Tradicionalna slika Djeda Mraza, jednog od omiljenih dječjih likova, prema novim shvaćanjima daje loš primjer te promovira pretilost i vožnju u pijanom stanju, upozorili su australski zdravstveni stručnjaci
Dr. Nathan Grills sa Sveučilišta Monash u Australiji rekao je da debeli Djed Mraz, koji halapljivo guta konjak i mesnu štrucu dok se vozi na saonicama i dijeli darove po svijetu, i nije najbolji način za promociju zdravog načina života među mladim ljudima.
Ustvrdio je da bi Djedica zdravijeg izgleda bio puno učinkovitiji u promicanju takve prehrane i životnog stila. Istraživanje u SAD-u pokazalo je da je Djed Mraz jedini fiktivni lik koji djeca prepoznaju bolje od Ronalda McDonalda, maskote lanca fast food hrane McDonald's.
Doktor se također protivi tome što se lik Djeda često koristi za promoviranje nezdravih proizvoda, kao što su sokovi puni šećera, primjerice Coca-Cole. Premda su se zdravstvene organizacije već izborile za izbacivanje lula i cigara na slikama Djeda Mraza, dobroćudni debeljuco na nekim čestitkama još uvijek puši.
Grillsa uzrujava i činjenica da su Djedice idealni za širenje boleština: 'Ako Djed kihne ili zakašlje desetak puta dnevno, djeca koja mu sjede u krilu uz božićni poklon mogu dobiti i svinjsku gripu!'
Kad bismo htjeli poštedjeti djecu apsolutno svakog potencijalno lošeg utjecaja fiktivnih likova, državni bi aparat godinama imao pune ruke posla češljajući sve bajke, priče i crtiće. Na svu sreću, djeca su dovoljno inteligentna te vrlo brzo shvate da fiktivni likovi nisu pravi uzori. U suprotnom, bismo već imali generacije djevojčica koje se dave komadićima jabuke i ljube žabe po cesti ili dječaka koji bi se uputili u svijet razgaziti premalene čizmice.