Malo je područja na kojima se može naći toliko predrasuda i stereotipa o razlikama muškaraca i žena kao što je to vožnja. Znate već - žene se nisu u stanju bočno parkirati, problem im je i točenje benzina, prolazak kroz raskrižje ili vožnja brža od 40 kilometara na sat
No, stavimo stereotipe načas na stranu. Što kaže statistika, jesu li žene u prometu ipak neutemeljeno i nepošteno diskriminirane?
Većina studija potvrđuje da muškarci u prosjeku bolje od žena procjenjuju brzinu i udaljenost, što znanstvenici objašnjavaju nasljedstvom njihovih predaka koji su se bavili lovom. U vožnji to se očituje jasnijom procjenom situacije na cesti i lakšim svladavanjem parkinga. Nadalje, istraživanja su pokazala da muškarci imaju aktivnije tjemene režnjeve u mozgu što ih čini superiornijima u prostornim vještinama. One im omogućavaju vizualizaciju objekata i njihovo pretvaranje u 3D verzije, pa čak i rotiranje, što konkretno podrazumijeva da imaju manje problema s čitanjem navigacije i ne moraju je, za razliku od većine žena, stalno okretati kako bi ulica na karti bila točno u istom smjeru u kojem se voze.
I napokon, dok je za razliku od ženskog mozga koji ima bolju povezanost između hemisfera, što žene čini sklonijima razmatrati više faktora tijekom procesa odlučivanja, muški mozak aktivniji je unutar svake hemisfere. To konkretno znači da će brže i sigurnije donijeti odluku u datom trenutku, što u nekim situacijama tijekom vožnje može biti presudno.
No, uzalud sve te urođene predispozicije jer statistike koje idu muškoj vožnji u prilog tu završavaju.Prema jednom recentnom američkom istraživanju - a koje se poklapa s onima koje su posljednjih godina provodili Britanci i Austrijanci - u oko 80 posto svih prometnih nesreća u kojima su ozlijeđeni ili pregaženi pješaci sudjeluju muški vozači. Muškarci generalno izazivaju drastično više prometnih nesreća ili stradavaju u njima nego žene, čak i ako se uzme u obzir činjenica da u prosjeku prijeđu više kilometara nego one.
Nadalje, kad se usporede sve postojeće kategorije prometnih prekršaja, muškarci uvjerljivo dominiraju, bilo da se radi o neopreznoj ili prebrzoj vožnji, nepoštivanju prometnih propisa, vezivanju sigurnosnog pojasa ili vožnji pod utjecajem alkohola.
Razloge za takve brojke stručnjaci objašnjavaju činjenicom da su, zbog veće razine testosterona, muškarci puno agresivniji i nestrpljiviji za volanom te skloniji riskirati, a samim time i pogriješiti. O istinitosti ovih brojki najbolje svjedoči podatak da mnoge inozemne osiguravajuće kuće ženama nude povoljnije cijene i uvjete auto osiguranja.
Zaključak je stoga jasan: muškarci će vas možda brže prevesti od točke A do točke B, dok će vas žene do odredišta dovesti sigurno i u jednom komadu. Na vama je da izaberete…
I za kraj: postoji i jedna stavka u kojoj, prema podacima, nema razlike među spolovima - omjer žena i muškaraca koji se tijekom vožnje živciraju zbog gluposti koje u prometu čine drugi vozači potpuno je identičan.