Na motovunsko brdo napokon se uspeo Ruben Östlund, švedski redatelj koji je u svojoj karijeri snimio dosad četiri dugometražna filma koja su redom osvajala sve što se od europskih nagrada osvojiti dalo
Na Motovun Film Festivalu primio je u petak navečer počasnu nagradu Maverick Motovuna, koja se dodjeljuje za kinematografsku hrabrost i širenje granica filmskog izričaja. Motovun Film Festival redovito je prikazivao njegove filmove. Štoviše, za Igru i Turista dobio je nagrade žirija kritičara FIPRESCI.
Filmovi Rubena Östlunda, precizne su studije zapadnjačkog života paraliziranog od straha prema drugačijem. Opsesivno se bavi svim vrstama konformizma: u društvu, u skupini, konformizma pred nasiljem, a kroz teme klase, imigracije i demokracije Östlund u svojim filmovima ispituje naličje naizgled 'idealnih' skandinavskih društava, pokazujući kako se ta društva temelje na klimavim nogama političke korektnosti i poslušnosti prema normama i konvencijama. No, ono što fascinira švedskog redatelja su ljudi koji su, kako smatra, u osnovi iracionalni i ponašaju se kao imitatori. 'Već od malih nogu imitiramo starije, no oponašanje ne prestaje ni kad odrastemo. Imitiramo sve, i dobro i loše, a mi koji stvaramo pokretne slike, moramo biti svjesni da ih ljudi oponašaju. U biti, slike najviše utječu na nas', rekao je, primajući nagradu, dobro raspoloženi Östlund.
Film Igra snimio je, jer ga je zaintrigirala podložnost grupnom nasilju kao i problem preuzimanja odgovornosti te činjenica kako u javnim prostorima naginjemo ulozi pasivnih promatrača. Prisjetio se da bi bilo dobro izgraditi simbolično mjesto koje bi nas podsjetilo koje su naše uloge kao ljudskih bića i tako je nastao Kvadrat. Instalacija je postavljena u švedskom Värnamu, a i film je rađen kao reklama za sam Kvadrat, koji je zamišljen kao utočište, mjesto na kojem tražimo i dobivamo pomoć. Instalacija je ovih dana postavljena i u Motovunu, a posjetitelji su poticani da iz kvadrata uzimaju stvari, ali da zauzvrat nešto ostave. 'Dobili smo više nego što smo ostavili, pa možemo zaključiti da su u Motovunu dobri ljudi', zaključio je direktor festivala Igor Mirković.
Östlunda fascinira i činjenica da ljepota može biti faktor društvenog ugleda čak i ako niste obrazovani, nemate novca ni talenta. Ljepota se nerijetko koristi kao sredstvo uspinjanja na društvenoj ljestvici te ona stoga ima i ekonomsku vrijednost.
No, Östlund će u svojem novom filmu radikalno izmijeniti hijerarhiju odnosa, stavivši protagoniste u neuobičajenu situaciju. U potrazi za idealnom plažom za snimanje prokrstarit će, najavio je, i hrvatsku obalu, pa možda njegov idući film u motovunskom programu bude snimljen u Hrvatskoj.