POVRATA I DALJE NEMA

Umirovljenicima stigle trostruke mirovine: 'Greška zbog tehničke prilagodbe'

03.07.2024 u 14:32

Bionic
Reading

Umirovljenici koji primaju mirovine iz drugog mirovinskog stupa od HRMOD-a, u lipnju su dobili višestruke uplate na račune. Tjednima ih, kažu, nitko nije obavijestio da se dogodila greška pa nisu znali kako i kada će biti riješena, niti što se zapravo dogodilo. Iz HRMOD-a za portal Mirovina.hr kažu da je do greške došlo u Hrvatskoj poštanskoj banci zbog ‘tehničkih prilagodbi sustava’. Iz HPB-a pak poručuju da je u tijeku proces povrata sredstava, premda je od uplate prošlo već mjesec dana

Dvostruke i trostruke uplate mirovina za lipanj iz drugog mirovinskog stupa, koje isplaćuje Hrvatsko mirovinsko osiguravajuće društvo, sjele su na račune korisnika Hrvatske poštanske banke.

Umirovljenici su za portal Mirovina.hr rekli da ne zamjeraju što su dobili veće uplate, nego što im se nitko nije javio s objašnjenjem što se dogodilo i kako će se greška ispraviti.

Umirovljenike, dakle, zanima tko je odgovoran, ali i hoće li im se novac skidati s računa ili pak jednostavno neće dobiti uplate u narednim mjesecima. Portal Mirovina.hr podsjeća da je HPB u svibnju najavio da će u lipnju isplata mirovina iz prvog stupa kasniti nekoliko dana zbog tehničkih prilagodbi u sustavu zbog pripajanja Nove hrvatske banke.

'Do nenamjerne pogreške je došlo uslijed tehničkih prilagodbi sustava banke. Banka je otklonila poteškoće te je preuzela obavještavanje korisnika vezano uz povrat pogrešno doznačenih sredstava na njihove račune. Problem je u postupku rješavanja. HRMOD je obavijestio sve korisnike mailom o grešci', rekla je za savjetnica za odnose s javnošću Aleksandra Štingl.

No pitanje je zašto je Hrvatska poštanska banka šutjela o ovom slučaju, i to mjesec dana, s obzirom na to da su višestruke mirovine za lipanj isplaćene početkom tog mjeseca, a sada je već stigla i srpanjska uplata.

'U lipnju su zbog tehničke pogreške prilikom zadavanja naloga za isplatu mirovina u izoliranim slučajevima na račune korisnika provedene ponovljene uplate. Banka je tehničku pogrešku odmah otklonila te je u tijeku proces povrata sredstava između korisnika i njihovih poslovnih banaka', rekli su za portal Mirovina.hr iz HPB-a. Pritom nisu otkrili o koliko je točno korisnika riječ, kao ni kako će sam povrat izgledati i kada će biti obavljen.