Zagrebačko kazalište mladih (ZKM) pokreće seriju tribina pod nazivom "Čitanje kazališta" koje će propitkivati široki spektar kazališnih tema a prvi u nizu susreta koje će voditi pisac i kritičar Srđan Sandić ugostit će u petak 14. travnja beogradsku pjesnikinju i teoretičarku Dubravku Đurić.
Kako se ističe u najavi, riječ je o novom programu ZKM-a koji će, pod nazivom knjige istaknute francuske povjesničarke kazališta Anne Ubersfeld, tematizirati aktualne teatrološke teme i tendencije a održavat će se jednom mjesečno.
Sugovornici tribina bit će teoretičari i praktičari kazališta s kojima će voditelj i autor koncepta Sandić o kazališnom polju raspravljati u širem kontekstu, interdisciplinarno, praktično i teorijski.
Gošća prve tribine bit će Dubravka Đurić, pjesnikinja, esejistkinja, teoretičarka medija i književnosti, autorica nekoliko zbirki poezije. Napisala je i monografije 'Jezik, poezija, postmodernizam'(2002.), 'Govor druge' (2006.), 'Poezija teorija rod' (2009.), 'Politika poezije' (2010.) i 'Diskursi popularne kulture' (2011.), te surađivala kao urednica na nekoliko književnih antologija.
Đurić će u Zagrebu predstaviti svoju knjigu 'Globalizacijske izvedbe: književnost, mediji, teatar' (2016.), u kojoj se bavi načinima na koje su tijekom posljednjih 25 godina teorije globalizacije utjecale na transformaciju studija književnosti.
U središtu autoričine pozornosti su metode čitanja koje su osmislili Franco Moretti i Pascale Casanova, reinterpretirajući pojam svjetske književnosti. Taj novi koncept svjetske književnosti, kako su ga Moretti a posebno Casanova razradili, primijenjen je na čitanje eseja srpskih modernista od Stanislava Vinavera, Todora Manojlovića, Svetislava Stefanovića, Jele Spiridonović Savić, Julke Hlapec Đorđević do Mage Magazinović.
S feminističkih pozicija i pozicija modernosti u poeziji interpretirana su djela Danice Marković, kao i knjige suvremenih autorica i autora Mirjane Stefanović, Ljiljane Đurđić i Milana Đorđevića.
U eksperimentu u poeziji raspravlja se u tekstovima o Ljubomiru Miciću, Branku Ve Poljanskom i Vladimiru Kopiclu, a ekspermentalnim dramskim tekstom i politikom kazališta autorica se bavi na primjerima rada Biljane Srbljanović, Maje Pelević, Milana Markovića i Olivera Frljića.
Uz autoricu, o knjizi će govoriti Lada Čale Feldman s Katedre za teatrologiju i dramatologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu.