U kolovozu je promet u trgovini na malo u Hrvatskoj realno porastao za 2,0 posto na godišnjoj razini, što je veći rast nego mjesec dana prije i više nego što se očekivalo
Državni zavod za statistiku objavio je danas da je promet od trgovine na malo, što su ga ostvarili svi poslovni subjekti koji se bave tom djelatnošću bez obzira na svoju pretežnu djelatnost, u kolovozu nominalno porastao za 5,0, a realno za 2,0 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine.
To je iznad očekivanja. Pet makroekonomista, koji su sudjelovali u anketi Hine, procjenjivali su u prosjeku da je potrošnja u kolovozu porasla 1,4 posto na godišnjoj razini. Svi su očekivali rast, i to u rasponu od 0,7 do 2,7 posto.
S obzirom da je u srpnju promet u trgovini na malo ojačao 0,9 posto, rast od 2,0 posto predstavlja ubrzanje rasta.
'Rast prometa u trgovini na malo ponajviše se zahvaljuje jačanju turističke potrošnje. Dosadašnje turističke brojke vrlo su dobre, pa u cijeloj ovoj godini očekujem rast prihoda od turizma za 5 posto, na otprilike 6,5 milijardi eura', kaže Hrvoje Stojić, voditelj odjela Ekonomskih istraživanja Hypo Alpe Adria banke.
Dodaje da je rastu maloprodaje pridonijela i pojačana prodaja automobila, koja čini oko 5 posto u košarici trgovine na malo. Broj registriranih automobila porastao je u kolovozu za 5,6 posto na godišnjoj razini, nakon što je u srpnju pao.
Ipak, rast prometa u trgovini na malo u kolovozu nije bio baš snažan, a ni idućih se mjeseci ne očekuje jači rast.
'Ponovni rast nezaposlenosti, pad realnog raspoloživog dohotka, neizvjesnost u pogledu radnog mjesta te budućih primanja, kao i razduživanje stanovništva, ograničavat će rast potrošnje idućih mjeseci. Stoga ostajem pri procjeni da će u cijeloj ovoj godini promet u trgovini na malo zabilježiti rast od oko 1 posto', zaključuje Hrvoje Stojić.