Još jedna godina je prošla, a da se nismo stigli ni osvrnuti. Ovaj put pogled preko ramena reći će da je minulih 365 dana prošlo relativno mirno, uz dosta opreza i čeznutljivih pogleda u prošlost
Potonuće europskog tržišta
Godina na izmaku obilježena je potonućem europskog tržišta automobila koje je palo na najnižu razinu u posljednjih 19 godina. Do konca studenog prodano je tek 11,7 milijuna automobila, što je najgori rezultat od 1993.
Zatvaranje pogona i otpuštanje radnika
Posljedica ovako loših tržišnih rezultata zatvaranje je pogona te otpuštanje radnika. PSA grupacija, koju čine Peugeot i Citroen, već je najavila otpuštanje 14.000 radnika, Ford zatvara pogone u Velikoj Britaniji i Belgiji, a na isto se sprema i GM, vlasnik Opela.
Toyotin povratak na vrh
Minula godina nije svima podjednako crna. Nakon tri godine na konopcima, prvo zbog servisne akcije u kojoj je povučeno više od deset milijuna vozila, a potom i zbog katastrofalnog potresa u Japanu koji je zaustavio proizvodnju, Toyota se vratila na vrh kao najveći proizvođač automobila u 2012. Slijede je GM i Volkswagen.
Automobili godine - Toyota GT86 i Subaru BRZ
Veseli nas i što se Toyota u 2012. vratila sportskim automobilima. U suradnji sa Subaruom napravljen je jedan od ponajboljih automobila godine koji samo nešto viša cijena priječi da zavlada prometnicama u većem broju. Toyota GT86 i Subaru BRZ finalisti su izbora za europski automobil godine.
Proboj autonomnih vozila
I dok jedni još uvijek guštaju za upravljačem, drugi jedva čekaju da računalo preuzme kontrolu nad njihovim vozilom. Nevada i Kalifornija donijele su zakon kojim se autonomnim vozilima dopušta upravljanje javnim prometnicama. S tehnologijom već koketira čitav niz proizvođača, no najdalje je stigao internetski div Google čiji je autonomno upravljan prototip već prevalio više od 160.000 km uz svega dva manja prometna incidenta.
Pad potražnje za električnim automobilima
Godinu na izmaku obilježio je i negativan trend za proizvođače električnih automobila. Ako izuzmemo američku Teslu, za čijom limuzinom, Modelom S, još uvijek vlada velika potražnja, interes za električnim automobilima značajno je splasnuo. Problem leži u prekratkoj autonomiji, od svega stotinjak kilometara s jednim punjenjem, manjku infrastrukture te previsokoj cijeni samih vozila. Pridodamo li jednadžbi i činjenicu da ove godine cijene nafte nisu skakale nebu pod oblake, jasno je zašto malo koji proizvođač uspijeva dostići planirani cilj.
Motori sve manji
Trend smanjivanja motora te nadoknađivanja manjka zapremnine tehnologijom turbopunjenja i direktnog ubrizgavanja još je više uzeo maha u 2012, a najdalje je otišao Ford koji je svoj novi 1-litreni trocilindrični benzinski motor, dovoljno malen da ga se u putnoj torbi može unijeti u putnički zrakoplov, odlučio staviti i pod poklopac Mondea!
Sintetska goriva
Naposljetku, 2012. je pokazala da će motori s unutarnjim sagorijevanjem još neko vrijeme ostati s nama. Audi se priključio inovatorima koji će u nadolazećem razdoblju tržištu ponuditi sintetska goriva. Zasad je riječ o skromnim količinama, no ostanu li cijene nafte na ovako visokim razinama, uz sve veću potražnju, nesumnjivo je da će pogoni za izradu sintetskih goriva biti pravi industrijski bum u nadolazećem razdoblju.