Sve stranke i liste koje sudjeluju na izborima za Europski parlament do subote 18. svibnja Državnom izbornom povjerenstvu moraju predati prve financijske izvještaje. I dok je običaj da najveće stranke čekaju posljednje minute, neki su već požurili s predajom
Stranke i liste moraju predati prva izvješća o financiranju izborne promidžbe, u koja spadaju i izvješća o primljenim donacijama, troškovima promidžbe i popustu koji su dobili za medijsko oglašavanje.
Na prethodnim izborima postojali su rokovi za predaju te rokovi za objavu izvještaja na stranicama političkih stranaka, međutim na ovim izborima financijski izvještaji objavljuju se na stranicama Državnog izbornog povjerenstva gotovo netom nakon što su predani.
Stranke i nositelji lista dostavljaju izvještaje elektroničkim unosom u DIP-ov informacijski sustav za nadzor financiranja promidžbe te ih više ne moraju slati poštom u papirnatom obliku.
Prva koja je predala izvještaje javnosti je nepoznata Stranka hrvatskog zajedništva, koja nije primila nijednu donaciju, a nije ni imala troškova promidžbe.
Izvještaje su već predali i Pokret za modernu Hrvatsku i Hrvatska braniteljska pučka stranka, a od poznatijih samo Marijana Petir.
Izvještaji pokazuju da je Petir do sada prikupila 38.200 kuna donacija. Najveću donaciju, od čak 15.000 kuna, Marijani Petir dala je bivša HSS-ovka Marijana Fabić-Rusak. Ta bivša HSS-ovka iz Međimurja iz stranke je izbačena isto kada i Petir, a prilikom suspenzije kazala je da će uvijek podržavati Marijanu Petir u radu.
Petir, pokazuju izvještaji, u kampanji je do sada potrošila 47.209 kuna, od čega je više od 36 tisuća platila Hrvatskoj pošti za poštanske usluge. Nešto više od devet tisuća platila je grafičke i tiskarske usluge Grafici Markulin, gotovo tisuću kuna Narodnim novinama za uredski materijal te 100 kuna Gradu Zagrebu za najam prostora.
Marijana Petir, pokazuje izvještaj, nije imala popust na medijsko oglašavanje.
Iako je rok za predaju prvih izvještaja u subotu, stranke i nositelji lista mogu prikupljati donacije do kraja izborne kampanje, odnosno do 24. svibnja do 24 sata.