Najstariji domaći suvremenoplesni kolektiv, Studio za suvremeni ples, izlazi s novim projektom 'Large' kojim nastavlja dugotrajnu kampanju proslave svojih prvih pola stoljeća
Kampanja 'Pola stoljeća sam nevidljiv!' započela je još 2010. akcijom, točnije performansom i izložbom 'Povijest gledanja' u režiji Olivera Frljića.
Tada je objašnjena kao istodobno skretanje pozornosti na položaj same kompanije, ali i suvremenog plesa općenito u domaćim okvirima. Unatoč nagradama i priznanjima, pa čak i onoj navodno najslužbenijoj – Nagradi hrvatskog glumišta koju je Studio osvojio koreografijom Matije Ferlina 'Nastup', ni plesu u Hrvatskoj nije ništa bolje.
Baš naprotiv, suvremeni ples i dalje je jedna od najugroženijih kategorija nezavisne scene koju su recesija i kulturnopolitičke odluke dovele do, pa i preko ruba preživljavanja. Zato se akcija za povratak vidljivosti i relevantnosti ove specifične umjetničke vrste nastavlja koreografijom naslova 'Large', koju potpisuje Sanja Tropp Frühwald.
Šest aktivnih plesača Studija – Branko Banković, Dina Ekštajn, Bruno Isaković, Ana Vnučec, Bosiljka Vujović Mažuran i nova članica Martina Tomić – premijerno će je izvesti 15. svibnja u 20 sati u Dvorani Gorgona Muzeja suvremene umjetnosti.
Prema riječima dugogodišnje voditeljice ove skupine Bosiljke Vujović Mažuran, 'Large' i jest i nije predstava. U skladu s trenutkom, ne samo za ples u Hrvatskoj, nego i za umjetnost općenito i ne samo ovdje, riječ je o 'apokaliptičnoj proslavi' u čijoj je osnovi snažna glazbena forma. Točnije, predstava 'preuzima formu rock koncerta' i preko nje dolazi do novih plesnih i koreografskih mogućnosti kojima izravno ili manje izravno aludira na aktualnost trenutka koji, kako se sve više čini, postaje presudan. 'Nalazimo se u trenutku u kojem se krajnji rok brzo približava! Rok je Sada! Sada znači intenziviranje svakog iskustva!' stoji u najavi predstave čiji je autorski tim impresivan.
Koreografkinja Sanja Tropp Frühwald iskusna je izvođačica s diplomom Salcburške Eksperimentalne Plesne Akademije ili SEAD-a, a može se pohvaliti i suradnjom s mnogim domaćim i svjetskim koreografima. Nastupala je svojedobno i u koreodramama, između ostaloga i u prvom ovdašnjem uprizorenju 'Psihoze 4.48' Sarah Kane u režiji Marija Kovača kao i u jednoj od rijetkih domaćih butoh produkcija, predstavi 'Koora' koju je koreografirala Slovenka Tanja Zgonc.
Autorski radovi Sanje Tropp, potpisani uglavnom kao produkcije VRUM performing arts collectiva kojeg je osnivačica i umjetnička voditeljica, predstavljali su Hrvatsku na međunarodnim scenama, a za prvi među njima dobila je svojedobno i nagradu Platforme mladih koreografa. U međuvremenu, 2009. pokrenula je u rodnom Varaždinu i festival suvremenog plesa Perform-D-ance.
Posebnost nove produkcije Studija za suvremeni ples je, pored Marija Kovača kao 'svježeg oka', što je novi naziv za dramaturga u plesnim projektima, i intenziviranje suradnje ove kompanije s Damirom Šimunovićem, glazbenikom i čestim autorom zvučne kulise za plesne i dramske predstave.
Ovoga puta on se nije zaustavio samo na studijskom radu, nego je sam izradio i specifične instrumente s kojima će članovi Studija 'zaplesati'.
Uz scenografiju Matije Šantića i kostime s popisom Zdravke Ivandije, 'Large' će reprizno biti odigran i dan kasnije na istom mjestu te ponovno tek na spomenutom varaždinskom festivalu te Festivalu plesa i neverbalnog kazališta u Svetvinčentu. U nadi preživljavanja i jačanja vidljivosti, Studio za suvremeni ples pravu proslavu svojih prvih pola stoljeća najavljuje za sljedeću godinu, kad bi se trebala realizirati i dugo pripremana suradnja s koreografom Francescom Scavettom