suradnja s Ministarstvom rada

Program "Grow Croatia with Google" za digitalnu edukaciju tvrtki i bolje poslovanje

01.12.2020 u 13:34

Bionic
Reading

Google programom "Grow Croatia with Google" u suradnji s Ministarstvom rada i HZZ-om do kraja 2021. želi pomoći deset tisuća malih i srednjih tvrtki i pojedinaca u ubrzanju digitalne transformacije i prebrođivanju krize, najavljeno je u utorak na online konferenciji o tom programu.

Konferenciju je online organizirao Google, ispred kojeg je Ivana Grabovac naglasila da je program tj. inicijativa "Grow Croatia with Google" u Hrvatskoj prisutna od 2017. kao podrška malom gospodarstvu i pojedincima u edukaciji i usvajanju digitalnih vještina, a sada je cilj pomoći i gospodarskom oporavku i razvoju.

"Do sada smo u tom programu pomogli više od 37 tisuća ljudi da steknu digitalne vještine, a do 2021. želimo pomoći 10 tisuća tvrtki i pojedinaca za ubrzanje digitalne transformacije poslovanja i usvajanja novih znanja i alata kako bi lakše i bolje radili i da se i u krizi i nakon nje vrate jači", kazala je Grabovac, dodajući da edukaciju provode u suradnji s Visokim učilištem Algebra.

Program je pozdravio državni tajnik u Ministarstvu rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike Dragan Jelić, naglasivši važnost suradnje s Googleom u donošenju novih znanja mladim i drugim poduzetnicima.

"Digitalna tranzicija jedan je od prioriteta u EU-a, pa i u Hrvatskoj, a to nije samo primjena novih tehnologija nego i edukacija i omogućavanje pristupa znanju svima, a u suradnji sa Googleom i HZZ-om to se omogućava kroz besplatne radionice", kazao je Jelić, navodeći da je te edukacije već prošlo 300 osoba koje su bile za samozapošljavanje.

Kao i ravnatelj HZZ-a Ante Lončar, i on vjeruje da će radionice obuhvatiti dosta mladih te male i srednje tvrtke jer su one temelj EU gospodarstva, a više od 90 posto ih je ove godine i u Hrvatskoj i u EU u gubitku zbog pandemije s padom prometa oko 50 posto.

Lončar je istaknuo da u HZZ-u djelovanje na tržištu rada prilagođavaju i novim, digitalnim trendovima, te obrazovanju radne snage u čemu mogu pomoći i alati Googlea.

"Digitalizacija je i strateški cilj Zavoda i ići će i iznutra i izvana prema korisnicima kroz mjere zapošljavanja i samozapošljavanja, ali i posredovanja na tržištu rada i edukaciju", kazao je Lončar, dodajući da je HZZ u radionice tijekom srpnja i listopada uključio ukupno 390 korisnika potpore za samozapošljavanje koji su na taj način dobili priliku dodatno unaprijediti svoje poslovanje.

Naveo je i da su primjerice radionicu Uvod u digitalni marketing ponudili nezaposlenim osobama te ostalim tražiteljima zaposlenja koji se nalaze u evidenciji Zavoda, a koji žele proširiti svoja znanja.

Najavljujući da će naglasak na radionici biti digitalne vještine i posebice digitalni marketing, direktor Googlea za regiju Adriatic Joško Mrndže kazao je da je to i pomoć oporavku hrvatskog gospodarstva pomoću tehnologije te da Hrvatska ima mogućnost s desetak zemalja srednje i istočne Europe postati i digitalna zemlja.

"Iako po DESI indeksu od 28 članica EU-a smo na 20. mjestu, ipak po segmentima poput znanja stojimo bolje, na 13., kao i u korištenju digitalnih usluga i alata na 15. mjestu, a u korištenje interneta od hrvatskih poduzeća na 12. mjestu. Ono što moram popraviti je brzina interneta i korištenje javno dostupnih e-usluga u čemu smo na 25. mjestu, i upravo imamo priliku razviti te usluge sada i pandemiji", kazao je Mrndže.

Ocijenio je i da je u Hrvatskoj ICT sektor iznimno kvalitetan i da može puno pridonijeti, ali i da je jako važno da se društvo u cjelini educira za digitalna znanja i koristi digitalne alate jer je to budućnost poslovanja i života, i to su nezaustavljivi trendovi.