Obrti i mala poduzeća okosnica su svakog gospodarstva, pa tako i hrvatskog. Oni su pokretači rasta BDP-a, često djeluju kao inkubatori inovacija te igraju ključnu ulogu u smanjenju nezaposlenosti, posebno na lokalnoj razini
Svako ulaganje u njihov razvoj se stoga višestruko isplati za cijelu zajednicu u kojoj posluju, s time da postoji jedan veliki bazen potencijalnih mogućnosti koji hrvatska zajednica malih poduzetnika i obrtnika još nije do kraja istražila. Riječ je o zelenim, odnosno održivim rješenjima. U Hrvatskoj je strategije održivosti provelo ili je u procesu provođenja 31 posto malih i srednjih poduzeća, a poražavajuća je činjenica da hrvatska poduzeća češće zaostaju u implementaciji strategije održivosti, nego što ju usvajaju.
Zelena rješenja predstavljaju odličnu priliku za obrtnike i male poduzetnike jer im otvara ogromne prilike za uštedu i rast poslovanja, a ujedno se njihovom implementacijom smanjuje ugljični otisak.
Kako bi im pomogao da ostvare taj neistraženi potencijal, E.ON Hrvatska je pokrenuo PowerUP Poziv, jedinstvenu inicijativu koja nadilazi standardne natječaje, usmjeravajući se na stvaranje zajednice održivih poduzetnika i obrtnika. Ovaj natječaj pruža priliku za osvajanje zelene energije budućnosti, približavajući sudionike korak bliže energetskoj neovisnosti.
Glavna nagrada uključuje solarnu elektranu
PowerUP Poziv ima za cilj osnažiti konkurentnost hrvatskih obrtnika i malih poduzeća kroz poticajna rješenja za povećanje energetske učinkovitosti. Glavna nagrada, PowerUP Transformation paket, uključuje solarnu elektranu snage 15 kW, električnu punionicu, zelenu tarifu električne energije po cijeni regularne te 5.000 eura za oglašavanje na billboardima. Tri poduzetnika imat će priliku osvojiti ovu nagradu, dok će pet prijavitelja biti nagrađeno PowerUP Growth paketom koji uključuje električnu punionicu, zelenu tarifu i 3.000 eura za oglašavanje. 15 dobitnika osvojit će PowerUP Boost paket s električnom punionicom i zelenom tarifom. No, najvažnija vrijednost ovog natječaja leži u činjenici da svi prijavljeni nešto dobivaju – svi sudionici osvajaju PowerUP Bonus, koji obuhvaćaju benefite poput 10 % popusta na solarnu elektranu do 15kwh, 10 % popusta na električnu punionicu, Zelenu tarifu električne energije po cijeni regularne te brojne druge navedene na PowerUp Poziv web stranici.
Pravo sudjelovanja imaju svi hrvatski poduzetnici i obrtnici, a naglasak je stavljen na sektore kojima su energetska rješenja ključna za optimizaciju poslovanja – proizvođače prehrambenih proizvoda, male hotele, iznajmljivače apartmana, vlasnike kampova, ugostitelje, OPG-ove, male muzeje. Prijava je jednostavna i odvija se putem web forme PowerUP Poziva, gdje poduzetnici mogu podijeliti svoju inspirativnu energetsku priču. Prijave su otvorene do 30. travnja, a stručni žiri odabrat će najinspirativnije projekte koji će osvojiti vrijedne nagrade.
Značajne financijske uštede
Ono što PowerUP čini posebnim nije samo nagradni natječaj, već dugoročni utjecaj na poslovanje poduzetnika koji se odluče za održiva energetska rješenja. Instalacija solarne elektrane donosi značajne financijske uštede smanjujući troškove električne energije, čime poduzetnici povećavaju profitabilnost i smanjuju osjetljivost na tržišne oscilacije cijena energije. Osim financijskih prednosti, prelazak na solarnu energiju doprinosi očuvanju okoliša smanjenjem emisije CO₂ i korištenjem obnovljivih izvora energije, što dodatno jača imidž poduzeća kao ekološki osviještenog poslovnog subjekta. Ulaganje u zelene tehnologije otvara vrata i novim poslovnim prilikama – primjerice, implementacija EV punionica može privući vlasnike električnih vozila, proširujući bazu klijenata i povećavajući konkurentnost na tržištu.
Kombinacija solarnih elektrana, EV punionica i zelene tarife omogućuje poduzetnicima veću kontrolu nad vlastitom energetskom potrošnjom, smanjujući ovisnost o vanjskim dobavljačima energije te stvarajući temelje za dugoročnu energetsku samodostatnost.
PowerUP Poziv nije, dakle, samo natječaj; to je pokret prema zelenijoj budućnosti i prilika za poduzetnike da postanu dio zajednice koja prepoznaje održivost kao ključ uspješnog poslovanja.