PRVI KVARTAL

Prihodi Googlea porasli 12 posto unatoč padu cijena oglašavanja

24.04.2015 u 08:18

Bionic
Reading

Prihodi Googlea porasli su u prvom tromjesečju 12 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, na 17,2 milijarde dolara, jer je rast prihoda od oglašavanja znatno nadmašio negativan utjecaj visokog tečaja dolara i pada cijena oglašavanja

Prema poslovnom izvješću objavljenom u četvrtak, čista dobit tog tehnološkog diva dosegnula je u proteklom kvartalu 3,6 milijardi dolara, oko 4 posto više nego u istom lanjskom razdoblju, kada je iznosila 3,45 milijardi.

Pritom su prihodi od oglašavanja porasli za 11 posto na godišnjoj razini, na 15,5 milijardi dolara. Broj oglasa, ili plaćenih 'klikova', porastao je u odnosu na isto lanjsko razdoblje za 13 posto, dok je prosječna cijena oglašavanja, ili 'troška po kliku', pala za 7 posto.

Cijene oglašavanja su pod pritiskom jer sve više klijenata pristupa Googleovim uslugama putem mobilnih uređaja, kao što su pametni telefoni i tableti, a tu su cijene oglašavanja uobičajeno niže. Tu je i konkurencija, primjerice Facebooka, sve veća.

Googleu, kao i mnogim drugim američkim kompanija, štetu nanosi i visok tečaj dolara, koji je u prvom tromjesečju porastao oko 9 posto u odnosu na košaricu najvažnijih svjetskih valuta.

"Ako isključimo nepovoljan utjecaj tečaja, prihodi su porasli za 17 posto na godišnjoj razini", kaže Patrick Pichette, financijski direktor Googlea.

Premda su i prihodi i dobit nešto manji od očekivanja analitičara, cijena dionice Googlea porasla je više od 3 posto nakon objave poslovnih rezultata.

"Ulagači su se plašili da će financijski rezultati biti puno slabiji, s obzirom na visok tečaj dolara i jaku konkurenciju, no odahnuli su nakon poslovnog izvješća", kaže Colin Gillis, analitičar u tvrtki BGC Financial.