Što je iritantnije – televizijske igre koje zatupljuju, zvijezde bez pokrića, reality showovi, uggsice ili narodnjaci na mobitelu? Bolje se ne upuštati u ocjenjivanje jer je sve dovoljno iritantno da zaboravimo da se ikad dogodilo
Spamanje
Nakon što su lanci sreće iz poštanskih kaslića i na pisaćoj mašini pisanih upozorenja o godinama sreće ili nesreće završili u elektronskoj pošti, spamanje je u posljednjih deset godina dodatno evoluiralo. Prvo su nas plašili da, ako ne proslijedimo pismo/mail na 10 ili 20 adresa, možemo očekivati godine nesreće, tuge i jada, a sad relativno neupućeni korisnici interneta klikaju kojekakve priložene linkove, otvaraju stranice ili lajkaju grupu na Facebooku jer, ako to učini sto tisuća ljudi, onda će mala Romy dobiti svoja kolica, a bolnica će od Microsofta dobiti novi krevet. Pa vi onda ne kliknite na link nego bezdušno lupite shift+delete.
Tlačenje na Facebooku
OK, koristite Facebook. Ponekad vam je čak i koristan za kontakte. Ali zar vam zbilja treba pomoć pri gradnji sjenice na farmi ispred koje hoćete nakeljiti bar tri vrtna patuljka i jednog zlatnog retrivera? I je l' baš morate onda slati poruke svim svojim prijateljima? Ako otkrijete super genijalnu grupu koja podržava lakiranje noktiju u zeleno-ljubičastoj boji na terasi hotela Jadran, moraju li se baš svi učlaniti? I da, lajkanje je opcija koju se koristi kad vam se nešto sviđa, pa budite oprezni kad je birate ispod obavijesti o nečijoj smrti. Čisto napominjemo, moglo bi se krivo shvatiti...
Telemarketing
Za koga glasate, čiju internetsku vezu koristite, koliko decilitra mlijeka dnevno pijete, koristite li nove kozmetičke proizvode tvrtke koja je baš u vašem kvartu prošli tjedan otvorila novu poslovnicu, još niste uplatili svoje osiguranje?! Telefonsko spamanje uzelo je maha posljednjih deset godina, a vjerojatno uskoro možemo očekivati i prodaju friških kokica ili svinjskih polovica preko telefona. Ponekad kod njih ne pali čak ni prekidanje razgovora i spuštanje telefonske slušalice. Već za pet minuta će zvati ponovno s neponovljivom ponudom koju su zaboravili u prvom razgovoru.
Reality showovi
Premda su u ovoj ili onoj formi reality showovi postojali i ranije, početak novog doba voajerizma u 21. stoljeću obilježili su anonimusi strpani u istu kuću s kamerama postavljenima tako da gledateljima ne može promaknuti nijedan kadar. Čak ni onaj u kupaonici. Gledanost je bila nevjerojatna, svi su htjeli vidjeti kako si tatin sin koji će naslijediti veliku tvrtku reže nokte, kako frizuru radi razmažena sponzoruša, koliko treba mirnoj curi iz kvarta da poludi i pošalje sve u rodno mjesto. A onda se većina gledatelja prisjetila da ima svoje živote i reality showovi su završili na listi najiritantnijih pojava desetljeća.
Televizijske igre za zatupljivanje
I dok su se reality showovi polako počeli gasiti, nastajala je jedna sasvim drukčija platforma igranja sa živcima gledatelja. Trosatno ili četverosatno čudovište od emisije u kojoj je trebalo sudjelovati u kvizu čije se pitanje mijenja jednom u sat vremena okupiralo je na neko vrijeme udarne jutarnje i kasne večernje termine. Kako se zove životinja čije ime sadrži tri slova, počinje na 'j', a završava na 'ž', a nije jež, koliko su dva plus dva, ali nisu četiri, koliko nepostojećih trokuta vidite na slici…
Uggsice i crocsice
Tko se uopće sjetio napraviti ljetne čizme podstavljene krznom od ovčje vune? Ili potpuno gumene klompe? Osim što izgledaju gotovo degutantno obuvene na kratku ljetnu mini suknju, uggsice ni pod koju cijenu ne trpe mokro, ni kišu ni snijeg, pa čemu onda hodati u toplim mjesecima u čizmama podstavljenim krznom. Ista je stvar i s crocsicama. Ako slučajno ne kupite original, koji stoji parsto kuna, bosa noga vam neće dugo izdržati u gumenim klompama. Osim toga, izgledaju kao da ste traktorsku gumu nataknuli na stopalo pa parsto kuna za po doma i nije neka pristupačna cijena
Zvijezde bez pokrića
Apsolutna poplava nekih bizarnih lica i peroksida koja vlada medijima u posljednjih deset godina najblaže rečeno već pomalo ide na nerve. Iz mjeseca u mjesec s TV ekrana vrište neke nove napumpane usne, zalizane kose i sponzorirane frustracije. Zahvaljujući stranim zvijezdama koje znaju samo potrošiti naslijeđeno bogatstvo, naši na pravo balkanski način pokušavaju dotaknuti zvijezde. Za sve je kriva Paris Hilton!
FYI, ASAP, IMO, GJ…
Još malo iritantniji od završetaka mailova skraćenicama koje starija generacija nikako ne može dešifrirati, službeni su mailovi prepuni engleskih skraćenica. For your information, good job, as soon as possible, in my opinion, odnosno njihove kratice, očito su daleko ozbiljnije, oštrije i jasnije od 'da znate', 'dobro napravljeno', 'molim vas, što prije', 'po mom mišljenju'. Zašto bi se inače koristile?
Narodnjaci na mobitelu
Jako je uzbudljivo to što su proizvođači toliko unaprijedili mobilne telefone da nam sad služe i kao playeri za slušanje glazbe, ali na kakve sve ideje dođu korisnici mobitela, tu bi upotrebu trebalo nekako ograničiti. Možda bi pri kupnji mobitela kupci trebali ispuniti nekoliko kartica upitnika, nešto kao psihotest, da se vidi jesu li sposobni imati mobitel na koji sami mogu skidati melodije. Jer kakofonija izvitoperenih glasova cajki koja se može čuti svako malo nije uopće zabavna.
Pozz i cya
Pozdrav, vidimo se, čujemo se, ajde bok, sve su to izrazi koji su jako izašli iz mode u završavanju mailova. In su pozz, cya, kiss, bb, hf i slične riječi koje moraju biti jednosložne i ne smiju biti duže od četiri slova, a najbolja je opcija kad nemaju nijednog samoglasnika. Možda samo dva suglasnika. Već vidimo da će u sljedećem desetljeću i jedan suglasnik biti previše.