Njemački Volkswagen (VW) je u prvoj polovici ove godine pretekao Toyotu po broju prodanih vozila, pa je svoj cilj da postane najveći svjetski proizvođač automobila ostvario tri godine prije nego što je planirao
Toyota je u utorak objavila kako je od siječnja od lipnja prodala 5,02 milijuna automobila, što je pad od 1,5 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje i manje od 5,04 milijuna automobila koliko je isporučio VW.
Toyota je objavila da je na prodaju u šestomjesečnom razdoblju utjecalo usporavanje prodaje na tržištima u razvoju i povećanje poreza na mini-vozila u Japanu.
Njemački Volkswagen povećao je prodaju pod osmogodišnjom vladavinom izvršnog direktora Martina Winterkorna uz pomoć novih brandova i tvornica, te rasta prodaje u Kini.
Isporuke VW grupe, uključujući premium brandove kao što su Audi i Porsche, u prošloj su se godini više nego udvostručile, na više od 10 milijuna vozila, dok se dobit gotovo utrostručila, na 12,7 milijardi eura.
"VW je preuzeo krunu od Toyote u teškim vremenima kada je prodaja na glavnim tržištima u padu. Ako želi zadržati vodeće mjesto, morat će izdržati usporavanje prodaje u Kini", kaže Stefan Bratzel, voditelj njemačkog istraživačkog instituta Center for Automotive Management.
Najveći europski, a sada i svjetski proizvođač automobila ima koristi od jačanja prodaje na domaćem, europskom tržištu, čime nadoknađuje usporavanje isporuka u Kini, koja čini otprilike trećinu prodaje VW grupe.
No, nakon što je godinama povećavao proizvodnju i širio se akvizicijama, VW se lani usmjerio na jačanje kvalitete zarade kako bi mogao financirati rastuće tehnološke potrebe i nadogradnju pogona.
Toyota u poslovnoj godini, koja završava u ožujku 2016., procjenjuje da će njezina prodaja u svijetu iznositi 8,9 milijuna vozila, dok je u prethodnoj fiskalnoj godini prodala 8,97 milijuna automobila.
VW, pak, očekuje "umjereni" rast isporuka u odnosu na prošlogodišnjih rekordnih 10,1 milijun prodanih automobila.