Talijanskim touroperatorima, avio i brodskim prijevoznicima Hrvatska je poželjan partner i destinacija za njihove turiste, kojih bi u 2024. moglo biti više nego 2019., čemu će pridonijeti i nove avio i brodske linije s juga Italije, poručio je s BMT-Mediteranske turističke burze direktor HTZ-a Kristjan Staničić
Na toj burzi, koja traje do 16. ožujka, Hrvatska je zemlja-partner, Hrvatska turistička zajednica (HTZ) i njezino predstavništvo u Milanu su nositelji nastupa, a partnerstvo na BMT-u su na otvorenju u četvrtak direktor sajma Angelo de Negri i drugi talijanski partneri ocijenili jako pozitivnim, kao i Staničić, jer je to i prvi puta da je Hrvatska na toj burzi partner.
Kako se radi o poslovno burzi s kupcima i partnerima iz cijelog svijeta orijentiranih na Mediteran, uloga Hrvatske je sve važnija, jer je sve atraktivnija destinacija na Mediteranu, kazao je direktor sajma Negri.
“Povezuju nas more i turizam, dobri smo susjedi i možemo i raditi više zajedno”, izjavio je Negri.
“Dobro smo se predstavili na BMT-u u Napulju i nacionalno i po regijama, s još oko 15 izlagača, turističkih zajednica i tvrtki, koje dogovaraju poslove. Talijanskom tržištu je važna kvaliteta ponude, i to sve više i prepoznaju i u Hrvatskoj, ali i cijene koje su u odnosu na njihove još konkuretnije. Ipak, svako povećanje cijena treba pratiti i kvaliteta i tu treba biti pažljiv”, ocijenio je Staničić.
Važnim je izdvojio i veće zanimanje Talijana za dolaske u pred i posezoni, zbog gastronomije, kulture i aktivnosti na otvorenom, a jako dobro reagiraju i na hrvatske promotivne kampanje, posebno za premium i različitost ponude, kao i na to što se u strateškim dokumentima ide u smjeru održivog razvoja turizma u Hrvatskoj.
“U 203. u hrvatskom turizmu su se s talijanskog tržišta već izjednačili rezultati s rekordnom 2019., a u 2024. uslijed svih novosti i širenja suradnji može se očekivati premašivanje te godine, i to najviše u pred i posezoni", kazao je Staničić.
Slično je poručila i direktorica HTZ predstavništva za Italiju u Milanu Viviana Vukelić, naglasivši da su Hrvatskoj na tom tržištu zapravo najveći konkurent sama Italija u kojoj odmore provodi oko 70 posto Talijana koji putuju, dok ih oko 30 posto odlazi izvan zemlje.
"Hrvatska je tu uvijek među traženijim odredištima na Mediteranu, i ono što im je jako važno uz kvalitetu i cijenu je i blizina Hrvatske", dodala je Vukelić.
Predsjednik najveće talijanske udruge touroperatora ASTOI Pier Ezhaya kazao je da oni drže 90 posto talijanskog tržišta touroperatora (TO) te da s Hrvatskom žele više raditi, ali i da očekuju da mogu bolje 'programirati' pakete s letovima i hotelima, u čemu im treba više suradnje s hrvatskim partnerima.
“Naši TO očekuju bolju turističku godinu u Hrvatskoj od 2023., turisti žele putovati organizirano, i tu vidimo mogućnosti za nove programe. Hrvatska ima sve bolju ponudu i nudi više doživljajaja što Talijani i traže, a i cijenama su u Hrvatskoj, posebice u hotelima, još vijek povoljniji nego u Italiji i na Mediteranu", poručio je Ezhaya.
Na BMT burzi najavljene su i nove aviolinije niskotarifnog prijevoznika Volotea iz Barija i Napulja prema Splitu i Dubrovniku od kraja svibnja, što uz već postojeće linije sa sjevera Italije sada približavaju i njezin jug Hrvatskoj.
Također ima i novih brodskih linija talijanskog prijevoznika SNAV prema Splitu, kao i nove dnevne linije Jadrolinije iz Barija prema Dubrovniku od kraja travnja, što imaju prvi puta.
Uz već postojeću Jadrolinijinu cjelogodišnju brodsku liniju iz Ancone prema Zadru, sada otvaraju i jednu sezonsku na istoj liniji od lipnja do kraja kolovoza, u čemu svi vide i potenacijal za povećanje brodskog putničkog prometa među dvije zemlje ove sezone.
Otvorenju BMT-a bili su i veleposlanik RH u Italiji Jasen Mesić, predstavnici talijanske turističke organizacije ENIT, Grada Napulja, kao i predstavnici HGK i državni tajnik u Ministarstvu turizma i sporta Josip Pavić, koji je na otvorenju naglasio povezanost Hrvatske i Italije morem.
“Sjajno je biti zemlja partner turističke burze u Napulju u Italiji, jer je to važno za promociju i poslove turizma, a svi smo dio Mediterana, a time i bliski i dobro je da možemo i više raditi zajedno", poručio je Pavić, dodajući i da je Italija za Hrvatsku jedno od važnijih tržišta, uvijek među top deset.