Englezi na udaru seksi zombija na Jadranskoj obali, tema je budućeg filma 'HoliDead' scenarista i producenta Velimira Grgić i redatelja Darija Lonjka koji su početni kapital za svoj filmski projekt odlučili skupiti putem crowdfunding-kampanje koju pak vodi američka platforma FundThis. Time je priča o hrvatskoj horor-komediji postala vijest i u Americi
Jednu od glavnih uloga u filmu 'HoliDead' trebala bi zaigrati Tihana Lazović, a zadarska glumica glavna je zvijezda i najavnog spota snimljenog za crowdfunding-kampanju kojom scenarist i producent Velimir Grgić i redatelj Dario Lonjak pokušavaju privući strane ulagače i osigurati početni kapital od 100 tisuća dolara za svoj film. Riječ je o satiričnoj horor-komediji o kulturnom sukobu dvaju svjetova, glavni su junaci britanski turisti, zombiji i domaći redikuli, radnja se zbiva na Jadranskoj obali, a budžet filma je pola milijuna dolara. Scenarist Velimir Grgić prije sedam godina bio je suautor zombie romana 'Kriza', no ta knjiga nije bila početna inspiracija za ovaj film, tvrdi Grgić.
'Ideja za 'HoliDead' nastala je puno prije nego roman 'Kriza', a kako zombiji drmaju svijetom popularne kulture već nekih 50-ak godina, prije bi se reklo da nas je majstor zombie filmova George A. Romero inspirirao za sve zajedno. Dario je imao ideju o zombijima na hrvatskoj obali još kao tinejdžer, a posljednjih nekoliko godina, kako smo sve intenzivnije surađivali sa strancima na filmovima i nekim drugim projektima, putovali Cannesom i Berlinom, projekt se počeo pretvarati u hrvatsko-britanski film i ovo što je danas: međunarodni film s ljepotama Hrvatske', kaže Grgić.
Kako ste se od jednog hrvatskog filmskog eksperimenta odlučili za skuplju varijantu u međunarodnoj produkciji?
'Recimo da smo imali otvorenu ponudu izvana. Kao prvo, takav film bez međunarodnog novca, stranih glumaca i radnje koju može shvatiti bilo tko, bilo gdje, nikada ne bi bio financiran u ovoj državi, jer ne postoji sustav financiranja takvih filmova u Hrvatskoj. I ovo nije skuplja varijanta, usput rečeno. Međunarodni budžet 'HoliDeada', s oko 500.000 eura, ravan je budžetu jeftinog debitantskog filma koji plaća HAVC. S milijun eura bi se napravio ozbiljniji posao, a ponuđene svote ispod 300.000 smo već nekoliko puta odbili od raznih investitora, jer ne želimo snimati trash budalaštine. Scenarij je ozbiljan komad horor-komedije, političke satire i duhovite drame. Tako da će 'HoliDead' biti snimljen onako kako treba ili neće nikako. Nadamo se da hoće - kako treba', objašnjava scenarist i producent filma koji će biti na engleskom jeziku.
Ako kampanja bude uspješna i sve ostalo bude teklo po planu, 'HoliDead' se može snimati već ove godine na izmaku ljeta. Ili sljedeće. I lokaciju su odabrane. Zasad o ostalim glumcima koji će se uz Tihanu Lazović pojaviti u filmu ne žele govoriti. 'S razlogom', tvrdi Grgić.
'Kampanju u cijelosti vode naši partneri FundThis u SAD-u. Recimo da smo rentali brend za obostrano poslovno zadovoljstvo. Poanta je ta da smo u crowdfunding i ušli zato što znamo kako sakupiti preostalih 400 tisuća dolara. Recimo samo da imamo nekoliko jako zainteresiranih izvora, ali poanta je, kao što je sve objašnjeno na fundthis.com/projects/holidead, da se mora početi s tih 100 tisuća da bi dobio ostalo... Tako to nekako funkcionira vani, na filmskom tržištu koje je TRŽIŠTE - a ne državno sponzorirani hobi. Ukratko, crowdfunding-kampanja je pokušaj koji nas ništa ne košta, ali i strateški potez o kojem sada ne bih ovdje razglabao, jer zadire u poslovne strategije Pulsar Produkcije, naše kompanije koja iz Hrvatske vodi cijelu priču', zaključio je priču Velimir Grgić.