S novoobjavljenim naslovima čitateljima je dostupno njih više od 300, od kojih je više od 170 pjesničkih zbirki, mahom nagrađivanih hrvatskih pjesnika i pjesnikinja, čime se mrežne stranice projekta BEK još jednom potvrđuju kao nezaobilazno mjesto za poklonike suvremene hrvatske književnosti
Društvo za promicanje književnosti na novim medijima [DPKM] objavilo je u okviru projekta Besplatne elektroničke knjige [BEK] ovogodišnji muški pjesnički blok s osam naslova:
„Ipak, zora” Tomislava Augustinčića, nagrađenu Goranom za mlade pjesnike 2020. godine, „Trebalo bi srušiti zidove” Krešimira Bagića, nagrađenu Dobrišom Cesarićem za neobjavljeni pjesnički rukopis 2010. godine, „Sang” Alena Brleka, nagrađenu Kvirinom za mlade pjesnike 2019. godine, „Crveno prije sutona” Denisa Ćosića, nagrađenu Goranom za mlade pjesnike 2019. godine, „Kosine” Branimira Dropuljića, nagrađenu Dragom Gervaisom 2019. godine, „Maja & Vuneni” Tihomira Dunđerovića, nagrađenu na Pjesničkim susretima u Drenovcima 2014. godine, „Od praznine” Anđelka Mrkonjića te „Precrtavanja” Jurice Vuce, nagrađenu na Pjesničkim susretima u Drenovcima 2010. godine. S ovim naslovima zainteresiranim čitateljima besplatno je dostupno ukupno 303 od 338 dosad objavljenih.
Muški pjesnički blok objavljen je zahvaljujući financijskoj podršci Grada Zagreba, Ministarstva kulture i medija RH te Zaklade Kultura nova.
O novim izdanjima:
„Ipak, zora” Tomislava Augustinčića osuvremenjuje neke elemente „pojmovnog pjesništva” 60-ih godina i kroz pažljivo i pomno proveden koncept traga za „točkom s koje je o udaljenosti i/ili blizini tijela moguće uvjerljivo lirski progovoriti” (B. Oblučar). Senzualna i apstraktna, klasicistička i postmoderna, „Ipak, zora” istaknut je prilog promišljanjima o (ne)mogućnostima tijela i tjelesnosti u suvremenoj hrvatskoj poeziji.
Nagrađena knjiga stihova „Trebalo bi srušiti zidove“ Krešimira Bagića već naslovom sugerira izraženiju angažiranost i obračun s vremenom koje doista, bar što se ljudske pameti općenito tiče, ne oskudijeva u posvemašnjoj devalvaciji svih vrijednosti. Poezija je, prisjetimo se, davno naslutila tu oskudnost. To ne znači da je Bagić odustao od asocijativnoga i metaforičnoga pjesničkoga pisma. Međutim, asocijativnosti i metaforičnosti u novoj je zbirci pridodao i izravnost, što ovoj poeziji podaruje istinsko čitateljsko užiće upravo na mjestima začudnih diskurzivnih rezova i tenzija između stvarnosti, praznine i jezika. [Delimir Rešicki]
Brlekov „Sang“ završetak je svojevrsne lirske trilogije, koja u svojemu finalnom pjevu oduhovljuje i ono posljednje, ali u svojoj egzistencijalnoj biti zapravo prvo: pjev krvotoka, magle duše. Sažetim izrazom, jezgrovitim metaforama i komprimiranim slikama, Brlek ponovno nudi mnogo u malom, potvrđujući se kao unikatan i iznimno značajan glas suvremene hrvatske književnosti.
U novijoj struji metaforične i, povremeno, raskošno slikovite mlade hrvatske poezije izdvaja se i „Crveno prije sutona” mladog goranovca Denisa Ćosića. Pisana u cjelini u ambijentu arboretuma u Trstenu, ova kompaktna zbirka pjesama u prozi stoji na prevodnici „prije kraja dana, prije kraja osobnog ciklusa lirskog subjekta, ali i prije kraja jednoga mitološkog i/ili civilizacijskog ciklusa” (E. Rudan). Prostor knjige pretvara se u poprište meditacije u kojoj je ljudska prisutnost minimalna, ali ova poezija ipak obiluje dodirima i nježnošću.
Pjesnički prvijenac Branimira Dropuljića „Kosine” nagrađen je 2019. riječkim Dragom Gervaisom za najbolju neobjavljenu knjigu. Riječ je o zbirci pretežno kratkih, sažetih, često poentiranih komada. Dropuljić uživa u igri i ne čini se nimalo sputanim preozbiljnim shvaćanjem sebe i svijeta, a opet mjestimice otvara čak i metafizičke vidike.
„Maja & Vuneni“ Dunđerovićeva je druga zbirka stihova, koja zavodljivom mistifikacijom lirskoga intimizma nudi dojmljivu i nadasve uspjelu nadgradnju autorovoj poetici neotradicionalizma, poststvarnosnosti i popartizma zacrtanoj odličnom nastupnom zbirkom „Psiho, ptice“. Zbirka „Maja & Vuneni“ redefinira i rekreira ionako maglovitu granicu poetskog i proznog iskaza, ujedno ljubavnog i društvenog, unutarnjeg i vanjskog, emotivnog i (meta)jezičnog.
U zbirci „Od praznine“ Anđelko Mrkonjić traži sidrište duhovna zavičaja i tradicije koju potom resetira osobnom refleksijom. Njegova pjesma nije tek kratkoročna terapija koja nudi tjelesni eskapizam iz grube zbilje. Ona je puno više od toga; pisanje ne samo da oslobađa, već i liječi. […]Dok progovara o ljubavi, bolesti i smrti, Mrkonjić se priklanja formulaičnosti molitve ponizna i mirna govoritelja. Njegove su molitve često eliptične, ali i pričljive i mozaične te rijetko nadražene rimom bez ikakva predumišljaja. [Ivana Đerđ – Dunđerović]
Može se reći kako Jurica Vuco ponovnim uzbibavanjem jezika i medija kao ključnih kodnih energenata 80-ih, stvara jedan hibridni, citatni tekst u kojemu je taj nanovo uznemireni jezik, i kada buja u hipertrofiranim nakupinama, i kad je okupljen u minimalističnu grafiju, jezik izostavljanja, eliptičnosti, nedovršavanja, poliloških strukturiranosti, igre i metakomentara. […] „Precrtavanja“ Jurice Vuce u svim je segmentima izvedbenosti pokazala visoko umijeće poetskog artikuliranja, produktivnu svijest o književnoj tradiciji, drugomedijskoj suvremenosti i posebice o jeziku na čiju ključajuću organičnost ponovno potrebno podsjeća. [Sanja Jukić]
Novi su naslovi dostupni u četiri najraširenija formata za e-knjige (HTML, ePub, PDF i MOBI), omogućujući online čitanje i/ili preuzimanje na vlastite uređaje, čime je zajamčeno optimalno čitateljsko iskustvo na svim trenutno postojećim računalnim uređajima, nezavisno od dijagonale zaslona na kojima se e-knjige čitaju, kao i mogućnost ispisa na kućnim pisačima.