijaliziranog za prekrcaj željezne rude i ugljena, uz plan za povećanje prijevoza željezne rude prema Mađarskoj, Srbiji, Austriji i Slovačkoj. 

Luka Rijeka u prvih je šest ovogodišnjih mjeseci zabilježila pad poslovnih prihoda za 19 posto, a prometa za 17 posto te je poslovala s gubitkom od 2,2 milijuna kuna.

Ukupni promet suhih tereta u riječkoj luci, koji čine Luka Rijeka i pridruženo društvo Adriatic Gate Container Terminal, u prvih šest ovogodišnjih mjeseci iznosio je 1.805.129 tona, što je 17 posto manje nego u istom razdoblju godinu dana ranije. Pritom je promet Luke Rijeka iznosio 999.870 tona i bio je za 30 posto manji u odnosu na lani.

Broj zaposlenih u tom je razdoblju smanjen za 30 te su krajem lipnja bila 643 zaposlenika.