CEO BLOG

Croatia Airlines uskoro dobiva flotu novih Airbusa. Njihov šef objasnio nam je što time dobivamo

Jasmin Bajić
Jasmin Bajić
Više o autoru

Bionic
Reading

Predsjednici te glavni izvršni direktori (CEO) najvećih, najmoćnijih i najpropulzivnijih hrvatskih kompanija na tportalu pišu o svojim poslovima, poteškoćama, prilikama i promašajima, ali i o svim temama koje smatraju bitnima. Jasmin Bajić, predsjednik Uprave Croatia Airlinesa, piše nam o tome da će 2024. biti godina u kojoj će nacionalni zračni prijevoznik otvoriti novo poglavlje u svojoj povijesti, ponajprije dolaskom posve nove flote Airbusa, ali i danas predstavljenim rebrandingom

Za Croatia Airlines je 2024. godina koja će zasigurno označiti novo poglavlje nacionalnog avioprijevoznika, poglavlje kojim u tridesetpetoj godini našeg postojanja započinjemo najveći i najambiciozniji projekt u povijesti kompanije – obnovu cjelokupne flote novom generacijom zrakoplova Airbus A220, a čiji smo novi vizualni identitet s ponosom upravo danas predstavili hrvatskoj javnosti, čineći tako trenutak dolaska prvog novog aviona još stvarnijim i bližim.

Što za Hrvatsku i Croatia Airlines znači obnova flote?

Obnovom flote Croatia Airlines će u potpunosti zamijeniti sve postojeće zrakoplove novima, što je značajan tehnološki iskorak kojim ćemo ostvariti i veću energetsku učinkovitost s 25 posto manjom potrošnjom goriva i emisijom CO2. Novim i modernijim zrakoplovima A220 osigurat ćemo bolji odgovor na konkretne potrebe putnika i efikasniji poslovni model, a na temelju toga otvorit ćemo i dodatne prilike u poslovanju, uz daljnje širenje mreže letova.

Sve će to istovremeno osigurati još kvalitetniju uslugu uz veće zadovoljstvo naših putnika, kojima će, osim letenja u novim i tišim zrakoplovima, na raspolaganju biti i druge pogodnosti tijekom leta, poput pristupa internetu, punjača za mobitele (USB A i USB C) u svakom sjedalu te različitih sadržaja uz suradnju s našim medijskim partnerima.

Unificiranom flotom od petnaest novih Airbusa A220, čiju potpunu isporuku očekujemo do kraja 2027. godine, ostvarit ćemo puni potencijal potreban za budući rast i razvoj. Nastavit ćemo, još snažnije i efikasnije, biti strateška podrška hrvatskom gospodarstvu i turizmu, svim našim dionicima, poslovnim partnerima i putnicima, osiguravajući cjelogodišnju povezanost Hrvatske s inozemstvom, kao i prometnu povezanost hrvatskih regija letovima u domaćem prometu, što je veoma važno za sve dionike hrvatskog civilnog zrakoplovstva (zračne luke, kontrolu letenja, dobavljače i druge).

U tom kontekstu koristim priliku naglasiti da smo tijekom ove zime, prvi put u povijesti, imali bar jednu međunarodnu liniju iz sedam hrvatskih zračnih luka. Preko najvećih europskih čvorišta s našim partnerima nastavit ćemo povezivati Hrvatsku s cijelim svijetom, čineći dostupnim svaku točku na Zemlji. Složit ćemo se s mišljenjem da Hrvatska kao sve više prepoznatljiva turistička destinacija ima velik potencijal za širenje turističke ponude i u zimskim mjesecima, stoga je naša vizija u sljedećih pet do deset godina pridonijeti stvaranju održivog cjelogodišnjeg turizma. Navedeno će zahtijevati zajednički nastup s različitim dionicima turističke ponude u Hrvatskoj, a u čemu će Croatia Airlines, očekivano i s pravom, imati značajnu ulogu.

  • +4
Rebrendiranje Croatia Airlinesa Izvor: Licencirane fotografije / Autor: CA

Redizajniran vizualni identitet za godine koje dolaze

U danima u kojima s nestrpljenjem iščekujemo skoru isporuku prvog zrakoplova A220, kada su naši piloti, mehaničari i drugo povezano osoblje u završnim fazama edukacije za nove avione kojima ćemo u narednim godinama ponosno letjeti nebeskim prostranstvima, naši timovi pod dizajnerskom palicom korporativne majstorice Ivane Ivanković marljivo su radili i na redizajnu vizualnog identiteta Croatia Airlinesa.

Rebrendiranjem nacionalnog prijevoznika osigurane su još bolja vidljivost i prepoznatljivost te dodatno istaknuta važnost hrvatskog identiteta i uloge Croatia Airlinesa za hrvatsku državu. Rep zrakoplova usklađen je sa samim znakom te postaje najviše prepoznatljiv dio našeg vizualnog identiteta, a naš znak i logotip kompozicijski su uravnoteženi s logotipom Star Alliancea modernim dizajnom u kojem su kvadrati u poziciji iz koje se odmah prepoznaje rep zrakoplova, što svakako šalje jasnu poruku.

Novi dizajn u potpunosti je usmjeren budućnosti, a Croatia Airlines i dalje, prema mišljenju renomiranih stručnjaka, ostaje jednim od neprepoznatljivijih brendova u svjetskoj avijaciji, dosljedno prezentirajući naše ključne vrijednosti - kvalitetu, sigurnost, pouzdanost, tehničku preciznost, udobnost putovanja i gostoprimstvo. A prepoznatosti našeg rada na svjetskoj razini svjedoči i moje posljednje imenovanje u Upravni odbor (The Board of Governors) Međunarodne udruge za zračni promet (IATA) za razdoblje od naredne tri godine, što je veliko priznanje našoj kompaniji. U sklopu našeg vizualnog iskoraka predstavili smo i nove uniforme letačkog i kabinskog osoblja Croatia Airlinesa.

Pozitivan poslovan rezultat potvrda stručnosti

Sve navedeno ne bi bilo moguće bez dosljedne primjene postcovid strategije i koraka koje smo poduzeli, svjesni potrebe da iz teških vremena izvučemo najbolje, da dodatno potvrdimo da jesmo i ostajemo neizostavna poluga hrvatskog gospodarstva i turizma. Podsjetit ću ovom prilikom da je tijekom pandemije bolesti COVID-19, koja je izravno utjecala na najveću krizu u povijesti zrakoplovstva, dodatno potvrđeno značenje Croatia Airlinesa kao strateškog dijela prometne infrastrukture Hrvatske, a podrška Vlade Republike Hrvatske u kriznom razdoblju bila je od esencijalnog značenja.

Osvrnut ću se kratko i na naš poslovni rezultat. U 2023. godini ostvarili smo operativnu dobit od 4,1 milijuna eura, što uz neto rezultat financiranja daje neto dobit od 2,3 milijuna eura. Navedeno je svakako pozitivan pomak od 20,4 milijuna eura u odnosu na prethodnu godinu, a brojke u nastavku najbolje govore same za sebe: u 2023. godini realizirali smo 25.977 letova, što predstavlja povećanje od 11 posto. Prevezli smo ukupno 1.733.529 putnika, što je 19 posto više nego 2022. godine, čime smo povećali naš tržišni udio na hrvatskom zrakoplovnom tržištu. Rast prometa omogućio nam je i povećanje operativnih prihoda, koji su iznosili 252,4 milijuna eura, uz rast od 20 posto, što za Croatia Airlines znači povratak među najveće hrvatske neto izvoznike.

Kontinuirano prilagođavajući naše poslovanje potrebama tržišta, tijekom ljetne sezone 2023. izravno smo povezivali Hrvatsku s 24 međunarodna odredišta, odnosno 25 europskih zračnih luka, te smo letjeli na 44 međunarodne linije. Proširili smo našu mrežu novim linijama iz Splita za Oslo i Skopje, iz Dubrovnika za Prag, iz Bola na Braču za München te iz Zagreba u Mostar. Naša suradnja sa 16 code share partnera, uključujući 13 članova Star Alliancea i tri člana alijanse Sky Team, omogućila nam je pružanje još bolje usluge putnicima.

Tijekom 2023. godine ugovoreno je financiranje petnaest novih zrakoplova Airbus A220, a uspješnosti tog procesa umnogome su pomogli značajno povećanje kreditnog rejtinga Hrvatske u posljednjih osam godina, uvođenje eura i ulazak u Schengen 2023. godine. Jasni u našoj strategiji, nastavljamo dalje.

Sadržaj, stavovi i mišljenja izneseni u komentarima objavljenima na tportalu pripadaju autoru i ne predstavljaju nužno stavove uredništva tportala.