Dok prošli put nisu ni znale za njih, ovaj su se put uključile u kampanju za izbore za Europski parlament. Ne pripadaju nijednoj političkoj opciji. Jedna je influencerica, druga aktivistica. Jedna apsolventica beogradskog Fakulteta političkih nauka, druga je polaznica Visoke škole za međunarodne odnose i diplomaciju Dag Hammarskjöld iz Zagreba. U razgovoru za tportal Adrijana Nikitović iz Beograda otkriva što ju povezuje s europskim izborima, a Karla Zelić kako animira mlade na izlazak na birališta preko društvenih mreža
Luda je za modom, obožava hip-hop, a na društvenim mrežama njezine objave prati više od 13.000 ljudi. Studenticu treće godine zagrebačke Visoke škole za međunarodne odnose i diplomaciju Dag Hammarskjöld Karlu Zelić upravo je glazba povezala s Europskim parlamentom.
'Našla sam se u svemu ovome zahvaljujući hip-hopu, preko kojega poznajem Marka Boka iz Ureda Europskog parlamenta u Zagrebu. Jednom nogom sam, mogu tako reći, u tome, a drugom u politici, odnosno društvenom angažmanu. Preko Instagrama i Facebooka komuniciram o temama za koje mislim da su važne i pokušavam angažirati mlade da se i oni aktiviraju', počinje svoju priču za tportal Karla Zelić, s kojom smo razgovarali u Bruxellesu.
Iako je Karlina prva ljubav moda, sebe će ipak opisati kao svestranu osobu koja ne želi birati nego poručiti da se istovremeno može angažirati i oko mode i oko politike.
'Više me zanima moda, odnosno kreativni rad, ali mi je važna i diplomacija koju završavam. Pa zašto onda ne spojiti nespojivo?', odgovara nam protupitanjem mlada modna influencerica Karla Zelić kojoj su najdraži strani dizajneri MISBHV brend dok na domaćoj sceni preferira modni duo Gale Marije Vrbanić i Filipa Vajde.
Upravo ono što mnogima nije - njoj je pošlo za rukom. Kolege iz modnog svijeta, govori, znaju je kao studenticu, onima pak iz studentskih klupa manje je poznata njezina prva strast – moda.
'Kada me ugledaju u novinama ili malo nekonvencionalno dođem obučena na fakultet, uočavaju razliku, ali im je to simpatično. Moda je dio mojeg identiteta kojeg se ne želim odreći nego spojiti sve u jednom, a prilagoditi se kako idem iz jedne u drugu sredinu, iz mode u politiku ili obrnuto', nastavlja ova studentica diplomacije koja se angažirala preko svojih profila u kampanji #ovajputglasam za predstojeće izbore za Europski parlament koji će se održati u Hrvatskoj 26. svibnja. Ona je tek jedna od preko 26 tisuća registriranih aktivista ove kampanje.
Iako je Hrvatska u članstvo Europske unije ušla još 2013., ova influencerica upoznala se s europskim izborima tek na fakultetu. Za prošle nije ni znala. Na proteklim izborima 2014. sedam od 10 mladih Europe nije ni izišlo na birališta.
'O tome govorim. Zato treba angažirati mlade jer se o tome ne govori dovoljno', otkriva nam razloge svojeg angažmana.
Preko društvenih mreža svakodnevno 'krstari', a ciljana skupina su joj mladi, odnosno punoljetne osobe između 18 i 35 godina, za čiju se pažnju sada nadmeće u moru objava.
'Želim im pokazati kako nije cool biti doma, ne raditi ništa i ne utjecati na svoju budućnost. Bolje je glasati, angažirati se jer svaki glas je bitan. To nije nešto što se događa daleko od nas, nego smo upravo mi dio svega toga', govori ona.
A kako ljudi iz modnih redova reagiraju na njezine priče iz kampanje #ovajputglasam, pitamo ju.
'Pozitivno. Javilo mi se već nekoliko ljudi iz svijeta mode koji nisu znali da sam društveno angažirana. No i neki drugi koji su mi poručili da sam im uzor. Želim dati do znanja kako je važno raditi na sebi iznutra i izvana. Ljepota ti ne vrijedi ako nemaš ništa u svojoj glavi i srcu', sažima kratko te dodaje:
'Nisam politički opredijeljena ni za jednu stranu, ni lijevo ni desno. Aktiviram se tako da promičem jednakost, ravnopravnost i borbu protiv stereotipa. Pokušavam neke po meni zdrave ideale promovirati ljudima', zaključuje ova modna influencerica i sve više politička aktivistica.
U modnom svijetu kojim je okružena već je uočila kako se američki dizajneri angažiraju oko neke društvene ili političke teme dok europski, primjerice, ističe, ostaju po strani i ne izlaze u javnost sa svojim stavovima.
'Vjerujem da su politički aktivni, ali to ne naglašavaju toliko', zaključuje ona.
(Ne)običnog posla prihvatila se i beogradska apsolventica Fakulteta političkih nauka Adrijana Nikitović. U Zagreb je stigla u sklopu studentske razmjene preko programa Erasmus +. Trenutno volontira i u Romskom nacionalnom vijeću u Zagrebu, a u Bruxelles je stigla kako bi upoznala aktiviste iz drugih država članica i ono što oni čine u svojim sredinama kako bi na birališta privukli što više mladih. Upravo je Erasmus bio glavni okidač za njezino uključenje u aktivnu promidžbu europskih izbora.
'Na radionicama sam uočila koliko su studenti slabo informirani, a stranim studentima još je teže pa ih sada informiram o tome kako da glasuju dok su u Hrvatskoj', kaže za tportal Adrijana Nikitović.
Neobično je to da studentica iz države nečlanice Europske unije animira one koji su u članstvu ove europske obitelji. Pitamo ju kako se našla u toj priči?
'U kampanju sam se uključila saznavši da je samo 13 posto mladih, a pri tome mislim na one između 18 i 25 godina, glasalo na prošlim izborima u Hrvatskoj. Izbore za Europski parlament smatram važnim jer je to jedino reprezentativno tijelo u kojem građani Europske unije mogu utjecati na sastav, odnosno birati svoje zastupnike, a s druge, Europski parlament donosi zakone koji se tiču svih ljudi, građana Europe', odgovara za tportal studentica Nikitović.
Problema na terenu, kaže nam, nije imala zbog svojeg naglaska i jezika kojim govori. Ljudima je, dodaje, to čak i simpatično. Kolege u Beogradu znaju da se angažirala oko kampanje u Hrvatskoj. A kako na to gledaju, pitamo ju?
'Nažalost, moram reći kako su ljudi u Srbiji dosta skeptični kada je riječ o Europskoj uniji, a o samim izbornim procesima ne znaju puno. Čak i građani u Hrvatskoj vrlo malo znaju o tome. No, dobro, riječ je ipak o najmlađoj članici. A vezano uz moj angažman, super im je to', kroz smijeh zaključuje aktivistica Adrijana Nikitović.