U Hrvatskoj je u razdoblju od siječnja do kraja srpnja ove godine ostvareno 11,1 milijuna dolazaka turista, što je 6 posto više nego lani te 56,3 milijuna noćenja, također 6 posto više, priopćili su u ponedjeljak iz Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice (HTZ)
Po podacima sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru (sustav eCrew), pritom su strani turisti ostvarili 9,8 milijuna dolazaka i 49,8 milijuna noćenja, što je rast od po 6 posto, a poraste bilježe i domaći turisti - u dolascima za 7 posto te u noćenjima za 6 posto.
Tijekom sedam mjeseci najviše noćenja ostvareno je u Istri, 15,6 milijuna, u Splitsko-dalmatinskoj županiji, 10,5 milijuna noćenja te na Kvarneru, 10 milijuna. Slijede Zadarska županija, sa 7,5 milijuna noćenja i Dubrovačko-neretvanska županija sa 4,7 milijuna noćenja. U Šibensko-kninskoj županiji je ostvareno 3,7 milijuna, u Ličko-senjskoj 1,7 milijuna, dok je u Zagrebu ostvareno 1,4 milijuna noćenja.
Na kontinentu je, ne uključujući Zagreb, ostvareno 597.000 dolazaka turista, što je rast od 9 posto i 1,2 milijuna noćenja, odnosno za 7 posto više. Po kontinentalnim županijama, najviše je noćenja ostvareno u Karlovačkoj (295.000), Krapinsko-zagorskoj (195.000), Osječko-baranjskoj (108.000), Međimurskoj (106.000) i Zagrebačkoj županiji (105.000 noćenja).
Na nacionalnoj je razini tijekom prvih sedam mjeseci najviše noćenja ostvareno s njemačkog tržišta (10,5 milijuna), slovenskog (6,1 milijun), austrijskog (4,3 milijuna), poljskog (3,5 milijuna) i češkog (3,2 milijuna). Po segmentu smještaja, najviše noćenja ostvareno je u objektima u domaćinstvu (19,6 milijuna). U hotelima je ostvareno 14 milijuna noćenja, a u kampovima 10,4 milijuna.
Top destinacije u prvih sedam mjeseci po kriteriju ostvarenih noćenja su Dubrovnik, Rovinj, Poreč, Split i Medulin.
Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić ističe da je iznimno zadovoljan dosadašnjim tijekom turističke sezone. "U srpnju ove godine ranije smo ostvarili milijun noćenja u jednom danu, a podaci nam govore da se gosti u destinacijama duže zadržavaju i ostvaruju veću potrošnju. Iako smo u samom srcu turističke godine, trenutno smo fokusirani na post sezonu, od koje također puno očekujemo. U tijeku su kampanje na jedanaest svjetskih tržišta poput Njemačke, Velike Britanije, Francuske ili Španjolske na kojima promoviramo eno-gastronomiju, nautički i kulturni turizam te aktivni odmor", naglasio je Staničić.
Ministar turizma Gari Cappeli naglasio je važnost pozicioniranja Hrvatske kao cjelogodišnje destinacije.
"Gradimo imidž kvalitetne cjelogodišnje destinacije, a upravo ovogodišnji rezultati turističkog prometa to i pokazuju, kao i ostvareni prihodi od turizma koji su u prva tri mjeseca 14 posto veći u odnosu na isto razdoblje lani. Jačamo turističku potražnju s emitivnih tržišta kao što su Kina, Japan i Koreja, a veseli podatak da smo u ovom razdoblju u odnosu na prije dvije godine zabilježili rast turističkog prometa od preko 50 posto s dalekih tržišta", navodi Cappelli.