ELINA GARANČA

Treća sreća za latvijsku divu

21.01.2013 u 12:18

Bionic
Reading

Nakon dvostrukog otkazivanja u proteklim sezonama malo tko je mogao očekivati da će se Elina Garanča uistinu ukazati u dvorani Lisinski. No prema posljednjim, službenim najavama direkcije dvorane, dvojbi više nema jer je latvijska operna diva stigla u Zagreb. Iz trećeg pokušaja. Tako taj nenadan, no svakako dobrodošao solistički koncert, zakazan za 21. siječnja, postaje jednim od, realno govoreći, važnijih gostovanja čitave sezone

Naime mezzosopranistica Elina Garanča već je nešto više od desetljeća posve zasluženo jedno od najprominentnijih imena svjetske operne scene. Rođena Latvijka (1976) nakon završetka Glazbene akademije u Rigi seli se u Njemačku, a njen proboj na međunarodnu scenu započinje u Bečkoj državnoj operi tumačenjem Mozartovih i Rossinijevih heroina.

Pokazavši se već na samom početku karijere kao stilski besprijekorna i scenski uvjerljiva interpretkinja u belkantističkom repertoaru (iz kojeg svakako valja istaknuti portrete Rossinijeve Pepeljuge, Rosine, Bellinijevog Romea, Donizettijeve Giovanne Seymour) te u Mozartovim operama 'Titus' (Sesto) i 'Cosi fan tutte' (Dorabella), Garanča je nastavila staloženo i seriozno graditi međunarodnu karijeru. Nastupila je tako u većini znamenitih opernih kuća, njujorškom Metropolitanu, londonskom Covent Gardenu, milanskoj Scali i pariškoj Operi, s nizom relevantnih dirigenata, prometnuvši se do prvog ranga vokalnih umjetnika današnjice.

Glas joj je od samog početka hvaljen zbog ujednačenosti u svim registrima i iznimne pokretljivosti, a u doba sveprisutnih prijenosa uživo iz opernih kuća atraktivan izgled nikako joj nije bio naodmet. Za uglednu izdavačku kuću Deutsche Grammophon veže je ekskluzivni ugovor i iza nje se nalazi već niz uspjelih diskografskih izdanja, među kojima je i DVD snimka Bizetove 'Carmen' iz Metropolitana. A upravo joj je ta uloga osigurala možda i najširu vidljivost među publikom, iako je njena interpretacija fatalne Ciganke bitno umjerenija i odmjerenija od onih na koje je dobar dio publike već davno navikao.

U vrijeme prve najave koncerta u Zagrebu, prije nešto više od dvije godine, izašao je njen album 'Habanera', inspiriran glazbom hispano tradicije. U međuvremenu je izašao i novi album 'Romantique' s repertoarom Čajkovskog, Saint-Saënsa, Gounoda, Berlioza, kojim najavljuje umjetničko i scensko sazrijevanje od 'hosenrollea', muških uloga koje pjevaju mezzosoprani, prema romantičnom lirskom repertoaru. Njen umjetnički rast, a i ugled, svakako je vezan uz pomno biranje uloga, a po njenim najavama, za velike dramatske mezzosopranske role Verdija sprema se tek u četrdesetima.

Prvi će dio zagrebačkog koncerta biti posvećen upravo lirskom repertoaru s arijama Ivane Orleanske iz opere 'Djevica Orleanska' Čajkovskog te Saint-Saënsove 'Dalile', dok su u drugom dijelu previđeni ulomci iz Bizetove 'Carmen'. Na koncertu je prati Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije i dirigent Karel Mark Chichon, a kao gost najavljen je tenor Ho-yuun Chung.